Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

PF

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 22:06
Det blir mer og mer åpenbart at e-tron blir visst i produksjonsdrakt i Brussel i januar.
Vurderer sterkt om jeg skal ta meg en tur. Var i Geneve i vår. Det var en stor opplevelse

Premium driver

Sitat fra: Flobben på onsdag 18. oktober 2017, klokken 09:34

Spørsmålet da er hvor langt unna er man produksjonsstart? Som tidligere nevnt pleier tyskefabrikanter å starte tidlig opp etter lansering.



Det er sant der det presenteres en etterfølger til en eksisterende produksjonsmodell. Når bildene av den nye modellen slippes kjøper "ingen" den gamle lengre (eller bare med rabatter). Da er det et mål å kjøre i gang produksjon av den nye modellen så fort som mulig etter presentasjon. Eller sagt på en annen måte å holde tilbake den nye modellen så lenge som mulig før oppstart av produksjon.

Men for e-tron finnes det ingen forgjenger, så her er det nok et poeng å presentere bilen tidlig for å komme konkurrenter i forkjøpet. Prosjektleder for elbilsatsingen hos Audi har jo hintet om at pressen må vente til sommeren før de får kjøre bilen og da blir kundebiler levert etter det.

Touring

Sitat fra: Rasmus77 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.

Tror e-tron blir ganske lav, så vil ikke tro den egner seg som syv-seter.

Tor Ping

Sitat fra: Touring på onsdag 18. oktober 2017, klokken 11:20
Sitat fra: Rasmus77 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.

Tror e-tron blir ganske lav, så vil ikke tro den egner seg som syv-seter.

Det kommer jo an på hva slags type 7 seter man lager, den blir jo sikkert høyere enn Model S.

Men jeg tror heller ikke at Audi ønsker å lage en slik type 7-seter, så det blir nok 5.

Orbit

#274
Under har jeg sammenlignet e-tron konseptbilen med Q7 (gul strektegning) og Q5 (rød strektegning).

Sammenlignet med Q7: e-tron får nesten samme kupélengde som Q7 (og faktisk litt større akselavstand!), kortere overheng foran, og er noe lavere. På noen av e-tron spionbildene har den riktignok større bakkeklaring og totalhøyde, og da er bilene ca like høye. Tipper dette skyldes luftfjæring, og at en kommer lavere ned i normalmodus.

Sammelignet med Q5: Samme høyde, men e-tron har vesentlig lengre kupé.

Så beste sammenligning blir vel å ta en Q7, kutt av 20 cm unødvendig fossilsnute, senk den 8 cm, så har du størrelsen på e-tron. Sånn sett, skulle det også være nok lengde til å lage en 7-seter, dersom det er plass nok under bagasjeromsgulvet.

Edit: Lagt til A6 Allroad (i grønt), men hevet denne 6 cm tilsvarende luftfjæring i høyeste posisjon. Det var lavere oppløsning på tegningene i A6-katalogen, så strektegningen ble litt mer kornete.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Bra jobbet, takk!
Orker du lage en med A6 allroad også?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

roarsolem

Sitat fra: Orbit på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:56
Under har jeg sammenlignet e-tron konseptbilen med Q7 (gul strektegning) og Q5 (rød strektegning).

Sammenlignet med Q7: e-tron får nesten samme kupélengde som Q7 (og faktisk litt større akselavstand!), kortere overheng foran, og er noe lavere. På noen av e-tron spionbildene har den riktignok større bakkeklaring og totalhøyde, og da er bilene ca like høye. Tipper dette skyldes luftfjæring, og at en kommer lavere ned i normalmodus.

Sammelignet med Q5: Samme høyde, men e-tron har vesentlig lengre kupé.

Så beste sammenligning blir vel å ta en Q7, kutt av 20 cm unødvendig fossilsnute, senk den 8 cm, så har du størrelsen på e-tron. Sånn sett, skulle det også være nok lengde til å lage en 7-seter, dersom det er plass nok under bagasjeromsgulvet.

Edit: Lagt til A6 Allroad (i grønt), men hevet denne 6 cm tilsvarende luftfjæring i høyeste posisjon. Det var lavere oppløsning på tegningene i A6-katalogen, så strektegningen ble litt mer kornete.

Imponerende, takk skal du ha! Ser ut som en bra fit til A6


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Orbit

#278
Dersom jeg setter A6 Allroad inn med standardhøyde (se nedenfor) på fjæringen, blir den vesentlig lavere totalt enn e-tron (men ca samme bakkeklaring). Men e-tron sin batterikasse spiser nok noe innvendig høyde fra kupéen.

Edit: Fant en brukbar Tesla Model X-tegning, så la inn denne også. Forhåpentligvis var ingen i tvil om at e-tron er en god del mindre (som er et stort pluss for meg).

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Touring


Carkub

Dette var nyttig, Orbit!

Nå begynner jeg å glede meg til denne bilen, noe som er litt farlig når pris ikke er kjent..

Men dette bli jo unektelig bilen jeg og mange nordmenn med meg venter på? 4WD/Allroad Stasjonsvogn/SUV med mulighet for hengerfeste og skiboks..

Eneste minus er vel at den forventes å komme i øvre prissjikt for å kunne regnes som en «folkebil».
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

daktari

Takk, veldig interessant!  Tipper vi kan forvente A6 innvendig plass pga. batterier i gulvet, og ikke en mer oppreist sittestilling som i SUVene. Større totalhøyde på bilen for å kamuflere batteriene primært.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

a6 size holder plenty for meg, bare den ikke er så høy jeg ikke får den i garasjen, eller for bred!

Rasmus77

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 18. oktober 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Rasmus77 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.

De fleste TMX er vel strengt tatt 6-setere?

Kan ikke helt se at det er relevant. Det er mulighet for 7 seter og det er faktisk billigere enn 6 seter, såvidt jeg kan huske.

Premium driver

Nå er nye Audi A7 presentert

https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/album/audi-a7-sportback-996

Etter A8 er dette den andre bilen som gir en indikasjon på hvilken retning Audi går med sin design i eksteriør og interiør under Marc Lichte og en pekepin for e-tron.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA