Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Navi - får "No route found to this location" uansett hva jeg gjør

Startet av Einstein, søndag 30. april 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

Einstein

Hei, min navigasjon vil ikke lenger finne noen veier. Samme hva jeg prøver på, tenker den litt og sier "No route found to this location". Dette er kjente steder hvor jeg tidligere har brukt navi (for tid/soc-beregning), så noe har sluttet å virke. Den viser korrekt "knappenål" i kart på stor skjerm, men vil altså ikke finne veien. Usikker på hvor lenge det har vært slik, men det er ikke altfor lenge siden jeg fikk sw oppgradering til 17.11.10.

Har prøvd power off, samt hard reset av stor og liten skjerm.
Det hjelper ikke. Noen som har opplevd det samme eller har noen tips?
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

BømloBjørn

gjelder dette FRA flere posisjoner? Dersom du står på et 'rart' sted kan den jo muligens slite...

bare en tanke

Einstein

Her prøvd fra flere lokasjoner, også der jeg har vært før. Står nå hjemme og kan ikke få opp rute til noe som helst sted jeg prøver. Det har vært helt uproblematisk før. Den finner ikke veien til sc en gang...
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Kan det være feil med gps-modulen, altså at den ikke kjenner din nåværende posisjon?  Da kan den naturlig nok ikke legge opp noen rute heller.  Ser du din nåværende posisjon i kartet (rødt pilsymbol?)

Einstein

Den røde pila er på plass, og app viser riktig lokasjon.
Men på liten skjerm er det tomt med unntak av den røde pila.
Kanskje offline kart-data har blitt korrupte?

Både sc og ønsket lokasjon samt trafikkdata er på plass i stort kart.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Tuxedo

Det er godt mulig, siden den bruker offline kartdata til å legge opp rute.

TeslaTerje

Har liknende problem med min navigasjon etter siste oppdatering. Står bare navigasjon prøve å installere  når jeg prøver å legge inn destinasjoner og det blir stående slik resten av kjøreturen. Har fått time hos tesla fredag 12 mai der dei skal se på feilen om ikke ein ny oppdatering retter dette før det. 
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Einstein

Får vel ringe Tesla ved anledning. Virker ikke som dette er en veldig vanlig feil ut fra søkeresultat og tilbakemeldinger her. Takk for svar til alle.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA