Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisreduksjon

Startet av Muffinman, mandag 17. april 2017, klokken 10:00

« forrige - neste »

alda

När det gäller priset i NOK för att uppdatera 60 till 75 så har Tesla gett oss i Norge en dålig deal - om man jämför med vad det kostar i USA. Där kostar det bara 2000 USD = 17100 kroner med dagens kurs. Varför ett så ojämnt belopp som 20700?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

jcnorway

Sitat fra: HKS på mandag 17. april 2017, klokken 15:31
Oppgradert lader er uansett bare software.

Er oppgradert lader noe som man får som valg å kjøpe på My Tesla etter at bilen er levert?

Etter det jeg kjenner til så er det ingen oppgradert lader på min 2017 TMS 75D m/AP 2.

Det eneste valget jeg får på My Tesla er å kjøpe Autopilot-oppgraderingen for å få "fullverdige selvkjørende egenskaper" til kr 41 300 (noe jeg glatt står over inntil videre - basic AP2 får komme på plass først ;)). Hvis oppgradert lader er en software-sak - er det noen grunn til at jeg ikke har mulighet til å se pris/kjøpe dette på My Tesla?
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

nivve

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 18. april 2017, klokken 10:40
Sitat fra: HKS på mandag 17. april 2017, klokken 15:31
Oppgradert lader er uansett bare software.

Er oppgradert lader noe som man får som valg å kjøpe på My Tesla etter at bilen er levert?

Etter det jeg kjenner til så er det ingen oppgradert lader på min 2017 TMS 75D m/AP 2.

Det eneste valget jeg får på My Tesla er å kjøpe Autopilot-oppgraderingen for å få "fullverdige selvkjørende egenskaper" til kr 41 300 (noe jeg glatt står over inntil videre - basic AP2 får komme på plass først ;)). Hvis oppgradert lader er en software-sak - er det noen grunn til at jeg ikke har mulighet til å se pris/kjøpe dette på My Tesla?

Jeg har heller ikke den muligheten på MyTesla, og vurderer det da jeg skal kjøpe Tesla Wall Connector. Bilen min var showroom /med/ oppgradert lader, men jeg valgte å ta den ut av prisen. Så da må det være mulig å aktivere igjen  :)

Espen Hugaas Andersen

Det er nok ikke heelt så enkelt som at det kun er SW. Det er nok en kombinasjon av SW og HW. (Jeg har ikke helt fått fastslått akkurat hvor skoen trykker.)

For meg virker det litt som det vil komme flere endringer her. At de har fjernet muligheten for å oppgradere laderen på 75 kWh Model S/X i design studio tyder på at disse nå vil komme standard med lader som ikke kan oppgraderes. Dette kan være første skritt i å fase ut 16.5 kW laderen fullstendig. Kanskje den vil erstattes med en 22 kW lader, eller kanskje laderen vil standardiseres på 11 kW på alle modellene.

Vi får vente og se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

gigafactory

Sitat fra: alda på tirsdag 18. april 2017, klokken 10:27
När det gäller priset i NOK för att uppdatera 60 till 75 så har Tesla gett oss i Norge en dålig deal - om man jämför med vad det kostar i USA. Där kostar det bara 2000 USD = 17100 kroner med dagens kurs. Varför ett så ojämnt belopp som 20700?

Tror du må betale merverdiavgift ettersom oppgraderingen i ettertid ikke er i forbindelse med levering av bilen?

alda

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 18. april 2017, klokken 11:52
Sitat fra: alda på tirsdag 18. april 2017, klokken 10:27
När det gäller priset i NOK för att uppdatera 60 till 75 så har Tesla gett oss i Norge en dålig deal - om man jämför med vad det kostar i USA. Där kostar det bara 2000 USD = 17100 kroner med dagens kurs. Varför ett så ojämnt belopp som 20700?

Tror du må betale merverdiavgift ettersom oppgraderingen i ettertid ikke er i forbindelse med levering av bilen?

Aha, det kan nog stämma, ja.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

kribull

Ser ut som prisen på en helt ribbet Tesla 75d har gått ned med ca.40 000.
Plutselig er ikke dealen jeg gjorde for en måned siden like god...
Tesla Modell S75D

turfsurf

De som har kjøpt 75 og 90 i det siste føler seg nok litt snytt ja.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

dissern

Sitat fra: iCar på mandag 17. april 2017, klokken 11:35
Sitat fra: dissern på mandag 17. april 2017, klokken 11:31
Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 10:00
Ser ut som prisene er gått betydelig ned, og man får nå en 75 rwd til like over 600'. Videre er elektrisk hevet bakluke og glasstak standard. Pris på oppgradering fra 60->75 er også redusert kraftig for allerede solgte biler. Ikke studert detaljene nøye.

Påvirker dette også oppgradering 70->75 mon tro? Jeg vet ikke helt hvor jeg skal se for å finne ut av det selv.

Koster 5200kr å oppgradere en facelift 70 til 75 nå, før kostet det vel rundt 33000kr

Ikke store endringen fra 70->75, men for en pris rundt 5k så kan det være verdt det når jeg overtar min 70D senere i uken :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

BMW850

Sitat fra: kribull på tirsdag 18. april 2017, klokken 21:38
Ser ut som prisen på en helt ribbet Tesla 75d har gått ned med ca.40 000.
Plutselig er ikke dealen jeg gjorde for en måned siden like god...

Kan forstå deg der ja. Jeg var heldig, da jeg bestilte min P85 sent 2013 gikk prisen opp 85000 tre uker etter bestilling. Flaks for en gangs skyld!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

christian1986

Men hvordan stiller tesla seg for de som har bestilt bilen men ikke fått den. Må jo være mange som vurderer å droppe de 15000 en betalte i forskudd å heller bestille en ny?

BMW850

Egentlig ett enkelt regnestykke om man ikke har noe imot å vente noen uker ekstra :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. april 2017, klokken 21:44
De som har kjøpt 75 og 90 i det siste føler seg nok litt snytt ja.

Neppe de som kjøpte 75 med luftfjæring siden det valget er borte nå. De som vil ha det nå må betale vesentlig mer for en 90. 110-150.000,- avhengig av om man ville ha 75D eller ikke.

X75D har jo også gått ned litt men jeg er sjeleglad for at jeg kjøpte når jeg gjorde siden jeg ville ha stoffseter med lyst taktrekk og karbonfiber. Den kombinasjonen er umulig på alle måter nå. Kun sort taktrekk med stoffseter og ikke noe karbonfiber. For å unngå helmørk kabin måtte jeg da oppgradert til hvite seter med karbonfiber og sort taktrekk, det hadde kostet endel mer enn det jeg betalte for min. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MeTesla

Jeg er en av de som ble oppringt og varslet om prisOPPgang. Skrev en mail til selgeren i dag:

"Hei!

Ikke for å være pirkete, men prisoppgangen du ringte og informerte meg om ble jo en ganske god prisreduksjon??"

Her er svaret:
"Her er det lov å være litt pirkete ja. Det er korrekt at det ble en prisreduksjon på 75D og faktisk 90D. Det er jo egentlig veldig gode nyheter. Faktisk så ventet jeg en liten oppgang på disse også, så jeg ble litt overrasket J

100D og P100D derimot vil få en prisoppgang. Det skulle egentlig skje natt til mandag men blir utsatt en uke."

Meldola

Fikk mail fra min selger i går om at de venter en prisøkning på (P)100D på ca 5000 dollar.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA