Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med Gardermoen Parkering?

Startet av cstromme, lørdag 08. april 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

cstromme

Vi skal ut og fly i juli, og da flyet går tidlig på morgenen og ankommer sent igjen fant vi det naturlig å overnatte på Radisson hotellet rett utenfor dørene på Gardermoen.

Kikker på parkeringsplass nå, og ønsker helst å finne noe hvor vi er garantert ladeplass for Model X-en vår, og helst ikke så veldig langt unna hotellet.

Har noen erfaringer med Gardermoen Parkering? Prisene virker veldig greie, og det ser ut til at vi kan bestille en garantert ladeplass (?), stemmer dette? Er plassene veldig smale? Hva slags plugg har de på ladestolpene sine?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

latigo


Chris Neumann Ruud

Sitat fra: cstromme på lørdag 08. april 2017, klokken 13:05
Vi skal ut og fly i juli, og da flyet går tidlig på morgenen og ankommer sent igjen fant vi det naturlig å overnatte på Radisson hotellet rett utenfor dørene på Gardermoen.

Kikker på parkeringsplass nå, og ønsker helst å finne noe hvor vi er garantert ladeplass for Model X-en vår, og helst ikke så veldig langt unna hotellet.

Har noen erfaringer med Gardermoen Parkering? Prisene virker veldig greie, og det ser ut til at vi kan bestille en garantert ladeplass (?), stemmer dette? Er plassene veldig smale? Hva slags plugg har de på ladestolpene sine?

Gardermoen Parkering har 16A Schuko på sine stolper, noen steder er det CEE også uten at jeg har forsøkt disse. Blir bare 13 A på UMC altså
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Mao

Gardermoen Parkering er bra. Har vært godt fornøyd de gangene jeg har parkert min TMS der. Du kjører inn og parkerer selv, så man slipper å levere fra seg nøklene. Det er et pluss i mine øyne.
Litt smale plasser kanskje når man kommer med en X, men det går nok greit  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

async3phase

I løpet av de siste tre årene har vi nok parkert vår TMS på Gardermoen Parkering 20 -30 ganger, helt uten problemer. Vi har alltid reservert plass til elbil, og alltid fått plass. Klarte en gang å glemme ladekabel på ladeplass en sen kveld vi returnerte. Ringte til de, og de tok umiddelbart turen ut og hentet kabelen og tok vare på den til vi kom tilbake påfølgende uke. God service!

Shuko lading ser jeg ikke som noe problem ettersom vi normalt står mer enn lenge nok til å lade sakte. I praksis setter jeg bilen til å lade til 60 % ved ankomst, og setter igang lading med app slik at bilen er ved 80 - 90% når vi henter den.


async3phase

En liten oppdatering vedrørende Gardermoen Parkering:

Vi har brukt de konsekvent ved reiser fra Gardermoen siden begynnelsen av 2014, siden man kan reservere ladeplass der. Vi har parkert der 50+ ganger, og alt har gått som det skal. Frem til lørdag 13, der vi ved ankomst får vite at det ikke er ladeplass til oss, til tross for at plassen ble reservert 1. november.

Begrunnelse var at tre ladeplasser var blokkert på grunn av "dårlige parkeringer". Og det stemmer nok. Tror ikke dette dreier seg om å ville blokkere, men heller dårlig merking og relativt smale plasser (mye S og X der...)

Fikk tilbud om å legge igjen nøkkelen, så skulle de, helt gratis, flytte bilen til ladeplass når en ble frigjort. Takket nei til tilbudet, er litt sær med bilen min. Måtte en omvei til Nebbenes på hjemreisen i går, med litt endrede planer.

Nå øker GP prisene også, så jeg ser meg nok om etter andre steder fremover.

emurof

Jeg har brukt GP i et par år nå, og det har fungert greit. Men jeg ser at det fortsatt er mange som parkerer slik at de tar opp to plasser. Jeg kan ikke skjønne at de ikke får flere klager på dette. Med mindre de bevisst godtar færre bestillinger enn det er plasser for, slik at de har litt slingringsmonn. Er det andre som har opplevd bomtur pga. full parkering og feilparkerte biler?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA