Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtiglading USA

Startet av Troald, onsdag 19. april 2017, klokken 11:27

« forrige - neste »

Troald

I denne artikkelen på tu.no i dag som handler VW som tvinges til å bygge hurtigladere så kommer det også frem overraskende opplysninger. VW skal bygge 320 kW og Chargepoint 400 kW. Da mangler bare biler som kan ta i mot dette :)

https://www.tu.no/artikler/slik-blir-volkswagens-tvangsutbygging-av-elbilladere/380196
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1

 
SitatDa mangler bare biler som kan ta i mot dette :)

Trenger ikkE ta Så LAng tid det  ;D

Counterpointer

Sitat fra: doldis1 på torsdag 20. april 2017, klokken 09:32
SitatDa mangler bare biler som kan ta i mot dette :)

Trenger ikkE ta Så LAng tid det  ;D
E-tron eller iPace kan komme før.....

(fiffig kommentar doldis )

Rav4_EV

350 kW ladere er bare en teori. Disse finnes ikke. Heller ikke biler som kan lade med denne effekten.

Sakset fra rapporten:

Idaho National Lab, DOE, and DOT refer to power levels of 350 kW because the limit of the standard is currently
350 amps multiplied by 1000 volts, or 350kW. However, comments from OEMs and experts during the Outreach
Plan process have led Electrify America to believe that the next generation of vehicles will be designed to go up to
920V, not 1000V. Electrify America refers to 320 kW charging to reflect the result of 350A x 920V.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Counterpointer


Rav4_EV

#5
Teoribilde == Fotomontasje. ;D ;D ;D
Ganske sikker på at du ikke finner denne "hurtigladeren" på en eller annen motorvei mot Hamburg som skiltet viser i bakgrunnen.
Huber+Suhner har utviklet en Combo/type2 som er sertifisert for 1000V 350A (Vannkjølt).
Du mangler både bil og selve laderen.

Edit:
Etter litt kartlesing mener jeg bildet av motorveiskiltet bør være omtrent her: 52°42'34.2"N 13°01'51.7"E
Her finnes det da ingen bensinstasjon ??? Dog en fin plass å ta bilde for en fotomontasje :))
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Rav4_EV

Denne bensinstasjonen med 350 kW hurtiglader er så hemmelig at den ikke finnes på kartet  ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Counterpointer

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 20. april 2017, klokken 21:59
Denne bensinstasjonen med 350 kW hurtiglader er så hemmelig at den ikke finnes på kartet  ;D
Busted


GOLF-raider

Stedsangivelse på Google Maps: litt nordvest for Berlin:
52°42'34.2"N 13°01'51.7"E
https://goo.gl/maps/VRSLBugVwS42
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Trekkoppbil

Det høres flott ut at man skal bygge ut i stor stil ladere som man ikke får testa ut, fordi ingen biler kan bruke dem. Og det er politisk styrt utbygging med vedtak et par år i forveien mens teknologien ikke er utvikla.

Det minner meg litt om da Estland blei teppelagt med Chademo-ladere for mange år sida. Lenge var Chademokart i Europa og verden dominert av tett med ladere i Estland. Jeg reiste rundt i landet lenge etterpå, men jeg trur ikke jeg såg en eneste El-bil.

Det minner meg også om Nissans Kiwi-utbygging, der man bygde ut med ladere som ikke fungerte stort i normal bruk, og dem blei vel bytta ut.

Jeg har inntrykk av at kostnadene stiger voldsomt når man går opp i effekt på ladere, så dette er vel en enkel utvei hvis målet er å bruke masse penger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA