Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Trond.m


Lucid

Siden jeg reserverte på lørdag så har jeg rykket frem åtte plasser. Nå er jeg snart først!  :+1:
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

Amatøren

På 8 dager:

2846 -> 2830  ;D

"Du rykker stadig fremover i køen, vennligst vent"
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Premium driver

I denne ukens utgave av tyske AutoBild (Europas største bilpublikasjon) er det en omfattende artikkel om Audis El-bilsatsing, skrevet av Georg Kacher som er kjent for gode kontakter i de tyske premiummerkene.

Det fremgår av artikkelen at den billigste E-tron utgaven er forventet å starte på EUR 66,000 (inkl. tysk moms på 19%). Det er ikke spesifisert hva denne varianten inneholder men det er skrevet andre steder at e-tron i minste utgave kommer med 70 kWh batteri og to el-motorer (en foran, en bak). Standardutgaven kommer med 95 kWh batteri og tre motorer (en foran og en på hver side bak).

I samme artikkel nevnes det at e-tron prises EUR 25,000 (m/tysk moms) under en tilsvarende Tesla Model X. Om e-tron Sportback (som kommer i 2019 og vil ligge noe over e-tron i pris men med samme drivlinje) skrives det at toppvarianten vil ligge på ca EUR 100,000 i Tyskland og dermed betydelig under prisen på topvarianten til Tesla X. Det er tidligere blitt spekulert i at toppmodellen kommer med 105 kWh batteri.

Det er noe uklart når de tre variantene kommer og om de kommer fra starten. Det er rimelig sikkert at 95 kWh utgaven med tre motorer kommer fra start.

Forøvrig var det i går et kundearrangement hos Møller Ensjø (Norges største Audiforhandler) der Audi Norges informasjonssjef Øyvind Rognlien Skovli nevnte at han gleder seg til å kunne si mer om prisen. De hadde kjørt noen undersøkelser på hvor de som har reservert e-tron er bosatt og det var primært i høyinntektsområder. Han forventet at det kom til å endre seg når prisen blir kjent. Jeg tolket det slik at prisen på e-tron blir lavere enn hva markedet forventer, dvs lavere enn referansepunktet Tesla.

Amatøren

Rykket frem til 2828 nå.

Forøvrig spennende lesing i forrige innlegg.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

T.K

#320
Sitat fra: Premium driver på fredag 10. november 2017, klokken 21:41
I denne ukens utgave av tyske AutoBild (Europas største bilpublikasjon) er det en omfattende artikkel om Audis El-bilsatsing, skrevet av Georg Kacher som er kjent for gode kontakter i de tyske premiummerkene.

Det fremgår av artikkelen at den billigste E-tron utgaven er forventet å starte på EUR 66,000 (inkl. tysk moms på 19%). Det er ikke spesifisert hva denne varianten inneholder men det er skrevet andre steder at e-tron i minste utgave kommer med 70 kWh batteri og to el-motorer (en foran, en bak). Standardutgaven kommer med 95 kWh batteri og tre motorer (en foran og en på hver side bak).

I samme artikkel nevnes det at e-tron prises EUR 25,000 (m/tysk moms) under en tilsvarende Tesla Model X. Om e-tron Sportback (som kommer i 2019 og vil ligge noe over e-tron i pris men med samme drivlinje) skrives det at toppvarianten vil ligge på ca EUR 100,000 i Tyskland og dermed betydelig under prisen på topvarianten til Tesla X. Det er tidligere blitt spekulert i at toppmodellen kommer med 105 kWh batteri.

Det er noe uklart når de tre variantene kommer og om de kommer fra starten. Det er rimelig sikkert at 95 kWh utgaven med tre motorer kommer fra start.

Forøvrig var det i går et kundearrangement hos Møller Ensjø (Norges største Audiforhandler) der Audi Norges informasjonssjef Øyvind Rognlien Skovli nevnte at han gleder seg til å kunne si mer om prisen. De hadde kjørt noen undersøkelser på hvor de som har reservert e-tron er bosatt og det var primært i høyinntektsområder. Han forventet at det kom til å endre seg når prisen blir kjent. Jeg tolket det slik at prisen på e-tron blir lavere enn hva markedet forventer, dvs lavere enn referansepunktet Tesla.

Om e-tron toppmodell blir 250 000 kroner rimeligere enn Tesla X P100 kan Tesla softwareoppdatere din X100 fra 4,9 til 3,1 sekunder 0-100 samt softwareaktivere autopilot og dermed har man en toppmodell Tesla X for under 900 000 kroner eller en S for litt over 800`.

Counterpointer

Sitat fra: Premium driver på fredag 10. november 2017, klokken 21:41
Forøvrig var det i går et kundearrangement hos Møller Ensjø (Norges største Audiforhandler) ...
Det er min forhandler. Synes godt de kunne invitert nr 252 på ventelista si til et slikt arrangement.......

Meldola

Ble det sagt noe om når de kommer med mer informasjon da?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Premium driver

Nei, de sa like lite i form av bekreftet informasjon som på arrangementet på Ekeberg. Personlig tror jeg det vil komme konkret informasjon fra Audi sentralt i dagene 10-13 januar 2018 ifm Brussel messen.

Mulighet for hengerfeste, 5 seter og takboks kan vi ta for gitt, det har Audi Norge spilt inn sentralt og mitt inntrykk var at de er blitt hørt. Og at kunder vil få levert biler i 2018 er også innforstått ut fra arrangementet. Men det visste vi egentlig fra før.

Stikkkontakt

#324
Sitat fra: T.K på fredag 10. november 2017, klokken 23:08

Om e-tron toppmodell blir 250 000 kroner rimeligere enn Tesla X P100 kan Tesla softwareoppdatere din X100 fra 4,9 til 3,1 sekunder 0-100 samt softwareaktivere autopilot og dermed har man en toppmodell Tesla X for under 900 000 kroner eller en S for litt over 800`.

Er Tesla XP100D altså bare en softwaretrimmet X100D? Da lærte jeg noe nytt i dag også.
Har alltid trodd at P-modellene hadde større motor, større sikringer og heftigere wiring.

Blade Runner

Da var det min tur  :)
Nummer 2878 i køen

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Electricity

Jeg vurderer å reservere, man kan vel få pengene igjen om man angrer seg?

Har vi peil på når og hvor mye enda? (Har ikke fulgt med, men den virker veldig snadder)

Er det 4-5-6 eller 7 hundre tusen?

PF

Ja, det er depositum så man får pengene tilbake hvis man trekker seg. Taper renter på de da.

Min selger snakket i 600—800 området, men det er bare antagelser.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 11. november 2017, klokken 13:59Er Tesla XP100D altså bare en softwaretrimmet X100D? Da lærte jeg noe nytt i dag også.
Har alltid trodd at P-modellene hadde større motor, større sikringer og heftigere wiring.
Du har forstått det rett. P-modellene har en helt egen drivenhet bak, altså motor, girkasse og vekselretter. Drivenheten foran er lik på P og ikke-P. Samme med batteri. Det var mer før man kunne aktivere i SW. Nå er det bare autopilot, og noen småting som selvpresenterende dører.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA