Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicenivået til Tesla....

Startet av christian1986, mandag 27. mars 2017, klokken 11:43

« forrige - neste »

eadie

Er nok større belegg på Tesla Kokstad enn de fleste andre servicesentre. Oslo har jo flere rundt eller i byen. Bergen har kun det ene sentret på Kokstad.
Tror rett og slett Kokstad har for mange biler i sitt område i forhold til reell kapasitet, men de spiser sin egen kapasitet med så mye rot, slik at bilene må inn igjen for å fikse småtteri som de ikke fikk tatt da bilen var inne første gang.  DET er dårlig planlegging og ledelse.

Jeg står tidlig i Model3 køen, og kommer mest trolig til å avbestille den pga servicenivået og relativt svak opplevd kvalitet. Model3 har heller ikke rekkeviddefordeler ifht konkurrentene lengre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

jlan

Tesla Kokstad kunne fått hjelp fra nærliggende bedrifter, men de er tydeligvis rammet av sparetiltak. Da bilen min sto  med skade hos Fana Bilskadesenter to kvartaler unna spurte jeg TK om ikke FB kunne skifte en dørlås som var defekt med det samme. Men nei, det var ikke mulig, siden det var garantiarbeid. Jeg måtte hente bilen hos FB og komme til TK noen dager senere. Da fikk jeg leiebil en hel dag, pluss at de brukte masse tid på administrative ting- lurer på om det lønte seg?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

TorR

Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 27. juni 2017, klokken 18:51
For min del er det aller verste at de ikke erkjenner den ufattelige dårlige behandlingen av kunder selv. Et enkelt "beklager, slik som dette skal det ikke være" hadde gjort følelsen bedre. Gjerne med en gratis Tesla Freebie til kidsa. I stedet går jeg rundt og snakker nedsettende om de til alle bilinteresserte i Bergen i et slags omvendt refferal program med imaginære premier.


Tuxedo

Jaja, jeg får jo bare si at etter jeg begynte å bruke Tesla på Rud i Bærum, så har all min skepsis forsvunnet.  Sist hadde jeg en drop in time for å få skiftet dekktrykksensorer på sommerdekkene.  Fikk beskjed om at det kunne ta halvannen time, så det var bare å kose seg med kaffe i mellomtiden.  Etter en halvtime fikk jeg beskjed om at bilen var klar, med kommentaren "slik går det når vi setter fire mekanikere på jobben, samtidig!"

Ellemelle

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. juni 2017, klokken 23:01
etter jeg begynte å bruke Tesla på Rud
Men kan man bare velge verksted selv - trodde man måtte bruke det nærmeste?

ApeX

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juni 2017, klokken 12:40
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. juni 2017, klokken 23:01
etter jeg begynte å bruke Tesla på Rud
Men kan man bare velge verksted selv - trodde man måtte bruke det nærmeste?

Bare å dra innom det servicesenteret du ønsker å bruke :)
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

HelectriC

Sitat fra: ApeX på onsdag 28. juni 2017, klokken 13:00
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juni 2017, klokken 12:40
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. juni 2017, klokken 23:01
etter jeg begynte å bruke Tesla på Rud
Men kan man bare velge verksted selv - trodde man måtte bruke det nærmeste?

Bare å dra innom det servicesenteret du ønsker å bruke :)

Du kan dra til service center i hele Europa (eksl. Sveits), ingen problem :)
ioniq 5

LA-Thing

Sitat fra: HelectriC på onsdag 28. juni 2017, klokken 20:24
Du kan dra til service center i hele Europa (eksl. Sveits), ingen problem :)

Ikke noe problem med Sveits heller. Hadde min første service i Geneve inkludert endel garantireparasjoner. Ingenting å utsette på serviceinnstillingen og kunnskapen til personalet der.
Drammen, Tesla Model S #2510

nie

Sitat fra: mnemo på mandag 26. juni 2017, klokken 21:12
Sitat fra: nie på torsdag 22. juni 2017, klokken 16:22
Sitat fra: NilsG på torsdag 22. juni 2017, klokken 12:46
Syns det høres veldig rart ut hvor forskjellig man opplever servicenivået hos Tesla!

Det er ikke noe rart i det hele tatt.
Tesla i Norge er et mangehodet troll og når det gjelder service.
I en del distrikter er det altfor mange biler i forhold til service-kapasitet og da blir servicen lidende under dette.
Virker vel på meg som at Ålesund, Brumunddal og til dels Kristiansand har mer fornøyde verkstedskunder enn en del andre områder av landet. Tror rett og slett at verkstedene i disse distriktene har færre kunder, kortere ventetider og generelt bedre forutsetninger for å yte god service.

Har bare erfaring med Tesla Ålesund, men den er til gjengjeld meget god. Har vært innom tre ganger på 4 måneder med en 3 år gammel bil, fått leiebil hver gang, alt har blitt fikset samme dag, saker jeg ikke har lagt til merke i første omgang har blitt fikset etter å ha spurt meg på telefon, og det er en hyggelig tone og serviceinnstilling hos samtlige ansatte jeg har snakket med. Kudos!

Leit å høre fra dere som har dårlige erfaringer. Håper Tesla får bukt med problemene på de mest pressede stedene. Det er åpenbart rom for flere verksteder/servicesentre enkelte plasser i landet.
...og jeg bor i Bergen og sokner til servicesenter Kokstad.
Har hytte på Sunnmøre og vurderer noen ekstra hytteturer for å heller bli kunde hos Tesla Ålesund.
Stort sett enig i det som skrives om SC Kokstad, dessverre.

WhatsUp

Det er vel slik at det er lettest å skrive innpå her når mann er misfornøyd .Jeg har hatt samme P85 siden Mai 2014 ( kjørt vel 70000 km) i Bergen og er egentlig veldig fornøyd med verksted og service der. Bilen har hatt plenty med feil , men har fått lånebil og ting har blitt fikset på første forsøk . Tilfeldighvis har jeg hatt 2 feil nå på en måneds tid ( calippere / klosser park brems og en link framme ) , i begge tilfeller ble deler skiftet umiddelbart mens jeg ventet.
Så altså skryt for servicen  fra meg  , men å ringe Kokstad har jeg sluttet å prøve for lenge siden ....

Haavard

Har hatt bilen inne på Kokstad 2 ganger, ein garanti/service og ein garanti og er godt fornøyd med både pris og jobben som vart utført :)
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

Sveinung1954

Som nevnt over har jeg hatt plenty med (ufrivillige) besøk på Kokstad, Bergen de siste halve året.

I går rant det over for meg. Fikk tilbake bilen i forgårs etter at de hadde fikset klimaanlegget som de presterte å ødelegge mens bilen var inne for å rette på noe styregreier. Dagen etter da jeg skulle lade på jobb om morgenen oppdager jeg at de har prestert å gi meg tilbake bilen uten ladekabelen. Trodde det skulle klikke for meg. Prøvde å ringe de, uten å nå frem selvsagt. Heiv meg da i bilen og kjørte opp til de (for 8. gang siden nyttår). Var særdeles lite motivert for å henvende meg i kundemottak, for så å vente 15-20 min. på tekniker, for så å vente 15-20 min på at han skulle leite etter kabelen. Jeg gikk derfor bare rett bort til utstillingsbilen, åpnet bagasjeluken og plukket med meg ladekabelen. På vei ut orienterte jeg (det jeg tror er) daglig leder om at jeg tok med meg kabelen. De kunne ringe meg når de evt. fant min så skulle jeg opplyse de om hvor de kunne kjøre for å møte meg for å bytte den jeg tok med meg mot den min som de klarte å sulle bort.

Merker at tålmodigheten er langt over bristepunktet nå. Jeg lever av å selge timer. Det siste halvåret har jeg sullet bort så mange timer på Kokstad at det jeg har spart i bensin/diesel bompenger etc for lengst er spist opp av tapt arbeidsfortjeneste.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

lunitiks

Jævlig tøft gjort  ;D  Stakkars mann
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA