Bekreftede data fra
Audi:
AC: 11kW AC-lading standard, 22kW som opsjon (dobbeltlader), begge vannkjølte. AC ladeport på begge forskjemer (opsjon)
DC: 150kW, ladeport på venstre forskjerm.
WLTP: >400km (ikke spesifisert hvor mye over....)
Den tyske artikkelen sier batteritemperatur alltid holdes mellom 25 og 35 grader uavhengig av utendørsforhold, så da må det være både aktiv batterikjøling og -varming.
432 battericeller, fordelt på 36 moduler med 12 i hver. Hver modul er 60Ah (oppgitt), og ca 44V (mitt estimat; ut fra 12 celler, og 95kWh totalt). Mulig konfigurasjon er da at batteriet har fire paralelle seksjoner, hver med 9 moduler i serie. Det skulle da gi nominell batterispenning på ca 400V.
Det sitter en ganske feit "battery junction box" opppå forkant av batteriet (tilsvarende posisjon som girkasse på en vanlig bil). Denne er direkte koblet til DC-ladeporten. Så det er mulig denne kan koble om batteriet til kun to seksjoner under lading, og dermed ~800V batterispenning. Det er muligens dette Porsche har i ermet, for å få 350kW lading med samme batterimoduler.