Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Er spent på Taycan Turbo. Turboladet el-motor?

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 21. juli 2018, klokken 23:29
Er spent på Taycan Turbo. Turboladet el-motor?
Høyt kvalitetssikra liste Aner vi en «turbogate» i fremtiden?

Crown

Jeg hadde jo turbo på PC'en min en gang i tiden, det var bare en knapp :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pingle

Interessant liste.
Godt med valgmulighet mellom Sportsback og SUV, ellers ser det ut som forskjellen er på motorsiden for Audis del. Og så må man vente på MEB-plattformen for VW/SEAT/SKODA/Audi. Det blir spennende å se hvor forskjellige de er, og om det bare er småbiler.
For oss på e-tron-forum kan jo Posche Taycan cross turismo være et godt alternativ, om e-tron får for høyt forbruk og sportsback blir for mye sedan.
Likevel skulle jeg gjerne sett flere elektriske alternativer fra Audi før 2021.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Kanutten

Sitat fra: knut.aulie på søndag 22. juli 2018, klokken 00:43
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 21. juli 2018, klokken 23:29
Er spent på Taycan Turbo. Turboladet el-motor?
Høyt kvalitetssikra liste Aner vi en «turbogate» i fremtiden?

Turbo (og Turbo S) er ganske enkelt navnet på toppmodellene til Porsche. Alle Porscher (med unntak av 911GT3 og 911GT3RS) har turbo i dag, men det er bare toppmodellene som heter Turbo. Vanskeligere er det ikke...

Counterpointer

Sitat fra: Kanutten på søndag 22. juli 2018, klokken 17:00
Sitat fra: knut.aulie på søndag 22. juli 2018, klokken 00:43
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 21. juli 2018, klokken 23:29
Er spent på Taycan Turbo. Turboladet el-motor?
Høyt kvalitetssikra liste Aner vi en «turbogate» i fremtiden?

Turbo (og Turbo S) er ganske enkelt navnet på toppmodellene til Porsche. Alle Porscher (med unntak av 911GT3 og 911GT3RS) har turbo i dag, men det er bare toppmodellene som heter Turbo. Vanskeligere er det ikke...
Kanskje ikke vanskelig, men veldig tåpelig. Omtrent som om en E-Tron skulle hete Tdi....

Kanutten


Carkub


Denne dukket opp i nabolaget. Møller forbereder seg på lansering, eller er det generell promotering av etron (inkludert hybridene)?
Det er forøvrig en A3 etron om noen er i tvil.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Stikkkontakt


Meldola

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 24. juli 2018, klokken 17:41
https://www.electrive.net/2018/07/24/audi-startschuss-fuer-fertigung-von-e-antrieben-in-ungarn/

Audis serieproduksjon av DU har startet i Ungarn. 400 enheter pr dag og 2 enheter i hver bil.

Som forventet men likevel litt skuffende. Får håpe de ikke skreller av for mye på effekten i forhold til konseptet. Tesla har satt standarden og bør vel følge en non-performance X synes jeg.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

daktari

Kan det bety produksjonstakt på 1000-1400 biler i uka (5/7 dager) minus svinn? Ikke så galt det?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PF

Sitat fra: Meldola på tirsdag 24. juli 2018, klokken 20:15
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 24. juli 2018, klokken 17:41
https://www.electrive.net/2018/07/24/audi-startschuss-fuer-fertigung-von-e-antrieben-in-ungarn/

Audis serieproduksjon av DU har startet i Ungarn. 400 enheter pr dag og 2 enheter i hver bil.
I_pace følger jo x100d i starten, men faller av i mellom aks ref video fra carwow, så Audi burde ligge rundt der, men alt i alt så om bilen akser til 100 på fire, eller seks sekunder betyr lite i det daglige, selv om man ønsker fortest mulig.

Som forventet men likevel litt skuffende. Får håpe de ikke skreller av for mye på effekten i forhold til konseptet. Tesla har satt standarden og bør vel følge en non-performance X synes jeg.

Stikkkontakt

#702
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juli 2018, klokken 23:36
Kan det bety produksjonstakt på 1000-1400 biler i uka (5/7 dager) minus svinn? Ikke så galt det?

Ja. Men kun 100 arbeidere og bare ett skift. Så kapasiteten er vesentlig høyere.
Er ihvertfall ikke lønnsutgiftene som kveler de når de leverer 4 DU pr arbeider pr dag.

Pingle

1000 biler i uken tar rimelig raskt unna norsk (og ev andre)  ventelister  :)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trabekelverket

Så da er det bekreftet (? uoffisielt) at det bare blir to motorer og ikke tre motorer fra starten av?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA