Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S for barn - noen erfaringer?

Startet av madsskon, tirsdag 09. mai 2017, klokken 13:14

« forrige - neste »

Muffinman

Samme her; men en tanke. Jo mer av sidene på dekket man tar med jo vanskeligere blir de å tre på hardplasthjulene, men når de først er på blir det greiere å sette skruene inn på sidene. Jeg satte dem litt på siden nede i mønsteret, men de berørte likevel bakken og laget litt humping. Flyttet dem mer til siden, og det ble glatt kjøring. God sort!

Hodetelefoner


Thor2014


Hodetelefoner

Jupp. Denne er den snille. To små motorer. Har en med to større også.
Denne blir forsterket litt så den tåler at "de store" barna brå tester en liten tur :p

Thor2014

Tøft!
Legg gjerne ut litt mer om prosjektet.
Bilder og performance er velkomment :)

Muffinman

Kan dette prosjektet muligens henge sammen med at TOCN arrangerer race for minitesla?

Hodetelefoner

SpaceX pakken er pga treffet 😂 men usikker på om jeg får delene i tide. Vanlig kuleventil likte ikke 60 bar...

Hodetelefoner

Brodern skulle låne bilene våre for et arrangement i helgen. Tok med seg et par originale og en med oppgraderte motorer (ikke verstingen som det er bilder av bak i tråden).
Motorene koster 50-100kr stk på Aliexpress og eBay.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Det krevde litt lek med varmepistol og baufil / vinkelsliper for å montere disse. Men det var gjort på 30-60min. (10min på hjul nr2).
Jeg anbefaler en slik oppgradering!
Skal spørre om jeg får lov å legge ut video av kjøringen.

Hodetelefoner


Muffinman

Stilig  :+1:

Men så ikke mekanikeren bak rattet. DET ville vært en priceless video  :)

Thor2014


1000kwh

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 19. august 2019, klokken 07:04
Man ser forskjellen mellom original og modifisert    https://youtu.be/tVLd1w9R5QY
Stilig! vi må først få ungen til å forstå hvordan man svinger før jeg monterer ny motor ;)

Hodetelefoner

Kjøp deg fjernstyring kit. Koster noen få hundrelapper på Aliexpress. Tilsvarende motor du klemmer på rattstammen.

Vurderer å bruke to original batterier eller bare to - tre bosch 18v batterier.
Tom for "krympe hylser". Ellers hadde jeg håpet på test tur i dag.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Muffinman

Originalbatteriet vi ser her? Hvis det kommer i en standard og en "long range" versjon tror jeg vi ser hvordan det kan oppgraderes på bildet :)

Hodetelefoner

Det kommer i to versjoner ja. Vurderer å sette inn. Men skummelt når cellene ikke er like

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA