Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hund i Model 3?

Startet av TRM, lørdag 15. april 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: e-curious på lørdag 05. mai 2018, klokken 10:07
Det buret som kom best ut er dette:
https://hunde-sport.no/produkt/schmidt-premium-kennel-hundebur/
Det buret ville ikke jeg hatt i noen bil uansett hvor sikkert det er. Det er noe av det minst elegante jeg har sett og 12400kr !!!!!

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Sitat fra: TRM på lørdag 15. april 2017, klokken 22:18Det kunne ha gått, men vi er 5 i familien, og trenger alle setene.

Jeg må si jeg stusser litt på denne. Model 3 er jo en del mindre, så er det virkelig en utbredt oppfatning av at den kan bruke som familiebil med tre barn og hund?

JorEl

I E-golfen har vi tatt bort hattehyllen og der elsker de 3 småhundene å være med på all slags turer. Men vi har de ikke i bur.
Får vi en TM3 så vil jeg ha de i bur, og de må være i det lukkede bagasjerommet. Men der er heldigvis "hattehyllen" fremdeles, bare at den kan ikke fjærnes, men den er perforert slik at de får luft og lys.
Vi er litt bløt-hjertede når det kommer til disse 3 kosehundene, men jeg tror de vil trives i et bur med kosetepper. I TM3 er det jo veldig god plass. Det vil bli uvant å ha de bak, men det vil jo være best med tanke på sikkerhet, og lovlighet :police:
Forlater vi bilen med hundene inne i bilen, så ser jeg for meg at vi tar og legger ned ene delen av baksetet(40/60). Blir det stress, så blir det bare færre turer på hundene.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Litt kritikk, som du sikkert er klar over, men: Hvis du en gang er så uheldig at det blir bråstopp... De tre hundene blir ikke like koselig når de kommer flygende i 80km/t+++ gjennom kupeen.. Ordne bur, og få det fastmontert.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

emphezis

Noe nytt i denne saken etter at Model 3 nå nærmer seg markedet og mange har tatt bilen i øyesyn?

Virker som hatthylla er umulig å fjerne og at det heller ikke er mulig å skjære ut noen åpning i den for hund? Antar det er kabler, høyttalere og rimelig solid bygget hvis den ikke er laget for å fjernes.

Kjip nyhet det da, utelukker jo Model 3 for alle oss med hund (og som har barn som skal bruke baksetene).
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

SoftwareGeek

Det er fasinerende å se/lese om Model 3 kunder. Mange er skuffet over plassen og vil ha plass som i Model S. Mange synes den i tillegg er altfor dyr.

Virker som Model 3 har vekket samtlige gjerrigknarker her på berget.

Bmwi3

#128
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 12. februar 2019, klokken 11:48
Det er fasinerende å se/lese om Model 3 kunder. Mange er skuffet over plassen og vil ha plass som i Model S. Mange synes den i tillegg er altfor dyr.

Virker som Model 3 har vekket samtlige gjerrigknarker her på berget.

Hahaha :laugh:
Jeg kjøper hundeteppe som dekker hele baksetet. Der får også barnesetet plass ved siden av hunden som har sele på.Enkelt og greit...

https://m.youtube.com/watch?v=amZ754UGlEs
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

SoftwareGeek

Hvis du har fire unger, bikkje og svigermor på slep, må du kjøpe Model X. Model 3 kan ikke utvides. Mulig du kan få et bur til svigermor, montert med sugekopper på taket, men thats it.

Bushy

Stakkars hunder som havner i bagasjen på model 3.....
Slå nå ned et sete iallefall da selv om de sitter i bur baki der. Det er ikke mye luft som havner i bagasjen
S75D sept. 17

Motorwatt

Det er påbudt å sikre all last i et kjøretøy. Transporterer du hund, skal denne dermed sikres. Enten i bur eller med en godkjent sikkerhetssele. Ved kraftig nedbremsing, kollisjon eller utforkjøring vil hunden bli slengt rundt i bilen med stor kraft hvis den ikke er sikret.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Bushy på tirsdag 12. februar 2019, klokken 16:36
Stakkars hunder som havner i bagasjen på model 3.....
Slå nå ned et sete iallefall da selv om de sitter i bur baki der. Det er ikke mye luft som havner i bagasjen
Mange hunder har ikke behov for utsyn under transport, se for eksempel på lukkede tilhengere for hunder.
I hattehylla på TM3 er det en stor rist så luft bør ikke være noe problem. Størrelsen på hunden betyr mye, og hver enkelt må vurdere om deres hund vil trives i bagasjerommet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SoftwareGeek

Sunnmøringer som står i kø for Model 3 (Teslalada), har bestilt uten dekk, seter og AP selvfølgelig. De bruker tau som sele til bikkja i lukket bagasjerom, eller de har ikke bikkje (unødvendige utgifter).

Kianus

Har en relativt liten hund (dvergdachs) som vi planlegger å ha i bagasjen, men jeg skal modifiserer hattehyllen som allerede har åpning for luft med noen vifter som vil blåse enda mer frisk luft inn til bagasjerom.
Venter bare på å få tatt noen mål og lage en ramme som kan holde 12cm PC-vifter f.eks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA