Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

OBS, OBS - sinkslipp-sagaen ruller videre :-/

Startet av Chivas, mandag 15. mai 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Chivas

Mange kjenner sikkert til sinkslipp-problemer på VW. Nå ser jeg på FB at det meldes om dette på e-golf også  :(

Jeg trodde VW hadde fikset dette for lenge siden, men den gang ei.

Anbefaler dere alle til å ta en god sjekk av bilen for å se om det er noe i gjære. Slenger med et bilde som viser hva dere kan se etter:

sybo

Hva er det jeg skal se på her? Er det dette som ser ut som flass i klarlakken?

moby666

Hadde sinkslipp på en fossil VW for noen år siden. Måtte krangle i 6 mnd før jeg fikk fiks på garanti. Solgte bilen rakste etter dette var fikset.

Chivas

Sitat fra: sybo på mandag 15. mai 2017, klokken 11:48
Hva er det jeg skal se på her? Er det dette som ser ut som flass i klarlakken?
Det er bobler i lakken - kommer innenfra.

sybo

Takk :) Var det jeg trodde jeg så ja. Heldigivis ikke hatt problem med det på min. Skal bytte nå i juni, håper ikke det er et problem på den nye heller.

moby666

Det blir brukt sink for å forhindre rust. Problemet er at sink har dårligere heft, som medfører at lakken slipper fra metallet. Pest eller kolera med andre ord :)

Det er også mulig å bruke andre materialer på steder som er rustutsatt, feks aluminium eller karbon, men dette er endel dyrere og siden vi snakker om VW så er nok ikke dette aktuelt.

IONIQ har aluminium på panser og bagasjeluke
Tesla har vel hele bilen i aluminium
ï3 har deler av bilen i karbon.

Strøm Tycoon

Sitat fra: moby666 på mandag 15. mai 2017, klokken 12:18
Det blir brukt sink for å forhindre rust. Problemet er at sink har dårligere heft, som medfører at lakken slipper fra metallet. Pest eller kolera med andre ord :)

Det er også mulig å bruke andre materialer på steder som er rustutsatt, feks aluminium eller karbon, men dette er endel dyrere og siden vi snakker om VW så er nok ikke dette aktuelt.

IONIQ har aluminium på panser og bagasjeluke
Tesla har vel hele bilen i aluminium
ï3 har deler av bilen i karbon.

Eneste stålet jeg har funnet på i3en er:

Fjærer
Stabilisatorstag
Drivakslinger
Bremseskiver (navdelen på disse er behandlet med zinkmaling for å stoppe rustangrep)
Skruer og muttere

Resten er "eksotiske" legeringer som magnesium, aluminium og plast eller karbonforsterket plast. Ytterpanelene tror jeg er ren plast.

geear

Hvor er problemene på bilen det henvises til? Noen steder som er mer utsatt enn andre?

Chivas

Sitat fra: gr på tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:57
Hvor er problemene på bilen det henvises til? Noen steder som er mer utsatt enn andre?
Er som regel på dører og bakluke...

folastuen

For å dra opp en gammel tråd.. flere som har opplevd dette på sin e-Golf? Har en 2019 modell selv hvor jeg har oppdaget masse små bobler rundt logoen/baklukeåpneren i dag.. ingen tegn til ytre påvirkning på noen av de, og det er hvertfall 11-12 bobler som jeg kunne se.. blir spennende å se hva Møller sier i morgen.

Dan9x

Alle bilene til VW får dette problemet. Følg med som en hauk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA