Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rust på dørene. Hvordan vil Nissan forholde seg?

Startet av Lab161, mandag 08. mai 2017, klokken 13:37

« forrige - neste »

Lab161

Min Nissan leaf 2012, kjørt ca 75000, kjøpt ny i Norge, har fått rust på alle fire dørene. Så dette for første gang i går. Ble litt overrasket. Mener å ha hørt at  dører og panser er i aluminium. er det noen med erfaring og evt vet hvordan Nissan vil forholde seg til dette?

BE

Det stemmer godt at dette er aluminium. Så vidt jeg kan se på bildene er ikke dette "brun" rust, men oksidert aluminium. Om dette er en garantisak tviler jeg på da dette fort kan være et resultat av skade på lakken, men dersom dette kommer "innenfra" vil det selvsagt stille seg anderledes.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

rolandvg99

Ved første øyekast ser det ut som oksidasjon forårsaket av lakkskader. Slike skader er som regel kundes ansvar.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

EV-FTW

Som de andre sier, dett er ikke rust, men oksidering, som fører til at lakken slipper taket.

Kan komme innenfra, men oftest ved at det er gått hull på lakken, og så starter prosessen.
Si du har fått steinsprut eller dunket litt borti med døren når den åpnes.

Du bør jo selvfølgelig prøve å få det dekket på garanti, men spørs om de går med på det.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

MrBacardi

Har du clayet bilen etter vintersesongene? Ser ut som om det er en del små rustflekker etter metallpartikler og bremsestøv på dørene, hvis jeg ser rett på bildene? Dette må fjernes før det utvikler seg, typisk lurt å gjøre feks ifbm. vårpussen.

https://www.youtube.com/watch?v=j2DXCJbPgUY
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Sele

Steinsprut eller skade som du har forårsaket selv dekkes ikke av garanti. Siden lakken har sluppet så kan det være fabrikasjonsfeil så årsaken må du få dokumentert. Er det fabrikasjonsfeil så dekkes det av garantien.

Lynet

Nissan legger utrolig tynn lakk på dørene og med dårlig grunning. Så dette kan absolutt være en reklamasjonsak.
Se denne saken: http://www.bike.no/nyheter/suzukiforhandler-dmt-til-a-utbedre-lakk-385
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA