Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importert e-up! Styre unna?

Startet av EV85, onsdag 17. mai 2017, klokken 08:39

« forrige - neste »

EV85

Jeg ser det selges noen Up!-er som er importert fra Tyskland.

Er det ukurant i forhold til langsiktig bilhold og å få hjelp fra VW-Norge?

Hyperstress

Pass i alle fall på at de har hurtiglading.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ReneM

Hurtiglading og DAB

Jeg synes streaming via Bluetooth er ellendig, og bilen har ingen USB. Så hvis bilen mangler DAB kan det fort blir stille i bilen. Forøvrig er DAB mottak på vår e-up også svært dårlig, men dette blir en reklamasjon.

2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

EV85

Sitat fra: ReneM på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:26
Hurtiglading og DAB

Jeg synes streaming via Bluetooth er ellendig, og bilen har ingen USB. Så hvis bilen mangler DAB kan det fort blir stille i bilen. Forøvrig er DAB mottak på vår e-up også svært dårlig, men dette blir en reklamasjon.

Å? Jeg har det i min andre bil og det funker som fjell det.

odahle

Sitat fra: ReneM på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:26
Hurtiglading og DAB

Jeg synes streaming via Bluetooth er ellendig, og bilen har ingen USB. Så hvis bilen mangler DAB kan det fort blir stille i bilen. Forøvrig er DAB mottak på vår e-up også svært dårlig, men dette blir en reklamasjon.
Det finnes vel også en AUX-utgang, om det skulle være krise.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

ReneM

Sitat fra: odahle på onsdag 17. mai 2017, klokken 23:53
Sitat fra: ReneM på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:26
Hurtiglading og DAB

Jeg synes streaming via Bluetooth er ellendig, og bilen har ingen USB. Så hvis bilen mangler DAB kan det fort blir stille i bilen. Forøvrig er DAB mottak på vår e-up også svært dårlig, men dette blir en reklamasjon.
Det finnes vel også en AUX-utgang, om det skulle være krise.

Det er sant, og CD / micro SD  ;)

Likevel ville jeg gått for en utgave med DAB. Ettermontering er forøvrig også mulig men koster litt.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

sveander

#6
Jeg har jo en importert bil som jeg kjøpte på Buddy.
Den var fransk og hadde aldri vært registrert , bare utstilt siden 2014.

VW har en plikt til å utføre garanti i hele Europa så det er ikke noe problem.
Jeg har vært hos dem og de behandler oss som om vi har kjøpt av dem.

Det jeg har oppdaget som jo er tilfeldig er at siden det er en tidlig 2014-modell så har jeg ikke alle styremulighetene gjennom Car-Net. Jeg kan skru på og av lading og varme, men ikke programmere tidspunkt for det. Men slik er det også for de som kjøpte tidlig 2014-modell i Norge.
Jeg har ikke gitt opp å få dette til enda.

Det jeg oppdaget på en Prius jeg importerte fra Danmark var at den manglet varme i setene.
Det kan være slik også fra Tyskeland, eller kanskje ikke.Bare et tips.

Ja jeg har vanlig RDS radio med kun AUX. Men jeg tenker å kjøpe en DAB-adapter til under 1000-lappen.
Av en eller annen grunn var det ikke jekk i bilen, men det er også et lite problem siden det ikke er reservehjul i den.

Instruksjonsboken er på Fransk. Her holder ikke min skolefransk. Men må man ha instruksjonsbok? I så fall kan den kjøpes hos VW.

Hurtigladning har jeg ikke testet. Bør kanskje det ? Finnes det E-up som ikke klarer det da?

Jeg betalte 159000 (kjørt 50 km, og fikk garanti fra 2017) for bilen så de små manglene kan jeg leve med.     
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sveander

#8
Testet hurtiglading i går. Gikk som bare det. fra 25 - 80 % på 15 minutter
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

sveander

en oppdatering.
Nå har jeg vært i nærkontakt med Møller pga ladeproblem og de er ikke spesielt glade for å ta garanti på import.
Min e-up ble laget i des 2013 og ble stående i en utstilling på butikk i Belgia til den ble solgt til Norge i feb 2017.
Møller sier at hvis de hadde importert den så ville den hatt 5 års garanti fra des 2013.
Når den ikke ble det , men importert av et annet bilfirma så gjelder garanti i det landet den ble solgt, Belgia i 2 år. Altså til des 2015

Jeg har en kjøpekontrakt som sier 8 på batteri fra fabrikk, altså des 2021 og 3 år fra 1. regdato på det tekniske. Dvs 2/2/2020 så jeg må jo bare henvende meg til de som solgte bilen.

Noen som har andre opplevelser rundt denne problematikken?

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

kaiat

Ser av og til at når bruktbilimportørene oppgir garanti fra 1.reg.dato, er det datoen bilen ble førstegangsregistrert i utlandet de mener. Er dette tilfelle for deg også, er garantien utgått nå. Kanskje best å undersøke hva som står i kjøpekontrakten - også det med liten skrift...

På den andre side har du 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven mot forhandleren som solgte deg bilen. Ikke helt det samme som garanti og det kan kanskje bli litt krangling først, men det er nå en mulighet det også.

Kartelaven

Jeg har en fransk E-UP solgt som ny av en Norsk forhandler.
Blien min har utvidet fabrikk garanti på 5 år og jeg har fått fikset småting hos Erik Arnesen Bryn dekket av denne, jeg har service og mobilitetsgaranti og alt det der.

Software er oppdatert og på Norsk, eneste jeg mangler er DAB.
Ikke at det bryr meg nevneverdig, bruker stort sett Spotify via Bluetooth likevel.

Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Elmo

Sitat fra: Kartelaven på fredag 14. desember 2018, klokken 12:01
Software er oppdatert og på Norsk
Hvilken software har du fått oppdatert. Jeg har forsøkt å kreve software oppdatering (bla av varmeapparatstyring) ved to siste servicer, men Møller har påstått at det ikke finnes noen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kartelaven

Jeg vet ikke hvilken versjon software er, men Garmin er på norsk ikke fransk.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA