Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

bruke flere ladere i en bil?

Startet av PLUTO, fredag 31. august 2007, klokken 12:25

« forrige - neste »

PLUTO

Hei, jeg har en Kewet -92 som går på 48V. tenkte bygge den om til 54V ved å sette inn et ekstra batteri. lurte på om det var noen som hadde erfaring med å koble en lader til hvert batteri, eventuelt bruke den gamle 48V laderen til de fire 12V batteriene og sette en egen lader på det nye 6V batteriet?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

eljet

Har hoert at noen satte inn 2 ladere som lader 24 volt hver,
dette gjorde de pga at batteriene ble oedelagte av den gamle laderen,den gamle laderen var feil innstilt, dette var i en kewet 3.
Fungerte fint det.

Hadde kansje vurdert aa satt inn 60 volt paa samme maate som kewet 4 den har 6 batterier under setet aa 4 framme, vist motor aa elektronikk taler det.
Aa hevet ut "scania" batteriene, men da maa du vel fram med sveise apparatet.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

PLUTO

jeg har nå for et par måneder siden kjøpt nytt sett med 12 Volt batterier (semi traction på 230ah). og vil da få vanskelig med å få plass til mer enn 6v batteri i tillegg, et eller annet sted (det blir nok bak hvor det er ledig plass). jeg ha r hørt at det går greit med motorstyring, men må jo få ladet det. tenker at det beste ville vært med en ny lader for hele batteripakka, men det er litt dyrt for en så gammel bil.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Hallo Pluto

Jeg sitter framdeles på en Justerbar original Kewet lader. Den er beregnet på 48V, men kan justeres opp til 90V.

Reelt vil den kunne fungere bra på et 60V system. Dersom du har samme lader selv, burde du kunne justere din egen også.

Selger laderen min for 2000 kr dersom noen er interresert.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PLUTO

I min Kewet sitter det en Zivan K2 lader for 48V, som er tydelig nyere enn bilen. den originale laderen (stor tung klump) satt bak ved motoren men var koblet bort når jeg kjøpte bilen. er det en slik du har som kan justeres?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Hallo Pluto

Stemmer det. Det er den store tunge jeg har. Zivan er en bedre lader, men kan desverre ikke justeres opp mer en ca. 10V. Det betyr at den ikke egner seg dersom du skal øke spenningen med mer enn ca. 6V.

Dersom du vil, kan jeg bytte gjevnt mot Zivan din.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PLUTO

takk for info. nå er det kun 6V ekstra jeg hadde tenkt meg, så jeg skal se litt på det litt senere i høst så kommer jeg tilbake til det når jeg har prøvet meg frem litt.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA