Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aurskog-Sandefjord.

Startet av Amigakongen, onsdag 12. april 2017, klokken 22:29

« forrige - neste »

Amigakongen

Hei, vurderer å ta en tur til Sandefjord. Kjærringa er skeptisk. Men burde vel gå greit med 2 ladinger? Blir da med den blå. Pleier det være mye kø på ladere på denne strekningen? Noe annet man burde tenke på?
2015 BMW I3 - 11800km

Kim Morten

Det går helt fint, bare legg inn tid til lading på veien ;) Masse ladere å velge mellom :)
Sort E-Golf
Oslo

Amigakongen

Suverent. Hvis man ikke har bombrikke i bilen, må man da betale for passeringene?
2015 BMW I3 - 11800km

Kim Morten

Hmm, det kan være du får en regning. Men, tror du kan svare med å be om fritak hvis du får det. Tror det egentlig er et krav til å ha fritaksavtale for å slippe bompenger og da trenger du brikke. Samtidig har jeg hørt om andre som nekter å ha brikke, så tviler på at det blir et problem..
Sort E-Golf
Oslo

Toalmar

Det er en enkel sak. Bare bestill brikke. Gå så inn på din bruker hos fjellinjen og søk om fritak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Amigakongen

Planen dette ja, men rekker ikke å få satt i brikken før turen.
Sitat
Det er en enkel sak. Bare bestill brikke. Gå så inn på din bruker hos fjellinjen og søk om fritak.
2015 BMW I3 - 11800km

Beckern

Sitat fra: Amigakongen på torsdag 13. april 2017, klokken 19:54
Planen dette ja, men rekker ikke å få satt i brikken før turen.
Sitat
Det er en enkel sak. Bare bestill brikke. Gå så inn på din bruker hos fjellinjen og søk om fritak.
Det holder lenge med avtalen.
Om brikken registereres ved passering eller ikke spiller ingen rolle.

SveinJ

Sitat fra: Kim Morten på torsdag 13. april 2017, klokken 12:11
Hmm, det kan være du får en regning. Men, tror du kan svare med å be om fritak hvis du får det. Tror det egentlig er et krav til å ha fritaksavtale for å slippe bompenger og da trenger du brikke. Samtidig har jeg hørt om andre som nekter å ha brikke, så tviler på at det blir et problem..

Det blir manuell kontroll av bilen via foto til bomselskapet.  NÅr de ser EL eller EK, sletter de passeringen. Det var min erfaring før jeg fikk brikke fra Fjellinjen.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Amigakongen

Turen gikk ihvertfall veldig greit. Ca.35mil. Eneste var at laderen ikke ville avslutte når jeg trykt på stopp knappen. Ringte Fortum, så fiksa de det. :)
Blir vel partert når jeg sier at jeg ladet til over 90%.  :o
2015 BMW I3 - 11800km

turfsurf

90% er ikke så ille på i3, den lader fremdeles greit da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA