Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe poeng å bestille ladebrikke?

Startet av Hyperstress, mandag 08. mai 2017, klokken 23:20

« forrige - neste »

Hyperstress

Har brikke fra forum (fra tidligere når det var mye rot med ladere) , og lurt på om jeg skal bestille fra grønn kontakt også. Men er det noe poeng? Funker sms smertefritt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rio

Er du medlem i Elbilforeningen får du felles ladebrikke.

Brikke er mer pålitelig enn SMS.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kelgen

Grønn kontakt gir deg volumrabatt så ville prioritert GK hvis de har ladere på strekningene du skal kjøre. Du kan bruke appen til GK for lading til samme pris som brikke (mulig brikke er mer stabilt).

SMS koster 3 kr/min mot 2,5 kr/min med brikke/app

Rasmus.B

Jeg bruker brikken fra Elbilforeningen. Fungerer veldig bra opp mot både Grønn Kontakt og Fortum. Jeg tenker ikke over hvilken leverandør jeg bruker. Det fungerer like bra på begge syns jeg.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Hyperstress

Har rotet bort elbilf brikken, men den funker vel bare i Norge på forum sine ladere..?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Panduck

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 09. mai 2017, klokken 10:48
Har rotet bort elbilf brikken, men den funker vel bare i Norge på forum sine ladere..?

Elbilforeningen sin brikke kan ikke brukes på fortum sine ladere utenfor Norge, det stemmer.

sylwester

Du burde sende en hendvendelse til de du har registrert deg hos slik at ikke noen kan hurtiglade på din regning.

Jeg syns mobilappen til GK virker ok så jeg bruker den. Hittil ikke hatt noe problemer med hverken GK eller Fortum. CircleK sine egne derimot har jeg til gode å få til å fungere.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

geear

Bruker mobilen til mye, men har brikke fra Fortum (gratis) og GK (50,-) liggende i bilen hele tiden. Greiere og mindre utsatt for bugs/irritasjoner enn mobilapp/SMS.

Forøvrig helt uproblematisk å ha to brikker, og engangsbeløp på 50,- er billigere enn elbilforeningens 450,-/år. Hadde elbilforeningens brikke fungert på ALLE ladere i Norge hadde det vært noe annet...

pudderjagar

Sitat fra: sylwester på tirsdag 09. mai 2017, klokken 13:26
Du burde sende en hendvendelse til de du har registrert deg hos slik at ikke noen kan hurtiglade på din regning.

Jeg syns mobilappen til GK virker ok så jeg bruker den. Hittil ikke hatt noe problemer med hverken GK eller Fortum. CircleK sine egne derimot har jeg til gode å få til å fungere.

Circle K sine ladere skal overføres til GK iløpet av mai. Ein del er allerede operative hjå GK
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

hanche

Jeg bestilte ladebrikke fra Fortum etter at jeg hadde gjentatte problemer med elbilforeningens ladebrikke på Fortums ladere (på GKs ladere virker den alltid). Det kan selvsagt være tilfeldigheter som gjorde at jeg var ekstra uheldig, men har jeg altså to ladebrikker.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Rav4_EV

Fordelen med å bruke ladeleverandørens egen brikke er at da befinner brikkenummeret seg i den lokale hvitelista. Da trenger ikke hurtigladeren sjekke med server før lading kan starte. En annen fordel er at du får ladet også når sambandet er nede.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

leafnor

Jeg synes det er poeng å bestille brikke. Har Fortum sin og GK sin. I tillegg Clever kort for Sverige og Danmark.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Panduck

Sitat fra: leafnor på søndag 14. mai 2017, klokken 23:21
Jeg synes det er poeng å bestille brikke. Har Fortum sin og GK sin. I tillegg Clever kort for Sverige og Danmark.

Nå selges riktignok Clever sine ladekort på de bensinstasjonene der laderene står, så det er relativt enkelt å få tak i kort om man trenger det. Men om man bor nær svenskegrensa eller befinner seg i Sverige / Danmark av og til, er det definitift verdt å bestille kort fra de også. Clever skal vel vokse inn i Norge snart, så da blir det enda mer relevant.

Trekkoppbil

Vær forberedt med ulike betalingsløsninger er mitt råd. Du veit aldri hva som virker.

Og husk å ha med strømkabel til telefon i bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA