Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software bugs

Startet av J@x, tirsdag 04. april 2017, klokken 11:11

« forrige - neste »

J@x

Har nå hatt min Ioniq i en mnd og er i grunnen kjempefornøyd.

Men har et par ting som irriterer meg litt:

-Når jeg har gjort endringer innstillinger i kjøremodus, går de tilbake til default etter noen dager.
-Når jeg justerer lysstyrken i instrumentbelysningen, går den tilbake til default etter noen dager.
-Når jeg setter klima på resirkulasjon, så skrur resirkulasjonen seg av etter noen få minutter. Da gjerne omtrent halvveis i de lengste tunellene jeg kjører i.

Andre som opplever dette eller lignende?

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

ProsjektX

Jeg opplever samme og andre diverse SW feil. Har fått time nå ihvertfall for en oppgradering. så får vi se hva det hjelper på... har du oppdatert? Hvilken versjon har du?

Se evt her for link til identifisering av gammel og nyere versjon.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31574.0.html
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

J@x

Sitat fra: ProsjektX på tirsdag 04. april 2017, klokken 11:55
Jeg opplever samme og andre diverse SW feil. Har fått time nå ihvertfall for en oppgradering. så får vi se hva det hjelper på... har du oppdatert? Hvilken versjon har du?

Se evt her for link til identifisering av gammel og nyere versjon.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31574.0.html

Var oppdatert for en uke eller 2 siden, men har ikke sjekket versjonsnr..

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

J@x

Sitat fra: ProsjektX på tirsdag 04. april 2017, klokken 11:55
Jeg opplever samme og andre diverse SW feil. Har fått time nå ihvertfall for en oppgradering. så får vi se hva det hjelper på... har du oppdatert? Hvilken versjon har du?

Se evt her for link til identifisering av gammel og nyere versjon.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31574.0.html

Hvilke andre feil erfarer du?
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

ProsjektX

Sitat fra: J-B på tirsdag 04. april 2017, klokken 12:08
Hvilke andre feil erfarer du?
F.eks
1. Ladetider for planlagt lading forsvinner av og til. Det samme gjør instillinger av f.eks kjøremodus, går tilbake til fabrikk innstilling. Henger nok sammen med det du nevnte også

2. Det er ikke mulig å sortere egne importerte POI på avstand, listes bare alfabetisk, så det blir i praksis ubrukelig å navigere etter. Kaller det en bug, da all andre navi systemer kan det.

3. Flere SW bugs rundt planlagt lading. Man må også sette opp "off-peak" tidspunkt for å få planlagt lading til å fungere, selv om dette ikke henger sammen og åpenbart er det ikke slik det står i instruksjonsboka, og plutselig slutter det å virke, når feil 1. inntreffer igjen.

4. En sjelden gang kan det hende ladeluke ikke går å låse opp. Da fungerer det heller ikke å bruke nøkkel til å låse og så låse opp, for å løse ut ladekabel. Det eneste som har fungert da er å "starte" bilen, slå av bilen, låse og låse opp.... etter en del frustrasjon fant jeg en sekvens som fungerte...

5. Ellers har vi jo Carplay problemet

Sikkert annet også jeg ikke kommer på nå.. Burde vært laget en felles oversikt over alt, og så oversendt til Hyundai i fellesskap, for å håpe at det blir utbedret
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

J@x

Sitat fra: ProsjektX på tirsdag 04. april 2017, klokken 13:40
Sitat fra: J-B på tirsdag 04. april 2017, klokken 12:08
Hvilke andre feil erfarer du?
5. Ellers har vi jo Carplay problemet

Sikkert annet også jeg ikke kommer på nå.. Burde vært laget en felles oversikt over alt, og så oversendt til Hyundai i fellesskap, for å håpe at det blir utbedret

CarPlay-problemet er i alle fall borte på min...

Har også gitt beskjed om de tingene jeg har til min forhandler.

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA