Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Premium driver


Produksjonskapasiteten i Brüssel blir ca. 60.000-80.000 i året mener jeg å ha lest et sted. Fordelingen mellom e-tron og e-tron Sportback blir nok ikke 50%/50% men overvekt av standardvarianten.

ArTa

Jippi, så idag kønummeret mitt, 2 nummer frem.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Amatøren

31.10.17: 2846
03.11.17: 2839
...
05.01.18: 2764
06.01.18: 2763

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Red_Harvest

Mange som hopper av, som forventet... spørs bare hvor mange nye som melder seg på :)

Jeg har iaff gått ned fra 1220-tallet ned til 1140-tallet siden første reservasjonsdag. Jeg likte det jeg så på Lillestrøm, men det var jo strengt tatt bare en konseptbil. Gleder meg til å se det endelige resultatet, men synes Audi skal jekke ned et par hakk - da veldig mye av det som blir presentert som revolusjonerende, er, og har vært tilgjengelig hos Tesla ganske lenge nå. Blir litt for mye "halleluja"-stemning i artiklene i ettertid synes jeg, og det er ikke helt slik Audi skal være etter min mening... Mye talk, lite walk ;)

Amatøren

Sitat fra: Red_Harvest på mandag 08. januar 2018, klokken 17:42
Gleder meg til å se det endelige resultatet, men synes Audi skal jekke ned et par hakk
:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

EL-Ulf

Flere medier som melder at reservasjon åpner i Belgia i dag og produksjonen starter i august:
https://newmobility.news/2018/01/10/belgium-kicks-off-pre-ordering-audi-e-tron/

Eodman

Interessant:
Audi doesn't want to confirm any information but according to the unions production will start in August 2018 and the target is to build 4.700 e-trons this year.

Nå skal man ikke ta all informasjon for fakta enda, men hvis det stemmer vil nok ikke alle på den norske listen få bil i år.

Meldola

Sitat fra: Eodman på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:21
Interessant:
Audi doesn't want to confirm any information but according to the unions production will start in August 2018 and the target is to build 4.700 e-trons this year.

Nå skal man ikke ta all informasjon for fakta enda, men hvis det stemmer vil nok ikke alle på den norske listen få bil i år.

Noen som har en oversikt over hvilke land som har åpnet for reservasjon?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

THE

Det vil si at Audi planlegger en produksjonstakt på 300-350 biler uka i snitt fra midt i august og ut året. Det sier vel noe om at Tesla sine produksjonsmål for Model 3 var veldig optimistiske.

Blir spennende å se hvor mange Audi som blir levert i 2018. Jeg vil tro produksjonen pr uke er betydelig større i uke 50 enn i uke 35, og biler produsert i desember blir nok ikke levert ut før i januar 2019. Kan det være realistisk å tro at 2000-2500 Audi e-tron blir levert ut til kunder i 2018? Og hvor mange av de bilene blir i så fall levert ut i Norge?
 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Thorden

Sitat fra: THE på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:38
Kan det være realistisk å tro at 2000-2500 Audi e-tron blir levert ut til kunder i 2018? Og hvor mange av de bilene blir i så fall levert ut i Norge?

Tja, usikker på forutsetningen om at produksjonen øker så mye med tid. Er de ikke veldig gode på å komme opp til full fart rimelig raskt?

Uansett kommer de neppe til å forsyne USA eller Kina i denne omgang, så vi snakker nok europa. Hvor stor er den norske andelen av det europeiske markedet for slike biler? Ca. 50% (jeg vet ikke, kun halvkvalifisert gjetning). Med 3000 allerede på venteliste, blir de først i køen, eller? Kanskje tvilsomt, men at halvparten kommer hit i 2018 tror jeg ikke er usannsynlig. 

Premium driver

Flesteparten av de 4700 bilene vil gå med på å dekke behov for demobiler i Europa. Tipper en 2500 biler minimum.

Norge var første land som åpnet for reservasjon i april, Østerrike åpnet i mai, Sveits i august og Belgia i dag. Belgia har begrenset reservasjoner til 250 stykk for i dag. Om det henger sammen med at dette er kvoten av kundebiler som blir levert i Belgia i 2018 vet jeg ikke.

THE

Sitat fra: Thorden på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:48
Tja, usikker på forutsetningen om at produksjonen øker så mye med tid. Er de ikke veldig gode på å komme opp til full fart rimelig raskt?

350 biler i uka gir bare 18000 biler i året. Jeg vil tro at Audi har kapasitet til å produserer 3-4 ganger så mange biler i året ved fabrikken der e-tron skal produseres, så derfor antar jeg at de har tenkt å bruke en god del tid på å komme opp i max produksjonshastighet.

Sitat fra: Premium driver på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:58
Flesteparten av de 4700 bilene vil gå med på å dekke behov for demobiler i Europa. Tipper en 2500 biler minimum.

Norge var første land som åpnet for reservasjon i april, Østerrike åpnet i mai, Sveits i august og Belgia i dag. Belgia har begrenset reservasjoner til 250 stykk for i dag. Om det henger sammen med at dette er kvoten av kundebiler som blir levert i Belgia i 2018 vet jeg ikke.

Demobiler hadde jeg glemt å ta hensyn til ja. Med mine antagelser blir det vel 2500 demobiler i 2018, og de første utleveringene til privatkunder i 2019. Evt. at færre demobiler blir produsert, og at det blir levert ut et mindre antall kundebiler i de(t) landene som får biler først. Da kan det fremdeles være mulig at noen få norske kunder får bilen sin i år.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Premium driver

Når jeg tenker meg om var muligens tallet på 2500 demobiler noe høyt. Ikke sikkert enhver forhandler får en egen bil. Hadde Audi lansert ny A3 i Europa ville det blitt rundt der eller flere.

Meldola

Er ikke sikkert det blir så mange demobiler fra start av? I følge BMW selger var det ikke så lett å få testet en I3S da de har hatt fokus på å levere ut kundebiler først.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

PionerThink

Er litt i tenkeboksen om jeg skal sette meg på reservasjonslista på Audi e-tron, men jo mer jeg leser jo lengre i det fjerne ser lanseringen ut: http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180115/audi-e-tron-ska-visas-i-host-eldrivna-suven-narmar-sig/
Virker jo som det blir langt uti 2019 før man får kloa i en slik bil ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA