Skrevet av Emne: Navmotor eller krankmotor.  (Lest 7433 ganger)

Olee

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: (TL;DR warning) Sv: Navmotor eller krankmotor.
« Svar #15 på: Tirsdag 30. Mai 2017, klokken 22:14 »
    48V (i "dolphin style case") fordi:
    • lavt, sentrert tyngdepunkt
    • kan "enkelt" oppgraderes til 52V
    • 13S +1 = 14S = 52V nominelt, 58,8V "off the charger"
    • BBS-02 kontrolleren takler <60V
    Er det plass til 4 ekstra celler i den casen? Eller hvordan oppgraderes den "enkelt" til 14s?

    elekTrond

    • Hero Member
    • *****
    • Innlegg: 997
    • Personlig tekst
      • Vis profil
    Sv: Navmotor eller krankmotor.
    « Svar #16 på: Onsdag 31. Mai 2017, klokken 01:02 »
    Er det plass til 4 ekstra celler i den casen? Eller hvordan oppgraderes den "enkelt" til 14s?
    Godt spørsmål! Har ikke sprettet opp min ennå, men slik jeg husker det pleier folk å ... vent litt. La meg forfriske hukommelsen først. Fjerner de klipsene og komprimerer til bikube-stabling av cellene? River ut og bygger om til ekstern BMS? Hmm...
    *tenkepause* ... startpage.com/do/search?&query=dolphin+52v+arrangement

    Reention Atlas DA-1 cell capacity (aka "Dolphin" case)

    "Dolphin" tar 60x 18650 og har fortsatt plass til onboard/intern BMS. Har du "Shark" aka Hailong-1, er du nødt til å ofre "cell holding block" ramma for gå fra 13S til 14S.
    Kilde: empoweredcycles.com/blogs/news/82418054-48-and-52-volt-battery-pack-fyi

    https://www.empoweredcycles.com/products/complete-kit-bafang-bbshd-1000w-48-52-volt
    https://lunacycle.com/batteries/packs/52v/52v-pansonic-11-5ah-or-13-5ah-dolphin/
    '13 Mjau

    Martin Ofsthus

    • Newbie
    • *
    • Innlegg: 1
      • Vis profil
    Sv: Navmotor eller krankmotor.
    « Svar #17 på: Onsdag 15. Mai 2019, klokken 11:41 »
    Er det strøm på batteriet er krankmotor klart best (god modulering av kraft, motor blir sjeldent overbelastet).
    Navmotor trives dårlig i svært bratte/lange bakker, overoppheting/at motoren skrus av automatisk, er ikke uvanlig. Elmotoren mangler som sagt gir.

    Er det ikke strøm på batteriet er navmotor best.  Som å sykle vanlig sykkel med 10-12 kilo "overvekt", ikke noe
    problem.
    Med krankmotor er det mer krise, for hvert tråkk dras motoren rundt et par ganger, og det blir veldig "seigt".

    Når du prøver elsykkel, prøv å sykle uten strøm.  Ved lange sykkelturer er det ikke utenkelig at du går tom.