Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

tessy

Reservasjon ca 2200 idag. Så har ikke kommet så mangen nye siste måneder.

Troald

Jeg er en av de mange som har trukket seg. Jeg har mistet tilliten til tyske bilprodusenter. Det blir enten Tesla eller Nissan på meg.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

roarsolem

Sitat fra: Troald på fredag 28. juli 2017, klokken 11:08
Jeg er en av de mange som har trukket seg. Jeg har mistet tilliten til tyske bilprodusenter. Det blir enten Tesla eller Nissan på meg.


Jeg har reservasjon 177 og der har jeg stått lenge så ikke mange som har trukket seg blant de første ihvertfall

Hva er det som gjør at du har mistet tilliten til tyske biler?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Red_Harvest

Sitat fra: roarsolem på fredag 28. juli 2017, klokken 11:23
Sitat fra: Troald på fredag 28. juli 2017, klokken 11:08
Jeg er en av de mange som har trukket seg. Jeg har mistet tilliten til tyske bilprodusenter. Det blir enten Tesla eller Nissan på meg.


Jeg har reservasjon 177 og der har jeg stått lenge så ikke mange som har trukket seg blant de første ihvertfall

Hva er det som gjør at du har mistet tilliten til tyske biler?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
De er ikke progressive nok. Er ekstremt på etterskudd på mange måter og føler ikke at de kommer med noe revolusjonerende.

Jeg sammenligner riktignok med Tesla, men det handler ikke kun om selve kjøretøyet, men spesielt ift ladeinfrastruktur og konsept.

Jeg har alltid vært fan av tyske biler og eid mange Audi, og et par-tre BMW og MB. Har bestilt meg en ny X nå. Har fortsatt reservasjonsnummer på e-tron, men den kommer jeg nok ikke til å bruke selv.

Og jeg tror faktisk at jeg ikke kommer til å angre på det.

Når det er sagt så håper jeg at e-tron leverer på alle mulige måter.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


Troald

Grunnen til at jeg er negativ er dels at jeg lurer på entusiasmen for å lage elbiler. Er det "fossilgubbene" som lager bare fordi de må? Fagforeningenes motstand er vel kjent.

Hovedgrunnen er likevel Dieselgate og mistanken om kartellvirksomhet. Hvor mye kommer dette til å koste tyskerne til slutt? Rettssaker, formidable bøter, dieselforbud, ombygginger venter. Man skal ikke utelukke konkurs.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

bmw2002

Sitat fra: Troald på fredag 28. juli 2017, klokken 12:43

Hovedgrunnen er likevel Dieselgate og mistanken om kartellvirksomhet. Hvor mye kommer dette til å koste tyskerne til slutt? Rettssaker, formidable bøter, dieselforbud, ombygginger venter. Man skal ikke utelukke konkurs.

Må være det morsomste jeg har lest på lenge ;D

Det er vel 1000 ganger mer sannsynlig at Tesla går konkurs før VAG gjør det

roarsolem

Sitat fra: bmw2002 på fredag 28. juli 2017, klokken 19:03
Sitat fra: Troald på fredag 28. juli 2017, klokken 12:43

Hovedgrunnen er likevel Dieselgate og mistanken om kartellvirksomhet. Hvor mye kommer dette til å koste tyskerne til slutt? Rettssaker, formidable bøter, dieselforbud, ombygginger venter. Man skal ikke utelukke konkurs.

Må være det morsomste jeg har lest på lenge ;D

Det er vel 1000 ganger mer sannsynlig at Tesla går konkurs før VAG gjør det

Hehe, tror du har et poeng der ja @bmw2002


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Troald

#232
Kjekt at du ler. Men toppene hos VW ler ikke lenger iflg Broom så risikerer Oliver Schmidt 169 år i fengsel. Så langt har Dieselgate kostet selskapet 174 milliarder kroner og mer blir det. Hvis det i tillegg blir bevist kartellvirksomhet så snakker vi. Verken EU eller USA ser lett på det. Nei, tror vel ikke på konkurs, men de blir satt langt tilbake og om de greier å reise seg igjen er høyst usikkert.

Så vidt jeg husker var overskuddet Q1/17 40 milliarder, mye takket være enorme kostnadskutt. Fortsetter utgiftene å løpe i forbindelse med Dieselgate og Kartellsaken (det er tatt ut søksmål i USA og det kan også komme fra EU) så må de fortsette med å kutte kostnader og da står forskning og utvikling for tur.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Troald på fredag 28. juli 2017, klokken 20:14Kjekt at du ler. Men toppene hos VW ler ikke lenger iflg Broom så risikerer Oliver Schmidt 169 år i fengsel.
Han vil neppe sitte 169 år. Når han erklærte seg skyldig så har han nok en avtale for lavere straff mot å fortelle alt han vet. Vi får se om det kommer noen nye spennende avsløringer...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Løve

Nå ser vel amerikaneren dieselgate som en ypperlig mulighet for å prøve å ta knekken på en konkurrent til egne selskap og kjører VW så hardt som de bare tør.

ludwig_holberg

Sammenlignet med Tesla er selvsagt den etablerte bilbransjen treig med elbilsatsingen. Men VW Audi er da vitterlig blant de bedre i gjengen. E-up, E-golf, ID, E-tron quattro ++. BMW har i3. Opel har Ampera-E. Mercedes B-klassen.
Blant den etablerte bilindustrien står vel ikke tysk bilindustri tilbake for verken den amerikanske eller japanske.

Espen Hugaas Andersen

Det er sant. Toyota, Honda, Fiat/Chrystler, Ford, osv. Det er mange som ligger langt bak og som ikke virker som de har noen levedyktig strategi.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Crown

Ikke glem verdens 4. (snart 3. ) største bilkonsern, Hyundai/Kia. Soul og Ioniq på plass, Niro og Kona kommer senere i år/neste år, og alle modellene skal etterhvert få elektrisk drivlinjealternativ. Dette klarer de i tilllegg til at de også er store på hydrogensatsing.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Tor Ping

Er det noen som har reservert nylig og vet sånn ca hvilken plass man får ved reservasjon i dag?

Red_Harvest

Aner ikke, men jeg har registrert at min reservasjon har gått fra 1200-serien til 1100-serien. Kommet ned 40 plasser.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA