Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger råd ift nybestilling av Tesla S

Startet av Orake1et, tirsdag 25. april 2017, klokken 20:04

« forrige - neste »

Dank

S75D fåes bare med stålfjæring ? altså ikke mulig å bestille luftfjæring ?
2023 Model S Plaid
2024 i4M50


Rumshot

Drive og kikker jeg også, men blir ikke så friestet av å lese i forumet her. Virker som om alle TMS er inne på verksted flere ganger per år? 10 garantisaker på et år osv, høres jo forferdelig ut

Muffinman

Min påstand er at de fleste tidlige biler var en god del på verksted, mens du skal ha bra uflaks om det skjer med de nyere. For eksempel har den eldste bilen i signaturen vært inne hele 15 (!) ganger. En del skyldtes verkstedtabber og mislykkede utbedringer for ganske lenge siden. Jeg byttet verksted i fjor, men hører at mitt "gamle" også begynner å få orden i sysakene nå. Jeg opplever nå at Tesla er veldig opptatt av at jeg skal bli fornøyd, og gjør heller litt ekstra når de først er i gang for å være sikker på at det blir bra.

Nyeste bil har kun vært inne for å rette feil fra fabrikk, og har bare virket siden. Skriver 57.000km på den nå. Kun litt småtteri som jeg vil vente til garantiutløp med å få ordnet.

Det er HELT andre biler som leveres nå enn i 2013, så jeg ville ikke vært så bekymret. Annet enn for at bilene etterhvert koster mer enn de smaker da, kanskje med unntak av ribbet 75.

RBK

#19
Ikke alle men noen har sikkert problemer, (som alle bilmerker har). Min S85 var 3 ganger innom hvorav 2 var vanlige service og den siste var dørhåndtak som ble tatt når jeg hadde anledning siden det var på høyre side.
Hadde takluke og sto ute store deler av året (Østlandet) uten lekkasje som en del har hatt på de første modellene. Ny eier har hatt bilen i 3 månder og tror ikke det har vært feil etter dette.
PS! Tesla har nok hatt noen vokse smerter og tror mye hadde vært bedre om de hadde hatt mer rutine på service sentere.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Jejl

Det er nok veldig variabelt hvor ofte bilene er inne på verksted. Hvis du er av typen som til en hver tid må ha en feilfri bil, og f.eks øyeblikkelig må få fikset en antydning til fukt i baklyset, så er kanskje ikke Tesla den rette bilen for deg.
Selv klarer jeg fint å leve med mindre skjønnhetsfeil en kort periode, (en bør informere med en gang en oppdager feilen) og heller få det fikset når bilen likevel er inne til service.
Min P85 2013 mod har jeg hatt inne 3 ganger (til sammen 4 dager) for utbedringer utenom vanlig service.

Du får jo lånebil og tilbakelevert bilen nyvasket innv/utv, så for meg som bor 6 minutt fra servicesenteret har det bare vært kjekt å levere fra seg bilen.

Øggen

Sitat fra: Rumshot på torsdag 27. april 2017, klokken 09:21
Drive og kikker jeg også, men blir ikke så friestet av å lese i forumet her. Virker som om alle TMS er inne på verksted flere ganger per år? 10 garantisaker på et år osv, høres jo forferdelig ut

Ej e på ingen måte en "fan-boy"som skal forsvare Tesla, men min 2015 mod. Volvo he vør oftere inne på verkstedet enn min 2015 Tesla.
Den første bilen som va produsert i 2013, e historien en annen ;)
Så, du treng ikkje å engste deg.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Rumshot

Takk for svar, ser ut til at jeg ikke skal bekymre meg så mye

Nasatech

Nei. Jeg hadde Model S fra 2015. Den var feilfri. Kjørte den 30.000. Aldri på service. Nå har jeg Model X med VIN 00076 (så ganske tidlig). Har bare hatt den inne for å bytte setet foran. Tok 20 min. Men de tok noe annet de fant samtidig (som jeg ikke var klar over).

samotholt

2 år gammel 85D, ingen problemer. Bilen har gått knappe 30'km.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

bertin

Jeg syntes du har mange fornuftige argumenter.

Min erfaring er du klarer deg uten noe utstyr, men så snart du har hatt en bil med utstyr blir du fort avhengig. Den mest fornuftige(økonomiske) løsningen er nok en ribbet 75D. Jeg hadde vurdert å ta med skinn og vinterpakke. Tror du får minst dette igjen ved et eventuelt salg. Etter jeg har begynt å bruke varme i ratt er det vanskelig for meg å kjøpe en Tesla uten vinterpakke.

Jeg har en "ny" sort 75D med AP2, panoramatak, delskinn(tektil) og vinterpakke. Hvis du bor i nærheten av Oslo kan du få prøve låne den. Sendte deg en PM her på forumet også. Lykke til med bestilling av ny Model S.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. april 2017, klokken 09:57
Det er HELT andre biler som leveres nå enn i 2013, så jeg ville ikke vært så bekymret. Annet enn for at bilene etterhvert koster mer enn de smaker da, kanskje med unntak av ribbet 75.

Enig i det første, skjønt min 13-modell var heller ikke problematisk å eie. Men 16-modellen er mer driftsikker, ingen tvil.

Når du sier at bilen koster mer enn den smaker, hva sammenligner du da med?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Helge Alm

Hei. Uansett hva du velger av utstyr, type batteri etc - ikke glem at du trenger ladeutstyr også. Legg derfor inn en kostnadspost på dette i budsjettet ditt. Jeg la inn 25.000,- for dette. Selv har jeg rødt adapter (brukt noen ganger), type 2-lader (kun brukt 1 gang), chademoadapter (brukt flere ganger, men kun i Sverige) og godkjent, installert lader i garasjen med type B-jordvern. Og en 10 m lang skjøteledning.
Lykke til med valget :-)

Muffinman

Sitat fra: fonberg på mandag 01. mai 2017, klokken 01:24
Når du sier at bilen koster mer enn den smaker, hva sammenligner du da med?
Billigere biler.

Softblue

Etter det jeg skjønner så får man 8.000 i rabatt ved bestilling ved å bruke en referal code, men hvor finner man dem?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA