Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisøkning kommer

Startet av MeTesla, mandag 10. april 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

MeTesla

Akkurat nå fikk jeg beskjed fra Tesla om at ny prisøkning kommer om en uke eller to. Både S og X og han sa 100D modellene.

Lenge siden sist  nå.

zbk

Fra altfor dyrt til enda dyrere. What difference does it make?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

iCar

Kommer prisøkning den 16 april i forbindelse med at
60/60D skal fases ut gjelder både 90D og 100D

Øyvind.h

Synd dollaren er så sterk. Volum burde tvinge prisene jevnt nedover, ikke opppver. Bilene er blitt alt for dyre nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HKS

Dollar ligger vel på 8,65 nå...
Noen som vet hva Tesla bruker som kurs?
Tesla Model 3 Long Range

Beamer Screamer

I høst da jeg snuste på en X skjedde jo også en form for prisøkning. AP1 til ca 20 lapper (som egentlig var mer enn bra nok for meg) forsvant til fordel for AP2 til 45 lapper pluss 20 lapper til for selvkjøring som jeg følte jeg "måtte" ha hvis jeg først kjøpte en X. Samtidig forsvant muligheten til å få akkurat det interiøret jeg ønsket meg siden de gikk over til 4-5 pakker for interiør.

Sett fra kjøpers ståsted er det jo en turnoff når bilen man har spekket opp og er i tenkeboksen på plutselig blir dyrere eller spec'en må endres. Føler nærmest at det haster skikkelig med å slå til noe i alle fall jeg liker dårlig. Samtidig er det jo også kjipt dersom prisen settes ned, da blir alle som nettopp har kjøpt misfornøyde og potensielle kjøpere blir sittende på gjerdet og vente på ytterligere prisnedgang.

Økt pris var en av faktorene som gjorde at det ikke ble noen Tesla på meg. Jeg tror Tesla Norge her hadde vært tjent med å hedge valutaeksponeringen sin bedre og holde jevnere mer forutsigbare priser. Det er jo en grunn til at alle andre importører søker å holde prisjusteringene til et minimum.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Meldola

Hvordan fungerer reservasjonen igjen? Veldig i tenkeboksen. Man betaler depositum men Så lenge man ikke fryser bestillingen har man 14 dager? Greit å få depositum tilbake?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

iCar

Sitat fra: Meldola på tirsdag 11. april 2017, klokken 20:17
Hvordan fungerer reservasjonen igjen? Veldig i tenkeboksen. Man betaler depositum men Så lenge man ikke fryser bestillingen har man 14 dager? Greit å få depositum tilbake?

Riktig, så lenge du ikke låser bestillingen så kan du endre konfigurasjon og gjøre hva du vil de 14 dagene. Litt usikkert hvordan refundering fungerer, men bør være null problem.

VAG

Når du bekrefter så må du betale depositum og du får det aldri tilbake.

Espen Hugaas Andersen

#9
Prøvekjørte Model X i dag, og fikk antydet en økning på 15-20k for 100D, altså ca 2%. De var ganske klare på at økningen kommer på søndag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA