Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Andre som har hatt lekkasje i egolfen?

Startet av 445, søndag 26. mars 2017, klokken 18:59

« forrige - neste »

445

Kjøpte "ny" bil fra forhandler for to måneder siden.
2016 mod som hadde gått 3000km.

Noen uker etter at vi hadde fått bilen, oppdager vi at det lekker inn vann fra alle 4 dørene. Selv når det har vært tørt i mange dager, renner det inn vann.
Mattene må tømmes. Og det som (nesten) enda verre er, ee pokkers stoffsetene er full i vannmerker

SteinarSun

Hadde det samme på min forrige e-golf , de måtte sette inn noen plater i dørene (Hadde bare lekkasje ved bakdører).
Møller i Bergen har eget vannskadesenter, det har de helt sikkert i andre deler av landet.
Selv om du har kjøpt bilen hos en annen forhandler, tar Møller reklamasjoner inntil 2 år etter førstegangs registrering.
Er bilen kjøpt ny i Norge, er det 5 år som gjelder
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Oddaa

Sitat fra: SteinarSun på søndag 26. mars 2017, klokken 19:19
Hadde det samme på min forrige e-golf , de måtte sette inn noen plater i dørene (Hadde bare lekkasje ved bakdører).
Møller i Bergen har eget vannskadesenter, det har de helt sikkert i andre deler av landet.
Det er vel ikke helt utenkelig om Møller sitt nasjonale kompetansesenter på vannskader ligger i Bergen ;-)



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

SteinarSun

Sitat fra: Oddaa på søndag 26. mars 2017, klokken 19:53
Sitat fra: SteinarSun på søndag 26. mars 2017, klokken 19:19
Hadde det samme på min forrige e-golf , de måtte sette inn noen plater i dørene (Hadde bare lekkasje ved bakdører).
Møller i Bergen har eget vannskadesenter, det har de helt sikkert i andre deler av landet.
Det er vel ikke helt utenkelig om Møller sitt nasjonale kompetansesenter på vannskader ligger i Bergen ;-)



Sent from my iPhone using Tapatalk

He-he.. De sa faktisk at det var mer lekkasjer her enn andre steder i landet. Sikkert bare en tilfeldighet  8)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

gamer73

"vannskadesenteret" til møller i Bergen er i realiteten bare parkeringsplassen utenfor bygget deres, men det fungerer utmerket;)

SteinarSun

Sitat fra: gamer73 på mandag 27. mars 2017, klokken 12:00
"vannskadesenteret" til møller i Bergen er i realiteten bare parkeringsplassen utenfor bygget deres, men det fungerer utmerket;)
Det er tull, de har en hall ved siden av Møller Kokstad med spyleanlegg...
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

J@x

Hadde antydning til samme problem på min 2014 modell.. det er vel en generell svakhet på Golv VII etter det jeg har hørt.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

rst

Har fått lekkasje på begge bakdører på min 2014 e-golf. Har hatt dårlig lukt ei stund, nærmest som kattepiss, og har lurt veldig på hvor det kom fra. Trodde først at en katt har tissa i luftinntaket, eller at noe har blitt dratt inn med skoene. Etter å ha vaska bilen grundig utvendig og innvendig kom mistanken om lekkasje. Gummi som reagerer med vann over tid kan lukte litt kattepiss. Fant etterhvert at det kommer vann fra bakdørene  mellom innerpanel og selve døra. Dette renner ned på indre pakning, og videre ned på gulv og det blir fuktig under gummimattene. Skal nå inn for fix hos WV Sandnes og Jæren skadesenter. Det er vel vann som kommer via bakvinduene og muligens tett drenering? Veldig kjedelig.

SteinarSun

Fikk også lekkasje på min nye (2017 pre-lift), samme prosedyre med ny sikaflex i bakdørene.
Er tydeligvis pakningsmaterialet som ikke tåler norsk(Vestnorsk) vær.
Fikk lånebil og alt er tett og fint nå.

TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA