Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Etter Ampera E, hva bør man satse på?

Startet av AmocoCadiz, fredag 05. mai 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

Robert Sund

Det blir interresant å se tilbake om ett tiår eller to. Kanskje Tony Seba fikk rett?

@Knut @Amoco
Jeg håper M3 er skrudd sammen som som vellykkede tyske eller asiatiske biler. Det er noen spennende måneder fremover nå.

AmocoCadiz

Sitat fra: Robert Sund på mandag 15. mai 2017, klokken 17:17
Det blir interresant å se tilbake om ett tiår eller to. Kanskje Tony Seba fikk rett?

@Knut @Amoco
Jeg håper M3 er skrudd sammen som som vellykkede tyske eller asiatiske biler. Det er noen spennende måneder fremover nå.
Jeg tror absolutt den blir det.
Finnes vel ingen bilfabrikk som har så mange roboter og så stor autonom produksjon som Tesla 3. Ekstrem robotisering er vel en del av Musk's plan for å løse oppgaven med å klare produsere hundretusener av Model 3.
Er bare produksjonsmaterial (stål o.l) av god nok kvalitet og robotstyringen god nok, blir produksjonen nærmest feilfri. Enormt mange timers kontinuerlig drift kan det bli også, svært få roboter streiker for minimum wage, feirer Thanks Giving eller tar ferie i Las Vegas.

S4e

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 15. mai 2017, klokken 13:00
Nå er den spottet i rødt, Model 3 ser jo bare bedre og bedre ut som AmperaE alternativ.

https://electrek.co/2017/05/12/tesla-model-3-red-release-candidate/

For de som har problem med sedan ser det ut til å være en åpning;
"it does look like the trunk opening is bigger than on the earlier prototype"

Kan ikke se at åpningen er noe særlig større på det bildet - kan dere???
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

rolandvg99

Sitat fra: S4e på mandag 15. mai 2017, klokken 19:23
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 15. mai 2017, klokken 13:00
Nå er den spottet i rødt, Model 3 ser jo bare bedre og bedre ut som AmperaE alternativ.

https://electrek.co/2017/05/12/tesla-model-3-red-release-candidate/

For de som har problem med sedan ser det ut til å være en åpning;
"it does look like the trunk opening is bigger than on the earlier prototype"

Kan ikke se at åpningen er noe særlig større på det bildet - kan dere???

HVISKE
Nei, men ikke snakk så høyt...
/HVISKE
"I like soul with a capital S"

Counterpointer


S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Så lenge det er mulighet for hengerfeste på M3 så kan luka gjerne være liten.

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 21:37
Så lenge det er mulighet for hengerfeste på M3 så kan luka gjerne være liten.

Lurer på om evt kjøpere da skjønner at toppfart uansett vei da er maks 60 km/t ubremset og 80 km/t bremset. Sånn sett i lys av diskusjonen på både forum og facebook vedrørende "livsfarlige" situasjoner med biler som ikke overholder "anbefalt" fartsgrense i 100-sone på firefeltsvei. ;)
"I like soul with a capital S"

Counterpointer

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 21:44
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 21:37
Så lenge det er mulighet for hengerfeste på M3 så kan luka gjerne være liten.

Lurer på om evt kjøpere da skjønner at toppfart uansett vei da er maks 60 km/t ubremset og 80 km/t bremset. Sånn sett i lys av diskusjonen på både forum og facebook vedrørende "livsfarlige" situasjoner med biler som ikke overholder "anbefalt" fartsgrense i 100-sone på firefeltsvei. ;)
Kan ikke si jeg har hørt om noen som har blitt stoppet med henger kun på grunn av fart.
Har heller ikke noengang blitt kontrollert med tilhenger (siden 1985).
Tror kutymen er at hvis du følger fartsgrense så går det greit.

Men for all del, regelen er som du sier så vidt  jeg vet.

rolandvg99

@knut.aulie
Har du noen gang har eid en svart matt Ford Transit med skaphenger? Anbefales dersom du er ensom og trenger å prate med myndighetspersoner. Mange fine samtaler med "onkel" ķl 3-4 nattestid i perioden 1996-2001. :D
"I like soul with a capital S"

Counterpointer

Heldigvis er min siste Transitt , russebilen vi hadde på 80 tallet.

AmocoCadiz

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 19:41
Sitat fra: S4e på mandag 15. mai 2017, klokken 19:23
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 15. mai 2017, klokken 13:00
Nå er den spottet i rødt, Model 3 ser jo bare bedre og bedre ut som AmperaE alternativ.

https://electrek.co/2017/05/12/tesla-model-3-red-release-candidate/

For de som har problem med sedan ser det ut til å være en åpning;
"it does look like the trunk opening is bigger than on the earlier prototype"

Kan ikke se at åpningen er noe særlig større på det bildet - kan dere???

HVISKE
Nei, men ikke snakk så høyt...
/HVISKE
Hallo, Elon sier det blir større bakluke.
Altså ferdigsnakka!     
Vær sterk i troen    ;)

Gordon Retriever

Hvis Tesla kan levere de kvaliteter i det antallet og til den prisen som er antydet, bekymrer ikke størrelsen på bagasjeromsluken meg det minste.

Gordon Retriever

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 15. mai 2017, klokken 15:19
Sitat fra: nix på mandag 15. mai 2017, klokken 13:04
Helt uavhengig av alle andre biler, så tenker jeg det uansett var lurt at jeg sto opp veldig tidlig en dag i slutten av mars i fjor  :p Da har jeg iallefall valget.
Enig dette ser ut å vært noe av de smarteste man kunne gjøre siste mars i fjor.

Trøsten for den som først får øynene opp for Model 3 under lanseringen nå i juli, er at man risikerer å vente kortere tid på bilen enn de som reserverte under presentasjonen i fjor. ;)

AmocoCadiz

Premieredato for ny Leaf er satt til 6 september.
Med kansellerinsfrist på AE til siste september passer det bra.

Kommer Leaf med bra rekkevidde, moderne teknologi, og design inspirert av IDS konsept,
blir det fort enormt mange AE kanselleringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA