Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i garasje hjemme

Startet av Dnn ., onsdag 29. mars 2017, klokken 14:28

« forrige - neste »

Dnn .

Hei

Har nå kjøpt hus som jeg skal ta over i starten av juli, og siden jeg har leaf (selges til fordel for ioniq som kommer til sommeren) så vil jeg helst legge opp kurrant lading i form av 32A. Skulle være 63A 3fas inn til huset, så strøm burde det være nok av :)

har litt delte tanker. Kommer til å pendle 65km en vei tur/retur jobb og uten å vite helt sikker når samboeren får seg elbil og, så vil jeg helst ha en opp-kopling som sørger at begge får strøm.

krav: type2 utak (så jeg kan bruke samme boks til andre elbiler)

Pris har såklart en del å si, men vet fort jeg vil havne på mellom 15-20lapper. Hvordan type ladeboks er det å anbefale til dette behovet? Finner lite bokser uten fastmontert kabel...

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Lars C. Krogenæs

Med 2 slike Ecolite bokser kan du få intern lastballansering. DVS. du kan lade 2 elbiler samtidig med redusert hastighet. Når den ene er ferdig, blir det full fart på den som står igjen.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Dnn .

Akkurat det jeg var ute etter. Ingen upris heller :)

Takker så meget!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA