Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsellampe for høyspenning lyser

Startet av el nino, onsdag 02. februar 2011, klokken 21:48

« forrige - neste »

el nino

Hei, alle Thinkere! Idag begynte den elektriske varsellampen nederst til høyre på instrumentpanelet å lyse. Ikke noe mer skjedde, så jeg kjørte videre ca. 5 km. og da begynte også  Power Limit lampen å lyse, og bilen mistet all fremdriftskraft. Heldigvis kom jeg meg til en busslomme, og fikk stoppet bilen. Skrudde av alt, og ventet noen min. Startet opp igjen, og alt virket normalt------------i 5 nye km. Så kom varsellampen på igjen. Stoppet på nærmeste egnet sted, og samme prosedyre igjen. Ialt 4 ganger måtte jeg gjenta dette for å komme meg hjem. Koblet til laderen, og nå står den og lader normalt.
Heldigvis skal den på service på mandag, (hvis jeg kommer meg til Sandvika) Kan det være 12V batteriet som er dårlig? Er det noen som har hatt lignende problem? I manualen står det at denne lampen varsler om feil i høyspenningsystemet og at bilen ikke kan lades hvis den lyser konstant ::) Men min bil tar lading på vanlig måte-------- ???
Takker for alle innspill og råd

El rayo

Har du Zebra eller litium batteri?

Fint om alle eiere av Th!nk 2008 og nyere setter dette i profilen sin. Fremgansmåte på http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=399.0
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Xirius

I følge instruksjonsboka kan det komme av overoppheting.
Fikk dette selv etter en bråbrems.
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

HHF

Vanskelig å si noe bestemt her, men det eneste jeg har opplevd av lignende tilfeller er oppheting. Både pga hard belastning over lang tid (en time på motorveien med full gass) og som følge av en overivrig temperaturføler som måtte byttes.

Om du skal på verksted med den uansett, er det jo bare å håpe på at symptomene kan fortsette å vise seg ellers kan de forhåpentlig finne noe med "data'n"   ;)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

el nino

#4
Da er bilen fraktet til RS Sandvika. Think har en flott avtale med Falck om frakt til verksted i slike tilfeller. Der mente de at det var en isolasjonsfeil, og at man kunne starte pånytt noen ganger, men så kunne systemet koble helt ut. Så jeg tok ikke sjansen på å kjøre fra Oslo til Sandvika.
En annen utmerket garanti med Think-------jeg fikk en lånebil i Sandvika til min egen er reparert ;D
Og El Rayo, jeg har Zebra batt. Lånebilen har sikkert Litium, men jeg merker ingen forskjell.

Xirius

Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

el nino

Nei, bilen er fortsatt i Sandvika. Det er kanskje et godt tegn------da blir den skikkelig gjennomgått. Og dette går selvfølgelig på garantien ;D

el nino

Da er bilen reparert. Det var en isolasjonsfeil i heateren, så den ble skiftet. Alt i orden nå ;D Og det var heldigvis en garantisak.

Xirius

Så bra!
Min ble levert i dag, men de hadde ingen lånebiil inne :(
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

Xirius

Fikk bilen tilbake i går, det var en jordingsfeil.
Kjapt fikset og gikk på garantien  :)

Hadde erstatningsbil gjennom Move About.
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA