Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: mariusbb på søndag 23. september 2018, klokken 15:49
Noen fler som har sjekket reservasjonsnummeret sitt siden lanseringen? Jeg har ihvertfall rykket frem fra 72* til 66*  :) :+1:
Startet på #249 ved lansering av ventelista, etter noen dager ble jeg skjøvet bakover og havnet på #254.
Nå har noen få droppet ut og jeg er i dag på #246

Crown

Har bare rykket opp én plass siden lanseringen, fra 1260 til 1259, så folket er tydeligvis fornøyd med det de har sett hittil :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Touring

Utrolig at ikke flere har falt fra. Ifølge halvparten av innleggene her er jo Tesla best og vil være det til verdens ende.

turfsurf

Sitat fra: Touring på søndag 23. september 2018, klokken 19:03
Utrolig at ikke flere har falt fra. Ifølge halvparten av innleggene her er jo Tesla best og vil være det til verdens ende.
Folk har jo forskjellige prioriteringer og gjør forskjellige verdivalg. Og Audi selger jo bra her i landet av fossiler,  så forventer at det blir etron blir ett vanlig syn på veien i Norge. Gitt at Audi gidder å levere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

Saklig kommentar, Touring.

De som har ventet så lenge, klarer å vente ca 1 måned til. Hvorfor si opp nå?
Medio oktober-ish er sannsynligvis bilen klar for visning i Norge, samt at priser vil være satt.

Tenker at en god del av de som har kølapp kommer til å falle fra da, samt at en del andre nye vil skrive seg opp :)

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Touring på søndag 23. september 2018, klokken 19:03
Utrolig at ikke flere har falt fra. Ifølge halvparten av innleggene her er jo Tesla best og vil være det til verdens ende.
Samtidig er det svært mange bilkjøpere som aldri kan tenke seg å kjøpe noe annet enn tysk bil.  Mange av disse har sett hva Tesla har fått til, og ønsker seg noe lignende som ikke er laget av Tesla.

Pingle

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 23. september 2018, klokken 22:29
Sitat fra: Touring på søndag 23. september 2018, klokken 19:03
Utrolig at ikke flere har falt fra. Ifølge halvparten av innleggene her er jo Tesla best og vil være det til verdens ende.
Samtidig er det svært mange bilkjøpere som aldri kan tenke seg å kjøpe noe annet enn tysk bil.  Mange av disse har sett hva Tesla har fått til, og ønsker seg noe lignende som ikke er laget av Tesla.
Tror skuffelsen er noe sånt sml Tesla: Tallene som vanligvis betyr ingen ting i dagliglivet, har blitt opphøyd til essensen av bilkjøring.
Høyere luftmotstandskoeffisient, kortere rekkevidde (selv om NEDC for TMS 100D bare er 30% over "mer enn"-tallet til etron konseptbil), batteristørrelse (mindre enn forventet; 95 brutto, sml 95% netto, som "lovt" av dinside.no) og tregere akselerasjon.
For egen del: 0-til-fotgjenger-tid interesserer meg ikke; 400 gamper i korsryggen sparker mer enn nok for meg.
Problemet er at vi ønsker oss en A6 allroad/Q7 mtp utseende og bruksmønster. Vi ønsker oss det som vi er vant til fra fossilklassene vi liker, ikke en "sedan på steroider" (TMS) eller en "oppblåst japansk kompaktbil" som fyller parkeringsplassen helt ut om vi drar på p-plassen på kjøpesentrene. Aerodynamikken krever utseende tilsvarende Tesla, noe som gir stor flate om bilen skal være stor, men dessverre har ikke bilen som stod parkert ved siden av en TMX falkevingedører. Bil er kompromiss, og skal man ha noe som ligner en standard CUV, må man godta at CD blir styggere enn ønskelig og reell rekkevidde (på Autobahn mer enn på mine hjemlige veier) deretter. 
Forøvrig er jeg enig i at man gjerne kunne ha lagd et panser som ser mindre "audi på steroider" ut (GT-bildene er enda verre), og utnyttet at man ikke har en stor motor der, men vi har vel alle kjøpt konseptbildene, og da er det vel ikke annet å vente.
ipace har gjort noe riktig der, men har gjort noe rart mtp rekkevidde. Uansett regner jeg med at ipace-kjøpere faller fra i registreringskøen (On-topic-varsel!) om ipace får fikset ev bugs som trekker rekkevidden ned.
Når det er sagt, vil det overraske meg om TMS 100D faktisk har 30% lenger WLTP/NEDC-rekkevidde enn etron (rullemotstand og regenerering er vel viktigere i de syklusene enn CdA, ut fra lav gjennomsnittshastighet).
Skuffelsen vår er nok mer at det IKKE kom noe nytt WLTP-tall (greit nok etter dieselgate at det gjøres av tredjepart), og at vi fortsatt står på >400 km rekkevidde. Grunnene til at vi fortsatt står på etronliste er vel at vi har sett en bruksbil som duger i dagliglivet, til henger, kajakker, p-plasser, og feriebagasje, og så må vi heller finne oss i eventuelt å stå en halvtime ekstra for å lade et par dager i ferien, om WLTP er lavere enn ønskelig.
Selvfølgelig er det en annen sak for ekstrempendlere fra Lillehammer til Oslo t/r daglig, der er reell rekkevidde vinterstid essensielt.
e-tron er elektrisk CUV slik vi er vant til. ila 1-2 år kommer flere med sedanlignende varianter (XJ? Audi), og både Cd og rekkevidde kan komme seg. Om vi ønsker dem, når vi kan få stasjonsvognutgaven, er et åpent spørsmål.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Synes at E-tron pakken er Audi. Litt dyrt, luxus, status  + el-drivverk +Stort batteri (bare ikke størst)=
......................................(fyll inn selv, mitt forslag: en sikker vinner + valgmuliheter etter økonomi)

Faren er kanskje, når førstegangskjøpere av elbil, hører at noen andre elbiler går lenger og fortere(T....), så går de i tenkeboksen og grubler og kokkelerer med alt de viste om elbilens (få) mangler. De som har hatt elbil, forstår jo, at alt stort, og flott, som beveger seg over 40mil, er bra nok, i massevis.

Om det ikke produseres nok er det jo ikke sikkert alle får engang..(uff hørtes ut som en audi-el-selger :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hemi

gratis blir det ikke, men slipper jeg unna leafen raskt betaler jeg. Denne bør komme i nov/des, ikke i jan.

Trond.m

Sitat fra: hemi på mandag 24. september 2018, klokken 13:10
gratis blir det ikke, men slipper jeg unna leafen raskt betaler jeg. Denne bør komme i nov/des, ikke i jan.
De sier vel at første kundeleveranse er i januar, så nov/des er vel ikke realistisk. Men det skal vel komme en utstillingsbil som skal rundt til forskjellige butikker i løpet av oktober.

Svg1974

Noen som fører nerdete statistikk på reservasjoner for oss som var trege på avtrekkeren? Jeg reserverte 13. september, og da ble jeg #5445 i køen. Har en kompis som reserverte den 17. (ca en dag før lansering), da ble han ca #5470 om jeg ikke husker helt feil. Nå har jeg rykket frem ca 10 plasser siste 14 dager, men hadde vært kjekt å vite hva de som reserverer i dag får som kønummer.

Anyone?



Gogg

Reserverte 18.sept. #5722, sjekket i går #5702

hemi

De med lavt nr får i disse dager tlf fra sin selger, der man får dato for å se bilen btw. blir i oktober de viser, venter på farge info osv

ToWalkOrDrive

Til info heter det ikke lenger "over 400km". Nå heter det:

"Audi e-tron leverer inntil 400 km elektrisk rekkevidde etter det ny-innførte og mer korrekte målesystemet WLTP (du kan lese mer om WLTP her)" står det på https://blogg.eabryn.no/audi/e-tron/
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA