Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utrolig lav rente?

Startet av Lokführer, søndag 14. mai 2017, klokken 07:36

« forrige - neste »

Lokführer

Bestilte bil i går og fikk 0.62% eff.rente! Da blir det billigere i mnd enn med dagens billån.
Er det noe jeg hadde med liten skrift, eller er den faktisk så lav? DnB.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Ser nå at det er flere som har fått like gode avtaler. :+1:
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

nie

Lurer også på å slå til på dette, dvs Santander-tilbudet med fast rente 0,25 i tre år. Enten må det ligge en snubletråd i avtaleteksten eller så må Tesla ha subsidiert denne renten KRAFTIG. Noen som vet?

Elified

DNB tilbyr 0,61 i eff. med minste EK, men de gir føringer på flytende rente.
Det vil da si at det kan bli justert opp likt med sentralrente hevinger.

Santander derimot gir fast rente i 3 år, noe som er en bedre deal.
Noen som vet hva Santander gir i effektiv rente for å sammenligne mot DNB?

krister461



Sitat fra: ELified på søndag 14. mai 2017, klokken 09:32
Santander derimot gir fast rente i 3 år, noe som er en bedre deal.

Bedre deal for de som skal selge ila 3 år, men trolig dårligere for de som vil beholde bilen lengre...

Elified

Ja, det har du rett i, men det faller litt på hvordan renteutviklingen blir fremover også.
Verditapet etter 3 år er jeg spent på når det kommer til X. Antar da 60¨ kjørelengde.
Tipper nærmere 60` per år, men det er det ingen som vet. Tilsvarende som ingen vet renten om 3 år.

Historisk har ikke Leaf og de første tapt seg mye i verdi selv om det har kommet større batteripakker, men Tesla opererer i en annen liga som er drevet mer av teknologiske løsninger som AP og HW innovasjoner som kan gjøre dagens biler til tapere i bruktmarkedet.
Vil f.eks pris på aktivering av AP falle? Vil MVA bli innført på elbiler?
Når det leveres biler som kan ta i mot høyere DC effekt, vil også alle SC rundt om måtte oppgraderes som er en høy kostnad som jeg tipper ikke blir igangsatt nå når de driver Model 3 "ramp". Tilsvarende vil de nye batteriene fra GF bli spennende.
I og med at det er et kompromiss vil en type sammensetning av batteri gi andre egenskaper både fordeler og ulemper opp i mot eksisterende batteri.

turfsurf

Sitat fra: Lokführer på søndag 14. mai 2017, klokken 07:36
Bestilte bil i går og fikk 0.62% eff.rente! Da blir det billigere i mnd enn med dagens billån.
Er det noe jeg hadde med liten skrift, eller er den faktisk så lav? DnB.
Hvilken batteripakke?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jche

Mine erfaringer med santander sier meg at de kommer til å lure det til på en eller annen måte slik at det blir mye dyrere. Hvis det er fastrente i 3 år, blir det sikkert en vanvittig rente etterpå. Styrer konsekvent unna santander etter at de dobla renta på et helt vanlig bruktbillån gradvis etter 2 år. Dette var for noen år siden, når renta raste i alle andre banker.

krister461

Sitat fra: jche på søndag 14. mai 2017, klokken 11:13
Mine erfaringer med santander sier meg at de kommer til å lure det til på en eller annen måte slik at det blir mye dyrere. Hvis det er fastrente i 3 år, blir det sikkert en vanvittig rente etterpå. Styrer konsekvent unna santander etter at de dobla renta på et helt vanlig bruktbillån gradvis etter 2 år. Dette var for noen år siden, når renta raste i alle andre banker.
Du kan jo bare flytte lånet etter tre år...

nie

Sitat fra: krister461 på søndag 14. mai 2017, klokken 11:16
Sitat fra: jche på søndag 14. mai 2017, klokken 11:13
Mine erfaringer med santander sier meg at de kommer til å lure det til på en eller annen måte slik at det blir mye dyrere. Hvis det er fastrente i 3 år, blir det sikkert en vanvittig rente etterpå. Styrer konsekvent unna santander etter at de dobla renta på et helt vanlig bruktbillån gradvis etter 2 år. Dette var for noen år siden, når renta raste i alle andre banker.
Du kan jo bare flytte lånet etter tre år...
Ja, jeg er heller ikke særlig redd for hva som skjer etter tre år. Da er bilen solgt og lånet innfridd for lengst.
Tenker mest på om det står noe med liten skrift med ublu gebyrer eller lignende hvis lånet flyttes, sies opp eller pant skal slettes osv......eller er det rett og slett så enkelt som at Tesla subsidierer lånet og betaler hele gildet?

jche

Sitat fra: krister461 på søndag 14. mai 2017, klokken 11:16
Sitat fra: jche på søndag 14. mai 2017, klokken 11:13
Mine erfaringer med santander sier meg at de kommer til å lure det til på en eller annen måte slik at det blir mye dyrere. Hvis det er fastrente i 3 år, blir det sikkert en vanvittig rente etterpå. Styrer konsekvent unna santander etter at de dobla renta på et helt vanlig bruktbillån gradvis etter 2 år. Dette var for noen år siden, når renta raste i alle andre banker.
Du kan jo bare flytte lånet etter tre år...

Ikke hvis du har lån med pant i bil. Pantet kan ikke flyttes til annen bank...Kan jo selvfølgelig ta opp lån igjen, uten pant. Men da pleier renta å være rimelig stiv.

krister461

Sitat fra: jche på søndag 14. mai 2017, klokken 16:22
Sitat fra: krister461 på søndag 14. mai 2017, klokken 11:16
Sitat fra: jche på søndag 14. mai 2017, klokken 11:13
Mine erfaringer med santander sier meg at de kommer til å lure det til på en eller annen måte slik at det blir mye dyrere. Hvis det er fastrente i 3 år, blir det sikkert en vanvittig rente etterpå. Styrer konsekvent unna santander etter at de dobla renta på et helt vanlig bruktbillån gradvis etter 2 år. Dette var for noen år siden, når renta raste i alle andre banker.
Du kan jo bare flytte lånet etter tre år...
Ikke hvis du har lån med pant i bil. Pantet kan ikke flyttes til annen bank...Kan jo selvfølgelig ta opp lån igjen, uten pant. Men da pleier renta å være rimelig stiv.
Pant kan flyttes. Men, det er kronglete og ofte dyrt. Derfor er det ikke så ofte det lønner seg og heller ikke så mange banker som tilbyr der. Men flere og flere tilbyr flytting av billån og om tre år vil jeg tippe dette er blitt mye mer vanlig.

Ganrak

Jeg gikk for en inventory 90D med 0,25% rente i DNB, 0,62 effektiv. Jeg tenker å ha bilen lenger enn 3 år, så da vurderte jeg det som mest gunstig. Med referral-rabatt i tillegg så ble det ikke så verst synes jeg. Endte på 946 ink vinterhjul på 20".

Kampanjerente gjelder ikke 100D.
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

Lokführer

Sitat fra: turfsurf på søndag 14. mai 2017, klokken 10:27
Sitat fra: Lokführer på søndag 14. mai 2017, klokken 07:36
Bestilte bil i går og fikk 0.62% eff.rente! Da blir det billigere i mnd enn med dagens billån.
Er det noe jeg hadde med liten skrift, eller er den faktisk så lav? DnB.
Hvilken batteripakke?
75D
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

RickI

 :) veldig fristende rente (løp og kjøp) men uansett %, de kommer til å tjene på det ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA