Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utfordringer med Renault Zoe 2012-2019 mod. Gjelder Q210, R240, Q90 og R90/R110

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 30. mars 2017, klokken 09:13

« forrige - neste »

Noratel AS

Noratel AS har laget en løsning for bl.a Renault Zoe. Dette er en komplett ladetransformator hvor du kan lade 16A direkte. På transformatorens sekundærside lager vi et TN-nett og du kan da lade uten problemer. Vi har avtale med flere leverandører av ladeprodukter på disse.

HCO

Veldig bra at flere kommer på banen med slike produkter til Zoe. Denne løsningen er ganske lik nofuel.no sin løsning (link nedenfor) - hvordan vil Noratel-løsningen bli priset?

http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-16a-vegglader-zoe#product
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F


Noratel AS

Vi er kjent med at det er konkurrenter som har benyttet en transformator fra Noratel, men det er ikke samme utgave som finnes i vår ladetransformator. Vi har i vår enhet en helt unik transformator som har ekstremt lav innkoblingsstrøm og lave tap. Her er de ikke noen form for innkoblingsdemper som har vært et problem i andre løsninger. I tillegg har vi en NEMKO godkjenning på IP44 graden på kapslingen. Dette er ofte også noe vi ser ikke er i tråd med normen.
Egil Berg Noratel

aronesen

Finnes her også: Kr 22.222,-
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Noratel AS

Vær oppmerksom på at en ladetransformator skal være i IP44 for å være godkjent og da kunne stå montert utvendig.

Rav4_EV

Hyggelig å se vårt produkt bli kopiert.  ;D
En vesentlig forskjell er at vi kobler kun inn transformator ved lading for å eliminere ethvert tomgangstap.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

TB

Er det noen av disse trafoer som kan kobles til et fellesanlegg som leverer 230 V IT? Dvs, mellom ladeboksen og bil. Ikke foran kursen for ladeboksene, det er "enkelt", men krever stor / kostbar trafo.

ZapCharger Portable med type 2 kontakt på primærsiden / inngangen skal kunne benyttes slik, men når jeg sendte spørsmål til Zaptec om den var i salg fikk jeg ikke noe svar, stå antar denne ikke er i salg?

En type 2 til schuko adapter vil til en viss grad fungere, men ikke om lastbalansering går under 10A, og er ikke i hht. gjeldende regelverk.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Noratel AS

Vår transformator har så lave tap at det er snakk om 10W i tomgang og i tillegg har den ekstremt lav innkoblingsstrøm uten bruk av noe elektronisk innkoblingsdemper. Dette gjør at du kan starte denne på 16A C. Vi har nok ikke kopiert noe produkt i så henseende. Det er som nevnt et krav om IP44 kapsling, noe vår tilfredsstiller.

Rav4_EV

Det er nå snart 3 år siden vi lanserte denne transformatoren med innebygget ladestyring. Frem til nå har det ikke vært tilsvarende produkter. Vi får la det vært opp til forumleserne å vurdere om vårt produkt har blitt kopiert.

Lurer foressten på hvilket annet tilsvarende produkt på markedet som benytter Noratel transformator?  Er nemlig ikke kjent med at det finnes flere konkurrenter enn dere i Noratel.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Noratel AS

Hei igjen, når du sier vi, hvem er det du da snakker om?  :)
Jeg har ikke jobbet så lenge med dette segmentet siden jeg tok over etter Joar Brunes som sluttet hos oss.

Rav4_EV

Sitat fra: Noratel AS på mandag 11. mars 2019, klokken 12:56
Vi er kjent med at det er konkurrenter som har benyttet en transformator fra Noratel, men det er ikke samme utgave som finnes i vår ladetransformator.
Egil Berg Noratel

Denne kommentaren er det jeg sikter til  ;)
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Noratel AS

Skjønner, men det var ikke spørsmålet.
Det står RAV som din bruker, det står ikke noe henvisning til firmaet du representerer.

Rav4_EV

Firmaet står i signaturen og produktet forhandles av Nofuel.

Kan jeg da få svar på mitt spørsmål?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA