Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer mode 3 lader

Startet av Glan, torsdag 27. april 2017, klokken 01:36

« forrige - neste »

Glan

Jeg har nylig køpt en mode 3 lader til min leaf av type 2-1 16Ah men den virker stort sett bare noen sekunder før den slutter å lade å jeg får noen ganger varsellamper (gul bil med utropstegn) på elbilsystemet. Er dette et dårlig patent? eller gjør jeg noe galt? har aldri hatt noen problemer med orginalkabel eller hurtiglader men nesten alltid problemer med denne.

Noen tips?
Inntil videre bruker jeg den ikke.

elektrolux

Mode 3 kabler er passive kabler med høy driftsikkerhet. Har du prøvt kabelen mer enn ett sted?

Noen ytterst få mode 3 ladepunkter har feil oppsett og støtter ikke 16A kabler. Dette går ut over alle med f.eks VW biler og original mode 3 ladekabel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nr1rayner

Husker aldri de mode-typene, men mode3 er vel da en type2-type1 (mennekes-J1772) kabel.
Hadde nøyaktig samme problem på vårt nyoppsatte ladeanlegg i borettslaget.
Koblet inn, alt så ok ut, fikk den normale klikkingen i bilen og lampe blinket i 2-3 sek, men så begynte kun lampa nærmest ratt å blinke.
Koblet fra, koblet til, samme feil. Noen ganger til og så funket det normalt.

Aner ikke hva feilen er/var hos oss.
Kabelen min er 32A og fungerer smertefritt på mange andre steder.
Så, som elektrolux sier, prøv den flere steder på flere anlegg. Det kan være at det anlegget du har prøvd krever 32A.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Lars C. Krogenæs

Har du et bilde av ladestasjonen?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Glan

Har testet 4 steder fungerte på grønn kontakt i mandal men ikke på ikea på forus der jeg prøvde 2 kontakter heller ikke på maxi sandnes samme feil ver gang ladet i ca 30 sec så brøyt de og to av gangene lyste den gule lampa feil på elektrisk til jeg stoppet bilen.

nr1rayner

@Lars
Usikker på om du spurte meg eller trådstarter her..
Hos oss er det Salto-dobbel. Den har virket hos oss de siste gangene jeg har prøvd, men er ofte ICEd, så får ikke prøvd så ofte..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA