Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicenivået til Tesla....

Startet av christian1986, mandag 27. mars 2017, klokken 11:43

« forrige - neste »

christian1986

Bare meg som regarerer på dette for tiden? Jeg er på min tredje bil, og dette blir bare verre og verre. Til og begynne med var det på en måte greit, men at det blir verre og verre?

Ikke nok med at det tar måneder å bestille en vanlig time, deler er også et problem. Ryggesensorene mine har tatt kvelden og fikk beskjed for to uker siden at deler var bestilt. Nå, får jeg samme beskjeden. Ingen aner noe..

Trist, men servicen Tesla nå opererer med får meg til å vurdere andre bilmerker. Småfeil lever jeg fint med, men da må de fikses!

MyMuffin

Tror du må ha vært veldig uheldig :(

For min del har jeg ikke annet enn positive erfaringer fra tesla service og jeg har da hatt bilen min inne ett par ganger de siste årene.

Ventetiden har blitt helt utradert nå i påvente av model 3. Bestilte service i februar og fikk time bare 2 uker senere (Drammen).

Upåklagelig i kommunikasjon hele veien igjennom både vanlig service og garanti fikses.

Har også hatt "driftstans", dvs. Bilen var kjørt nesten helt tom og nektet å ta i mot lading. 2 timer senere kom leiebil og bilen min ble tatt med til tesla for fiks. 3 dager senere var alt i orden.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

BMW850

Også fornøyd med Tesla Drammen i løpet av mine 3 år som Tesla eier. Ja, det har vært utfordringer og etterslep, særlig den første tiden, men totalt er jeg fornøyd! Det viktigste for meg er at de ikke er vanskelige.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rsomby

Hvis jeg hadde kunnet fakturert Tesla 1000kr timen for all tiden jeg har tilbrakt til-fra og på servicecenter siden mars 2014 så hadde jeg kunne tatt ut en ny X...

Min forrige bil sto på servicecenter i omtrent 75 dager i løpet de 2,5 årene jeg hadde den, den nye har nå vært inn ut et par ganger uten at de løser feilene selv etter flere forsøk... akkurat nå er jeg der at jeg ikke gidder å følge opp småfeil lenger da jeg er drittlei av å kjøre frem og tilbake til servicecenter, bytte bil, flytte barnesete, forklare forklare forklare ting som blir misforstått i overleveringer til "tekniker" osv osv...

Jeg er ikke fornøyd pr nå, og er oppriktig bekymret for om Tesla vil overleve etter levering av 400.000 model3. Servicekost pr bil må være skyhøy på S og enda verre på X. Om det blir noe i nærheten på 3 så vil de slite.

jkirkebo

Sitat fra: BMW850 på mandag 27. mars 2017, klokken 12:07
Også fornøyd med Tesla Drammen i løpet av mine 3 år som Tesla eier. Ja, det har vært utfordringer og etterslep, særlig den første tiden, men totalt er jeg fornøyd! Det viktigste for meg er at de ikke er vanskelige.

Samme erfaring her. Godt fornøyt, og nå er ventetiden også ganske kort. Eneste jeg har vært misfornøyd med i det siste er at det tok en mild evighet før de fikk inn deler til å oppgradere TPMS-systemet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Sitat fra: rsomby på mandag 27. mars 2017, klokken 13:51
Hvis jeg hadde kunnet fakturert Tesla 1000kr timen for all tiden jeg har tilbrakt til-fra og på servicecenter siden mars 2014 så hadde jeg kunne tatt ut en ny X...

Min forrige bil sto på servicecenter i omtrent 75 dager i løpet de 2,5 årene jeg hadde den, den nye har nå vært inn ut et par ganger uten at de løser feilene selv etter flere forsøk... akkurat nå er jeg der at jeg ikke gidder å følge opp småfeil lenger da jeg er drittlei av å kjøre frem og tilbake til servicecenter, bytte bil, flytte barnesete, forklare forklare forklare ting som blir misforstått i overleveringer til "tekniker" osv osv...

Jeg er ikke fornøyd pr nå, og er oppriktig bekymret for om Tesla vil overleve etter levering av 400.000 model3. Servicekost pr bil må være skyhøy på S og enda verre på X. Om det blir noe i nærheten på 3 så vil de slite.

Jeg forstår deg godt. Bestepraksisen/utførelse av arbeidet til Tesla er ikke på det nivået det bør være. Det må de gjøre noe med, spesielt før Model 3 melder sin ankomst! Men de kommer seg, særlig ved mottak av bil, notering av feil og ventetid.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Thor2014

Jeg legger et ark i bilen skrevet på engelsk med beskrivelse av feil, samt kontaktinfo.
Det funker i alle fall.

nie

@christian1986
Slik jeg oppfatter dette er det enorme lokale forskjeller i opplevd service. Mye av dette tror jeg skyldes at enkelte deler av landet er svært godt dekket med sevicesentre i forhold til antall biler mens andre deler av landet sliter med altfor lav service-kapasitet.

Du er kanskje bergenser?

jazzwheel

Sitat fra: jkirkebo på mandag 27. mars 2017, klokken 14:31
deler til å oppgradere TPMS-systemet.

Que? Hva mener du med dette? Jeg har originalvarianten fra 2014 og styrer nå med å finne gamle sensorer til gamle hjul som mangler. Gjør jeg noe feil/dumt?

Tuxedo

Det er en servicebulletin på at de skal bytte ut sensorer i dekkene og mottaker i bilen til den nye typen.

nagela

Sitat fra: jazzwheel på mandag 27. mars 2017, klokken 21:48
Sitat fra: jkirkebo på mandag 27. mars 2017, klokken 14:31
deler til å oppgradere TPMS-systemet.

Que? Hva mener du med dette? Jeg har originalvarianten fra 2014 og styrer nå med å finne gamle sensorer til gamle hjul som mangler. Gjør jeg noe feil/dumt?

Det gamle "Bailong" systemet tåler ikke Norsk klima, og der er en servicebulletin på at alle skal bytte til dagens Continental versjon. Du får samtidig detaljinfo om hvert hjul i display.
Tesla skifter til nye sensorer på originalfelger, både sommer og vinter.
Har du uorginale felger, får du bare utlevert løse sensorer og må selv få skiftet de.

Gamle sensorer må det nå finnes masse av i de norske Tesla hjem :-)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

BMW850

Jepp, det stemmer. Fint å ha lufttrykk i bar på den lille skjermen. Til og med på min gamle 2014 modell  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

Sitat fra: Thor2014 på mandag 27. mars 2017, klokken 17:38
Jeg legger et ark i bilen skrevet på engelsk med beskrivelse av feil, samt kontaktinfo.
Det funker i alle fall.

Tidligere var nok det nødvendig. Nå kjører man bilen inn i hallen og går igjennom punkt for punkt. Og servicemottager noterer det ned på datasystemet. Ihvertfall i Drammen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

#13

Bilen var på service like før jul, men står ingenting om det i servicedokumentet. Da bør jeg klage?

Edit: Bilen hadde originale vinterhjul når den var på service.

nagela

De har hatt problem med å få levert Continental  oppgraderingsdeler, så de som ikke har problem (og heller ikke spesifikt har bedt om oppgraderingen) har ikke fått det automatisk.
Ta kontakt med de og si du ønsker dette utført så raskt som mulig, så ligger det ihvertfall i loggen ang din bil.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA