Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny ladestasjon på Coop Extra i Søgne.

Startet av goev, tirsdag 16. mai 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

goev

Kjørte forbi Coop Extra Tangvall i Søgne på lørdag og la merke til at det var blitt montert minst to Veefil hurtigladere av Grønnkontakt :)

Rakk ikke sjekke det ut nærmere eller ta bilde, så jeg er ikke helt sikker på om de var satt i drift eller ei.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Vollis47

Her blir det offisiell åpning 19/5. Bra, selv om der nok er 3-4 andre plasser på sørlandet/sørrogaland som hadde hatt større behov.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

goggo

Godt å se at GK setter opp 2 hurtigladere her, og ikke 1 slik de ofte har på sine ladestasjoner.

For oss som primært lader hos GK (fordi de har volumrabatt) og der det er minst 2 hurtigladere (mindre sjans for å havne bak en Tesla som har tenkt å lade en god stund for å fylle opp det store batteriet sitt :) ) , så kommer nok dette til å bli en populær ladestasjon.

Jeg forstår ikke helt hvorfor ikke GK oppgraderer til 2 hurtigladere i Lyngdal og på Cirkle-K v/ Lillesand. Jeg har observert at begge disse to laderne har betydelig kundelekkasje til "konkurrenten" sine ladestasjoner som ikke er altfor langt unna.

Det er nå uproblematisk for Leaf/Soul/Golf/I3 etc å kjøre E18/E39 hele veien mellom Stavanger og Oslo på kun GK ladere, men mellom Arendal og Stavanger må man gjerne beregne ekstra tid (eller lade hos Fortum til en høyere pris) fordi inntil nå har alle GK laderne på denne strekningen kun hatt enkeltladere.

Men jeg antar GK vet hva de gjør mht prioritering etc, og uansett er de min favoritt pga pris/volumrabatt og på grunn av de har den absolutt beste App/Minside løsning :)

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lars C. Krogenæs

#3
GK har nå så stort moment i det de driver med, at selv om de setter opp 2 stk. her utelukker ikke det at de setter opp / utvider andre steder.

Så burde de sette av litt tid til å se i speilet og se på hva de har gjort før, og utvide i Lyngdal. Jeg synes derimot det er mest kritisk å få utvidet laderen i Eidfjord som er eneste mulighet til å lade før fjellet på turen fra Bergen til Oslo. Er denne nede, eller det er lang kø, vil man få trøbbel....

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

pudderjagar

I Eidfjord vil da dukke opp ein lader på Maurset/Garen område i løpet av sommaren. Då kjem da seg
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA