Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hund i Model 3?

Startet av TRM, lørdag 15. april 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:46
Sitat fra: Bushy på tirsdag 12. februar 2019, klokken 16:36
Stakkars hunder som havner i bagasjen på model 3.....
Slå nå ned et sete iallefall da selv om de sitter i bur baki der. Det er ikke mye luft som havner i bagasjen
Mange hunder har ikke behov for utsyn under transport, se for eksempel på lukkede tilhengere for hunder.
I hattehylla på TM3 er det en stor rist så luft bør ikke være noe problem. Størrelsen på hunden betyr mye, og hver enkelt må vurdere om deres hund vil trives i bagasjerommet.
Helt korrekt av Handyman
Min hund kommer til å trives ypperlig, han liker å ha det mørkt og er litt over 10 kg. Buret passer perfekt.

Bushy

Jeg er nok kanskje litt pessimistisk ang. Hund. Men tenker ikke på plass eller lys. Luft er jeg kritisk til. Bikkja mi holder på å stryke med baki en S uten hatthylle. Hadde jeg lagt i den så hadde jeg nok sluppet å bekymret meg noe mer
S75D sept. 17

Handyman

Sitat fra: Bushy på onsdag 13. februar 2019, klokken 23:01
Jeg er nok kanskje litt pessimistisk ang. Hund. Men tenker ikke på plass eller lys. Luft er jeg kritisk til. Bikkja mi holder på å stryke med baki en S uten hatthylle. Hadde jeg lagt i den så hadde jeg nok sluppet å bekymret meg noe mer
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

trykkertor

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. februar 2019, klokken 20:36
Min hund kommer til å trives ypperlig, han liker å ha det mørkt og er litt over 10 kg. Buret passer perfekt.
Har du en link/produsent /modell til det buret?
Jeg må sjekke alternativer til vår 5-6kg hund.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på onsdag 13. februar 2019, klokken 23:22
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. februar 2019, klokken 20:36
Min hund kommer til å trives ypperlig, han liker å ha det mørkt og er litt over 10 kg. Buret passer perfekt.
Har du en link/produsent /modell til det buret?
Jeg må sjekke alternativer til vår 5-6kg hund.
Finnes flere produsenter som leverer spesiallaget bur på mål. Vet Kia forhandlerne tilbyr dette. Vårt bur er selvmodifisert. Så det er one of A kind. Sorry

GL1

Denne tråden startet for nesten 2 år siden, så kan forstå spørsmålet da. Men nå er det jo ikke noe tvil om at TM3 er en sedan, og da stiller jeg meg undrende til at man har planer om oppbevaring av hund i bagasjerommet.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

trykkertor

Sitat fra: GL1 på torsdag 14. februar 2019, klokken 07:35
Denne tråden startet for nesten 2 år siden, så kan forstå spørsmålet da. Men nå er det jo ikke noe tvil om at TM3 er en sedan, og da stiller jeg meg undrende til at man har planer om oppbevaring av hund i bagasjerommet.
Ja, vi var usikker på om frunk ville ha nok plass, men ser nå bagasjerommet er best egnet.  ;D

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Toalmar

Sitat fra: trykkertor på torsdag 14. februar 2019, klokken 07:43
Ja, vi var usikker på om frunk ville ha nok plass, men ser nå bagasjerommet er best egnet.  ;D
Vurderte du Frunken som plass for hunden din?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HCO

Sitat fra: Toalmar på torsdag 14. februar 2019, klokken 18:12Vurderte du Frunken som plass for hunden din?

De som har laget denne tilhengeren kan sikkert bistå med å lage en løsning for Model 3-panseret: https://travel.thefuntimesguide.com/files/harley-motorcycle-dog-trailer.jpg
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Tankeboks

Er det noen som har anskaffet de her dog hammock-sakene ? Vi har en langbeint husky på 22 kg som blir å passe veldig dårlig i bagasjen, men i andre biler har han fint oppholdt seg i baksetet med belte på.

Er mest bekymret for at han skal rive setet i biter med klørne, men siden disse teppesakene ser ut til å dekke alle tre setene blir det litt upraktisk å evt måtte amputere føttene på jenta som skal sitte i det ene setet bak.. om de går an å bruke bare på to av tre seter hadde jo det vært perfekt. eller så må jeg begynne med saks og et gammelt pledd.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Tankeboks på mandag 27. mai 2019, klokken 14:21
Er det noen som har anskaffet de her dog hammock-sakene ? Vi har en langbeint husky på 22 kg som blir å passe veldig dårlig i bagasjen, men i andre biler har han fint oppholdt seg i baksetet med belte på.

Er mest bekymret for at han skal rive setet i biter med klørne, men siden disse teppesakene ser ut til å dekke alle tre setene blir det litt upraktisk å evt måtte amputere føttene på jenta som skal sitte i det ene setet bak.. om de går an å bruke bare på to av tre seter hadde jo det vært perfekt. eller så må jeg begynne med saks og et gammelt pledd.

Vi har dørmatter (for hus) av rågummi på seteflaten med håndkle over. Det fungerer veldig bra som sklisikring, og sikrer setet både mot slitasje og søl. Skal den ene siden benyttes, så tar vi bare bort matten på den siden.

raypettersen


Toalmar

Sitat fra: raypettersen på mandag 27. mai 2019, klokken 14:49

Ble en slik på oss.
Kan du fortelle litt mere om merke, hvor kjøpt etc?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA