Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ

Startet av bobakka, onsdag 29. mars 2017, klokken 19:10

« forrige - neste »

Autowinder

Går ut fra at denne er sendt til Norge og montert her, så det er nok ikke typegodkjent, men vil vel være det tryggeste alternativet å frakte sykler på. Er nok lurt å sjekke lastevekten den er beregnet for før kjøp, det avhenger sikkert av hvor og hvordan den er festet til bilen.
Tror ikke jeg ville regne med å kunne laste 50kg i denne bak der, men jeg kan jo ta feil:

https://www.thule.com/nb-no/no/cargo-carrier/towbar-cargo-carriers/thule-backup-_-900000
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Milo

Det er nok den ja, men med en slik løsning får man ikke lys. Dermed så er man egentlig like langt.

Autowinder

Nei, så klart, de kablene for bremselys, blink-, rygge- og tåkebaklys er jo ikke klargjorte  ::)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Jon Braathen

Fikk pris fra Danmark på ferdig montert tilhengerfeste inkl ledningsnett i dag:

Hej Jon.

Tak for din mail. Her var der lige en pris til dig.

Skjult aftag. træk med 7 pol el sæt incl. mont. og moms koster 7618,75 kr.

Trækket er kun beregnet til cykelstativ og ikke trailer kørsel.

Skulle du have spørgsmål er du velkommen.


Med venlig hilsen
Dansk Anhængertræk GDW A/S


Kula er avtakbar og usynlig når det ikke er montert.
De holder til i Kolding.
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

bobakka

Sitat fra: Jon Braathen på tirsdag 08. august 2017, klokken 23:22
Fikk pris fra Danmark på ferdig montert tilhengerfeste inkl ledningsnett i dag:


Det var et dyrt hengerfeste, men kan absolutt være verdt det.
Vil dette hengerfestet skape noen problemer med BMW garantien eller Statens Vegvesen?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Jon Braathen

Sitat fra: bobakka på onsdag 09. august 2017, klokken 21:47
Sitat fra: Jon Braathen på tirsdag 08. august 2017, klokken 23:22
Fikk pris fra Danmark på ferdig montert tilhengerfeste inkl ledningsnett i dag:


Det var et dyrt hengerfeste, men kan absolutt være verdt det.
Vil dette hengerfestet skape noen problemer med BMW garantien eller Statens Vegvesen?

Så lenge du ikke trekker tilhenger, men kun henger utstyr på vil du aldri få problemer med myndighetene.

Om det skulle ha noe å si på garanti fra bmw tviler jeg på.. Dette firmaet som lager og monterer er spesialister på dette med hengerfeste og strøm til de. I3 har jo "vanlig" 12v system så jeg ville ikke bekymret meg for at det er noe problem.
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Autowinder

Ikke noe å si på prisen, sjekk hva BMW og andre merker tar for avtagbare hengerfester. Bare synd ingen i Norge gjør jobben.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Jeg ville uansett forespurt min forhandler om hva BMW sier om dette med tanke på garanti. "Bedre å være føre enn etter var" tror nå jeg, men vi er forskjellige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Uten å vite hvordan dette er utført med hensyn til innfestingen i karosseriet blir det vel ikke noen fornuftige svar vel...?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

02jan

Er litt skeptisk til aa feste noe i rammevangen/baerekonstruksjon, hvis ikke typegodkjent.
Ved en lett paakjoersel bakfra, vil man kunne risikere skader i baerende deler av bilen.
Samt bortfall av garanti.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Jon Braathen

Ved kollisjon bakfra er det vel uansett ikke din skyld og motparten dekker alt.. Inkludert hengerfeste. Er samme som på Leaf og kia soul ev. Soul kan leveres med hengerfeste fra forhandler til og med. Samme sak der ift forsikring vil jeg tro.
Så lenge man ikke har tilhenger etter bilen og eventuelle lys på anretning som henger bak der som dekker de originale lysene så går det nok bra.
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

02jan

Tenker mere på en lett påkjørsel bakfra, hvor skaden normalt ville berørt bakfanger og bakluke. Spørsmålet er hvis du har montert hengerfeste (ikke typegodkjent eller rammekonstruksjonen ikke konstruertfor) , kan skaden da berøre bærekonstruksjon, batteri ?

Hva sier BMW i forhold til batterigaranti, vil forsikringen dekke en ny bil ?
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Jon Braathen

Hengerfeste monteres i allerede ferdige fester i ramma bak. Se video på YouTube av ecohitch montering.
Bilia Tønsberg som jeg mailet med om dette så ikke noe problemer med det mekaniske. Og det elektriske er nok ikke noe problem heller den danske produsenten er spesialister på hengerfeste og slike systemer.
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Toalmar

#73
Hører det sies "No worries" og det er bra. Er nå fortsatt litt betenkt så jeg er glad jeg slipper å vurdere hengerfeste da jeg kanskje er litt over middels interessert i å ha dokumentasjon i orden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Lett påkjørsel bakfra dekkes av påkjørers forsikring uansett. Men det er bare å unnlate å montere feste om man er skeptisk til dette :+1:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA