Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utrolig lav rente?

Startet av Lokführer, søndag 14. mai 2017, klokken 07:36

« forrige - neste »

Knut Røe

Vel, S og X har nok passert salgstoppen, 3 begynner leveringer i US etterhvert. Etterspørselen avtar og de trenger salg for å holde hjulene i gang.
Kursen har gått ytterligere ned også, ca 7.90 nå.
En videre prisnedgang i løpet av 2-3 måneder virker uunngåelig.

Kim Kim

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. august 2017, klokken 15:09
Problemet med en slik kampanje er jo at salget vil falle med en gang den er over. Folk vil gjerne ikke kjøpe en bil de vet var billigere for kort tid siden...

Teknisk sett koster vel bilen det samme :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

morpheos

Finanskostnader er ikke en ubetydelig del for de fleste på en bil i den klassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

...

Konfigurerte opp en X75D til 739k, ender på ca 6300kr/mnd om jeg tar den over 10 år.

Ser ut som det er bedre å plassere egenkapital et sted hvor den kan generere penger istedenfor å putte den i bilen.

Om man skulle bestille en bil, og prisen går ned i ettertid, er det noe man nyter godt av som kunde?

olavxxx

Sitat fra: nix på torsdag 03. august 2017, klokken 20:18
Konfigurerte opp en X75D til 739k, ender på ca 6300kr/mnd om jeg tar den over 10 år.

Ser ut som det er bedre å plassere egenkapital et sted hvor den kan generere penger istedenfor å putte den i bilen.

Om man skulle bestille en bil, og prisen går ned i ettertid, er det noe man nyter godt av som kunde?
Ikke hvis den er levert, men hvis den er i produksjon kan du være heldig å få en justering.

floetre

Er det riktig at denne kampanjen går ut i dag?

krister461

Det påstås så, men den har blitt forlenget en del ganger tidligere.

Dlikse

Snakket med Tesla Trondheim igår og de sa siste dag var idag.
Fikk forøvrig en innbytte pris på 380k for en 2014 S85 19" med alt utstyr utenom skinnseter. Edit: gått 58k

krl

Det virker ikke som om de ønsker å ta biler i innbytte nå. Kanskje derfor: https://www.youtube.com/watch?v=ReyxjzwF2qo

sven erik

Sitat fra: Dlikse på torsdag 10. august 2017, klokken 11:49
Snakket med Tesla Trondheim igår og de sa siste dag var idag.
Fikk forøvrig en innbytte pris på 380k for en 2014 S85 19" med alt utstyr utenom skinnseter. Edit: gått 58k

selg privat så kan du legge på runt 90 tusen  det gjore jeg på min 

Baresorgen

Fortsatt 0,25 % nom. for X75 og 1,69 % nom. for X100 ser det ut til på nettsidene... :o
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

geear

Sitat fra: Baresorgen på fredag 11. august 2017, klokken 10:23
Fortsatt 0,25 % nom. for X75 og 1,69 % nom. for X100 ser det ut til på nettsidene... :o
Dette har vel skjedd før - var ikke opprinnelig kampanje kun ut juni?

Er vel hårfint i grenseland i forhold til markedsføringsloven. Selger informerte meg om at det hastet å godkjenne kredittsøknad innen torsdag om en skulle ha denne renta, for 10. var siste dag.

morpheos

Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger de har sagt at den bare varer til så og så lenge også whops så varte den lengre..

nie

Sitat fra: morpheos på fredag 11. august 2017, klokken 18:14
Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger de har sagt at den bare varer til så og så lenge også whops så varte den lengre..
De (selgerne)burde være ærlige og si: "Vi vet ikke hvor lenge rentetilbudet gjelder". Det kan slutte idag, neste uke eller om 2mnd. Dette styres fra US og det blir bare tull av selgerne å late som de vet noe mer enn oss kunder.

sven erik

de sier vel bare det di vet som at de viste den ble til den 10 ingen jeg har hørt har sakt den blir borte da  nei de har sakt du har på deg til den  dagen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA