Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utfordringer med Renault Zoe 2012-2019 mod. Gjelder Q210, R240, Q90 og R90/R110

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 30. mars 2017, klokken 09:13

« forrige - neste »

TorC

Kan ikke dere to
Sitat fra: Noratel AS på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:23
Noratel

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:21
Rav4

lage dere en egen tråd der dere kan krangle dere to imellom? Så slipper vi andre å lese om det i denne tråden.

@Moderator: Kan du luke ut diskusjonen mellom de to inn en egen tråd?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rav4_EV

Trenger ikke bruke mer tid på dette, TorC. Jeg har fått mine svar. Det må være lov til å stille spørsmål uten at man skal bli anklaget for å krangle. :)
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Kårepåsporet

Denne tråden er virkelig et bevis på at det er helt betimelig å tenke seg om mange ganger før en velger Zoe, frem til bilen takler å lade på alle nett, samt får mulighet til hurtiglading.

TorC

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:22
Trenger ikke bruke mer tid på dette, TorC. Jeg har fått mine svar. Det må være lov til å stille spørsmål uten at man skal bli anklaget for å krangle. :)

Nå gjør jeg det jeg beskylder dere for å gjøre, og ironien i dette går meg ikke hus forbi...

Dere to kunne tatt alt dette på PM. Det er ikke relevant for tråden, og gjør at denne tråden blir ekstremt lang og medfører at de som vurderer Zoe blir skremt. Zoe er en fantastisk bil til sitt bruk, men når en tråd med 4-500 innlegg med "Ikke kjøp Zoe før [...]" er sticky så skremmer det folk.
Som Kårepåsporet er eksempel på:

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:45
Denne tråden er virkelig et bevis på at det er helt betimelig å tenke seg om mange ganger før en velger Zoe, frem til bilen takler å lade på alle nett, samt får mulighet til hurtiglading.

Her vises det at vedkommende neppe har lest gjennom tråden, og har kommet til en konklusjon det ikke er dekning for.


Jeg skulle virkelig ønske at en moderator kunne tatt seg tiden til å fjerne alle tullete innlegg i denne tråden slik at kun relevante innlegg ble stående igjen siden det er en sticky.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Kårepåsporet

Tja, har ikke lest alle innlegg i denne tråden, tror ikke jeg er alene om det.
Jeg tror hellerikke jeg er alene om å velge bort en bil som har så store potensielle begrensninger: ikke kunne lade overalt uten å ha med bøtte eller støvsuger (de som ikke forstår hva jeg mener kan lese gjennom tråden), og heller ikke kan hurtiglades.
At den ikke takler IT nett er en ting, det kunne en løst med hurtiglading, men Zoe mangler begge disse mulighetene.
Tviler feks på at Tesla hadde er så store så hurtig uten superladenettverket.

Men det er vel absolutt ingen bileiere som er så hårsåre som elbileiere. Prøve å påpeke noe negativt på Ioniq (som jeg kjører) så får en fort passet påskrevet!

Rav4_EV

Nå er det moderator som har funnet på å lage en "sticky" tråd på toppen av Zoe forumet. Mange av kommentarene har lite med Zoe å gjøre, men kommer fra personer som skal fremheve sitt valg av en annen elbil.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

kjartanb

Zoe er en deilig bil. Fin plass til 4 personer samt forholdsvis stort bagasjerom. Den har range (250-300km) som passer til fint til våres bruk og vi lader hjemme. Har ikke hatt bruk for at lade andre steder. Vi har kjørt den knapp 7000km siden i midten av desember. Vi bruker dieselbil til langturer. Man skal velge den El-bil som passer eget bruksmønster. Zoe passer våres.
mvh
Kjartan

HCO

Sitat fra: TorC på fredag 15. mars 2019, klokken 00:11(...) når en tråd med 4-500 innlegg med "Ikke kjøp Zoe før [...]" er sticky så skremmer det folk. Som Kårepåsporet er eksempel på:

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:45
Denne tråden er virkelig et bevis på at det er helt betimelig å tenke seg om mange ganger før en velger Zoe, frem til bilen takler å lade på alle nett, samt får mulighet til hurtiglading.

Her vises det at vedkommende neppe har lest gjennom tråden, og har kommet til en konklusjon det ikke er dekning for.

Jeg skulle virkelig ønske at en moderator kunne tatt seg tiden til å fjerne alle tullete innlegg i denne tråden slik at kun relevante innlegg ble stående igjen siden det er en sticky.

Da måtte i så fall moderator startet med sitt eget svært ladede (sic) startinnlegg. Innlegget åpnes med "Renault Zoe kan ikke lades på strømnettet vi har i Norge" i uthevet skrift. Påstanden forklares bedre lenger ned i innlegget, men dette er så tabloid at selv en VG-redaktør ville blitt flau.

Hele innlegget burde vært redigert til å være mer objektivt (og med mindre føleri), slik jeg tok til orde for i mitt svar #109. Jeg synes Lars er en ressursperson som i tillegg til moderering bidrar med mye bra kunnskap og informasjon i forumet. Men det er åpenbart at han har lagt enkelte biler, herunder Zoe, for hat og at han sliter med impulskontrollen når han skriver. Et par eksempler: Røhne & Selmer blir til "Skrøne & Selgmer" (i Focus-forumet). Parallellimporterte europa-spec biler blir "lobotomerte biler" som blir vanskelig å videreselge (i Kona-forumet).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

moe696

Har nettopp testet Juice Booster 2 på vår Zoe. Denne laderen har en egen innstilling for Norges IT nett.

Resultatet av testen var at den ladet fint på 8 og 10 A på IT nett. Laderen er Forøvrig genial da den ekstremt fleksibel, og lader fra 6 til 32 A på både 230 og 400V.  Mulig å kjøpe adaptere for alle mulige tilkoblinger.

Kjenner ikke prisen i Norge da denne fulgte bilen jeg kjøpte, men tipper rundt 10k.


Rav4_EV

Har du en stående jordfeil på IT nett, får du selvfølgelig ladet en Zoe. Derimot vil neppe denne boksen gi noen større lademulighet enn andre bokser på IT nett.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

moe696

Mulig det...

Har testet to andre forskjellige ladekladder på samme kursen, og ikke fått ladet. Juice boosteren virker. 

Skal sjekke på andres IT nett når jeg får anledning.

minibiti

Are we talking about this one, for 1000€?
https://www.mobilityhouse.com/int_en/juice-booster-2-22kw.html

If this works on the IT grid, then it is:
- cheaper than the Zaptec portable
- quieter than Zaptec portable since no fan
- much lighter than the "ladebøtte"

That sounds like a great product! :)

Available in Norway?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

TB

Viktig forskjell er at Juice Booster 2 neppe innheld trafo fra IT nett til TN nett.

At den fungerer for moe696 betyr ikke den vil fungere for andre. Det er nok en forklaring her. Moe696 Må teste på andre steder, som har IT nett for å se om fungerer.

På TN nett fungerer Juice Booster fint.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

moe696

Fikk testet hos svigers. Der virker det dessverre ikke. Da er det trolig jordfeil i garasjen i sameiet.

Ja ja....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA