Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulig med hengerfeste på e-NV200 nå?

Startet av kaiat, onsdag 03. mai 2017, klokken 09:29

« forrige - neste »

kaiat

Fant denne tråden på goingelectric.de: http://www.goingelectric.de/forum/nissan-e-nv200/ab-sofort-anhaengekupplung-fuer-den-env200-t23421.html

Med mine ringe kunnskaper i tysk, har jeg tolket det dithen at det er noen som har fått montert orginalt hengerfeste fra Nissan og fått tillatt hengervekt på opp mot 460 kg. Noen som faktisk kan tysk og som kan verifisere at jeg har forstått det riktig? Det kunne i så fall vært interessant å få tak i delenummeret på dette hengerfestet og sjekket det opp mot Nissan Norge.

Jeg har tidligere sett rykter på speakev.com om at Nissan har åpnet for tilhenger på e-NV200 for å sikre seg flåtekontrakter hos noen større bedriftskunder i UK som har krevd tilhengerfeste.

cra

Har sett at folke har fått vognkort med tillatt hengerfeste, ja. ca 450kg for to-seter, 150kg for femseter, og 0kg for sjuseter. En har visstnok ringt SVV og spurt eksplisitt, og fått positivt svar. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Electrix

Hengerfeste på denne hadde vært supert, men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være noen forskjell på maks tillatt henger på 2, 3 og 7-seter. Bilen er jo den samme, og hvor mye du kan trekke avhenger jo av vogntogets totalvekt.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

pudderjagar

Da er lov å trekke henger opp til 350 kg utan att da står i vognkortet eller om da står 0 kg i vognkortet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

sven erik

på elbil er 0 det samme som at det er 0 og ikke lov å sette på hengerfeste  men får en lov å sette på henger er det bra

rolandvg99

Nissan leverer hengerfeste til e-NV200 for sykkelstativ. Fikk tilbud om det da jeg prøvekjørte.
"I like soul with a capital S"

Ebe

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 03. mai 2017, klokken 18:31
Da er lov å trekke henger opp til 350 kg utan att da står i vognkortet eller om da står 0 kg i vognkortet.

Hvor har du dette i fra?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

pudderjagar

Bruksforskriften. Same plass som gjev ein lov til å ha taklast sjøl om da står 0 i vognkortet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

sven erik

er en vits med 150 på 5 seter må i alle fall ha 450 på 5 seter

D9

Noen som har hørt med forhandler i Norge angående hengerfeste?
'14 Leaf
'15 Evalia

kaiat

Har ikke hørt med forhandler, men ser på kjøretøyopplysninger at de nyeste e-NV200 ligger inne med tillatt hengervekt. Etter det jeg forstår, er det biler fra og med et visst serienr. som er tillatt med tilhenger.

Men femseteren har bare tilhengervekt på 140 kg og det er jo ingenting egentlig. En liten varehenger veier gjerne såpass tom...

Olee

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 04. mai 2017, klokken 17:43
Bruksforskriften. Same plass som gjev ein lov til å ha taklast sjøl om da står 0 i vognkortet.
Interessant. Hvilken paragraf står dette i? Jeg prøvde å lete, men fant ingenting..

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

rolandvg99

Fant ingenting om henger der som tillater en e-NV200 med "ikke tillatt" i vognkortet å trekke en sådan.

Fant derimot at motorvogn ikke hadde lov til å drasse på henger med større totalvekt en maks godkjent totalvekt for trekkvogn. Regner med at den delen begrenser bruken av henger på bilen relativt mye.

Meget mulig jeg har oversett noe der altså...
"I like soul with a capital S"

Wehrmut

I den tyske forum står det av en forhandler som fikk rundskriv fra Nissan:

Für den ENV-200 gibt es ab FIN: SKTAAME0U0513084 eine Anhängezugsvorrichtung.
starr, abnehmbar oder geflanscht
7- und 13polig

Anhängelast:
Kastenwagen 4 türig 460 kg
Kastenwagen 5 türig 430 kg
Kombi/Evalia 5 Sitzer 140 kg
Kombi/Evalia 7 Sitzer N/A
Stützlast: 75 kg


Dvs. det gjelder bare fra et vist FIN. Alle biler med en mindre nummer faller ut - men man kan spør forhandler.
e-NV200 7-seter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA