Jeg synes noen elbilister skal komme litt ned fra "sin høye hest".
Har ikke elbil selv, men venter på levering. Så får vi se om det er Ampera E eller Model3 som klarer å gi meg bil først.
Men i det siste har jeg her på forumet sett enkelte sine holdninger til at elbiler og elbilister oppfører seg av en "høyere" rang.
Sånn som nå i denne tråden, og et sted hvor noen påstod at så lenge en bil har forbrenningsmotor, så kan det ikke kalles en premium bil. Noe ala en Rolls Royce med ICE er ikke en premium bil, men derimot en Model S med mye småfeil, store gliper i panelene osv fint kunne regnes som en premium bil.
Selv regner jeg både Rolls Royce, og Models S/X som premium biler.
Men at noen nå i sitt el-eierskap lar seg heve høyt over biler med forbrenningsmotor og at elbiler skal ha mye rettigheter/lettelser og de andre kan dra dit peppern gror, synes jeg vitner om en holdning samfunnet ikke trenger.
Samtidig har jeg sett elbilister også snakke imot hydrogen-teknologien, da det for enkelte her inne er så ensporet og enøyd at det kun er elbil som gjelder. ALT annet er annenrangs.
Det merkelige er at jeg har kjørt mc i over 20 år, og mc-eiere i kollektivfelt, fletting, utslippsmessig og veislitasje messig aldri har hatt noe enormt behov for å fremme seg som så mye bedre enn billistene.
Vi har klart smidige flettinger, vært glad for de mulighetene vi har fått til bruk av kollektivfelt, uten å skulle stå på krav og rettigheter.
Etter at elbilistene kom er det "plutselig" blitt mye mer forvirring rundt hvor langt en i kollektivfeltet kan kjøre, om en har lov å kjøre el-bil hvor det står "unntatt buss og taxi" osv.
Hvorfor ikke bare gjøre samfunnets trafikkoppgave til et stort samarbeid istedet for at elbilister skal seg på seg om noen ny asfaltfrelser??