Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen grunn til at denne muttertrekkeren ikke holder til en Model X?

Startet av cstromme, fredag 28. april 2017, klokken 14:15

« forrige - neste »

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

HiperTypeR

Jeg har en en tilsvarende fra Europris, men bruker den lite pga. mye støy og ledning.
Velger heller å bruke en batteridrevet slagtrekker, og drar til til riktig moment manuelt. Dersom du kjøper den kan det være lurt å kjøpe momentstav, for å riktig tiltrekkingsmoment

o.b.lix

Er nok alt for svak. 400nm er målt på kinesisk metode som ikke ligner vår.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

trykkertor

Sitat fra: HiperTypeR på fredag 28. april 2017, klokken 15:21
Jeg har en en tilsvarende fra Europris, men bruker den lite pga. mye støy og ledning.
Velger heller å bruke en batteridrevet slagtrekker, og drar til til riktig moment manuelt. Dersom du kjøper den kan det være lurt å kjøpe momentstav, for å riktig tiltrekkingsmoment
Enig. Løsne mutre med latmansarm hvis de sitter for fast.
Monter mutre, men ikke bruk muttertrekkeren til å "treffe" momentet.
Det gjør man etterpå med et tilegnet verktøy.

jkirkebo

Sitat fra: HiperTypeR på fredag 28. april 2017, klokken 15:21
Jeg har en en tilsvarende fra Europris, men bruker den lite pga. mye støy og ledning.
Velger heller å bruke en batteridrevet slagtrekker, og drar til til riktig moment manuelt. Dersom du kjøper den kan det være lurt å kjøpe momentstav, for å riktig tiltrekkingsmoment

Jeg har en Bosch GDX 18V-EC slagtrekker som jeg bruker til skruing, lurer på om denne kan brukes til hjulskift? Den går opp til 185Nm, det er jo over det mutrene skal ha (175Nm om jeg husker korrekt).

https://www.bosch-professional.com/no/no/gdx-18-v-ec-30924-ocs-p/

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

HiperTypeR

Den er tilsvarende Bosch jeg, men min har kun 1/4", så jeg bruker overgang til 1/2". Den klarer å løsne 50/50 av mutterne på mine biler (110-120Nm), så jeg bruker å løsne med latmannsarm før jeg jekker. Da går der fort å skru av og på med trekkeren, før jeg tar en runde med momentnøkkelen etter at alle hjulene er skiftet. Synes det er raskt og effektivt, og mye bedre enn det støyende beiste med ledning fra Europris.

cstromme

Endte opp med å kjøpe en fra Bilxtra istedenfor. Klarte ikke å løsne mutterne, men tok de med hjulkryss først, og strammet så til etterpå med hjulkrysset igjen.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA