Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Premium driver

Sitat fra: PionerThink på mandag 15. januar 2018, klokken 16:01
Er litt i tenkeboksen om jeg skal sette meg på reservasjonslista på Audi e-tron, men jo mer jeg leser jo lengre i det fjerne ser lanseringen ut: http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180115/audi-e-tron-ska-visas-i-host-eldrivna-suven-narmar-sig/
Virker jo som det blir langt uti 2019 før man får kloa i en slik bil ???

Listen blir ikke noe kortere med det første. Møller regner med at listen vil vokse betydelig etter at bilen er lansert i august og at de har ca. 10,000 faste ordre ved utgangen av året 2018. 

Thorden

Sitat fra: PionerThink på mandag 15. januar 2018, klokken 16:01
Er litt i tenkeboksen om jeg skal sette meg på reservasjonslista på Audi e-tron, men jo mer jeg leser jo lengre i det fjerne ser lanseringen ut: http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180115/audi-e-tron-ska-visas-i-host-eldrivna-suven-narmar-sig/
Virker jo som det blir langt uti 2019 før man får kloa i en slik bil ???

Den artikkelen tar i alle fall jeg med en bøtte salt. Det samme med kilden de bruker. Grunnen er som følger:
1) De siterer en ikke-pålitelig kilde som bare sier "til høsten". Det er i og for seg ikke usannsynlig, men deretter velger de å gjette seg frem til visning i Paris. Ren gjetning. Det er ikke særlig sannsynlig, da det finnes mye mer troverdige kilder som sier august.
2) Artikkelen de bruker som kilde sier både til høsten og at den skal komme før Jaguaren, som de mener kommer til sommeren. Hva mener de egentlig?

Bare tull, og ikke noe nytt i det hele tatt.

Imagine

Audi har egentlig hele tiden sagt at den skal lanseres høsten 2018.

Det blir skuffende om de toner ned det tøffe konseptbildesignet for mye. Den røde i autoexpress ser litt vel nedtonet ut. Håper at en S-line eller noe kan sprute opp designet litt nærmere konseptbilen. For den ser rå ut som konseptbil. Tipper den blir høyere som produksjonsbil enn som konseptbil. Konseptbilen er mer en allroad enn en SUV.

PionerThink

Da satser vi på at det blir lansering i august :+1:
Når det gjelder konseptbilen de viste så vil jeg anta at å legge produksjonsbilen helt opp til denne vil drive kostnaden på den ganske mye opp ::)
Som flere nevner vil det kanskje i motsatt tilfelle bli litt "Allroad" hvis den røde blir sluttresultatet, men den vil muligens heller drive kostnadene i motsatt retning da man er litt mer "tro mot eksisterende formspråk" og kan benytte litt hyllevare ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

daktari

Konseptbilen har et dashbord som er slående likt, men noe mer avansert, som A8 og A7. Vi har nok designet i de 2 tror jeg.

Jeg har hørt bestilling høst 18, levering vår 19 fra min selger. Paris-utstillingen er vel i oktober 18. Vil de lansere denne før det for å unngå "drukning"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Thorden

Sitat fra: daktari på tirsdag 16. januar 2018, klokken 15:42
Konseptbilen har et dashbord som er slående likt, men noe mer avansert, som A8 og A7. Vi har nok designet i de 2 tror jeg.

Jeg har hørt bestilling høst 18, levering vår 19 fra min selger. Paris-utstillingen er vel i oktober 18. Vil de lansere denne før det for å unngå "drukning"?

Bestilling høst og levering vår? Hvorfor så lenge mellom, er du ikke på reservasjonslisten?

Stadig flere kilder tyder på at lansering av e-tron blir på årets Audi Summit i Brussel. Når dette er er derimot uklart. I fjor var det i Barcelona i juli.

Denne artikkelen med sjefen sjæl sier det samme:
http://www.donaukurier.de/nachrichten/wirtschaft/lokalewirtschaft/Audi-Abgasskandal-Ingolstadt-DKmobil-Eine-unglaubliche-Sisyphusarbeit;art1735,3609474

Premium driver

Det blir i slutten av august det er bekreftet av Stadler i andre intervjuer

stefse

Ma kan vel likegjerne sjekke med batterileverandøren og deres leveranser, for å sjekke når bilene kan forventes produsert. Alt annet har vel tyskerne og VAG fra før, men batterier må de kjøpe. Det er det som blir begrensningen i mange år fremover på EL fronten.
Ser ut som det er kun Elon Musk som har tenkt på dette.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt



PionerThink

La inn reservasjon i dag på e-tron og havnet på tretusentohundretallet ???
Håper det er litt mer enn 3000 biler som skal til norge tidlig 2019 8)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Amatøren

Hvilken plass fikk du?

Har selv 2752.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

lr-80

Depositum er nok ikke helt det samme som kontrakt... Jeg kommer ihvertfall ikke til å benytte meg av både reservasjon til Audi og Jaguar. Men vi kan gå ut for at en betydelig andel vil kjøpe.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Counterpointer

Jo lavere reservasjonsnummer jo flere reelle salg er naturlig å tro.

Audi sier jo det blir god tilgang på biler (når de engang kommer....).

Trond.m

Enig i den vurderingen, men det avhenger naturligvis av hva den endelige prisen blir. Jeg tror nok e-tron blir både større og dyrere enn det jeg primært ønsker meg,  men ennå tviholder jeg på min reservasjon nr 1xx  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA