Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

SuperPG

Sitat fra: Red_Harvest på lørdag 30. september 2017, klokken 14:47
Aner ikke, men jeg har registrert at min reservasjon har gått fra 1200-serien til 1100-serien. Kommet ned 40 plasser.
sunket ca 20 plasser her fra midten av 600
VW ID.3 1st plus

Counterpointer


Touring

Sjekket min i dag. Gått fra 225 til 450? WTF?

Trond.m

Sitat fra: Touring på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:53
Sjekket min i dag. Gått fra 225 til 450? WTF?
Det høres rart ut. Min bekreftelse kom kl 09:10 første dagen og jeg har nr. 199. Bestilte du også de første minuttene ?

Touring

Bestilte med en gang ja. Så var fornøyd med 200 tallet. Gikk bare inn på linken igjen idag for første gang siden i sommer for å se hvor lavt jeg var kommet. Så ble overasket kan du si!

Trond.m

Da ville jeg kontakte Audi, for det må jo ha skjedd en feil. Når andre med plass rundt 250 rykker opp, er det ikke mulig at du skal rykke ned over 200 plasser.

Touring


Crown

#247
Sitat fra: Touring på mandag 02. oktober 2017, klokken 16:28
Bestilte med en gang ja. Så var fornøyd med 200 tallet. Gikk bare inn på linken igjen idag for første gang siden i sommer for å se hvor lavt jeg var kommet. Så ble overasket kan du si!

Hvis du ikke har sjekket siden du bestilte, så skjedde det veldig mye de første ukene for det var en feil som gjorde at ikke alle ble registrert, noen fikk samme nummer osv, slik at de fleste rykket ganske langt bakover i køen når de fikk telt opp riktig. Jeg gikk ned ca 200 plasser, men nå nærmer jeg meg tallet jeg fikk oppgitt først igjen :)

EDIT: Sjekket igjen i dag og hadde rykket frem enda 30 plasser, så nå er jeg ca der jeg begynte.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

hemi

sjekket nå, fortsatt 22x serien iaf.

Ansjosfilet

Ai, ai. Kommer den tidsnok til å slippe vektavgiften?
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Tuten

2017 Model S 75D

Stikkkontakt

Sitat fra: Ansjosfilet på onsdag 11. oktober 2017, klokken 20:02
Ai, ai. Kommer den tidsnok til å slippe vektavgiften?

Dersom Model S slipper unna med noen tusenlapper blir det neppe denne avgiften som vil begrense salget av e-tron. Jeg kan ikke fatte og begripe at den skal være like tung som f.eks Model X.

Tuten

Hvis e-tron kommer med 90-100kWh batteri så blir den nok i samme klasse.
2017 Model S 75D

trd-73


Premium driver

#254
Audi sier jo nå selv på sin offisielle webside at bilen blir presentert tidlig i 2018.
http://www.audi.com/en/innovation/futuredrive/e-tron_quattro.html

Audi's CEO sier bilen blir presentert i Brussel
http://www.journalauto.com/lja/article.view/27171/rupert-stadler-ceo-d-audi-ag-je-vais-transformer-audi/1/constructeurs

Det er årlig bilutstilling i Brussel i januar (13-21/1 2018). Brussel er også byen der bilen blir produsert så det er nærliggende Audi velger denne. Detroit utstillingen er også januar men E-tron kommer ikke på salg i USA før 2019 dermed er Detroit mindre sannsynlig for E-tron.

Senere i år presenterer Audi ny A7 og utover 2017/18 presenteres Q8 (produksjonsmodell) ny A6, A6 Avant, ny Q3 og ny A1. Alle disse bilene er viktigere for Audi enn E-tron og siden det ikke blir presentert mer enn en stor nyhet pr. gang tyder det på at de store bilutstillingene i Detroit, Genève osv er forbeholdt premiere på andre modeller enn E-tron. Det og tidslinjen tilsier at offisiell premiere på E-tron er Brusselutstillingen og da vil vi få håndfast informasjon om produksjonsmodellen (endelig utseende, tekniske data, modellvarianter). Prislister kommer som regel noen uker senere.

Men at kundebilene blir levert før sommeren tviler jeg på. Høsten 2018 derimot tipper jeg leveringer er i gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA