Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS/Roadster med alt ekstrautstyr forventes som lånebiler

Startet av snd, tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:33

« forrige - neste »

snd

Jeg har aldri, ila. 4 års eierskap fordelt på P85 og P85D, fått en Tesla som lånebil. Flere her sier de ikke forventer lånebil i det hele tatt. Hva er tankene rundt påstandene fra sjefen (Elon)?

SitatModel S Performance 85-biler eller Tesla Roadsters med fullt ekstrautstyr som lånebiler

SitatThe best way to experience service is, of course, not to experience service. If your car does need service, then it should be swapped with a car that is ideally better in some or many ways. To this end, Tesla is building a fleet of top of the line Model S loaners. These will not be our basic model – they will be state of the art with all the best features and options.

Kilde: https://www.tesla.com/no_NO/blog/creating-world's-best-service-and-warranty-program-0?redirect=no
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Cookie Monster

Det at man ikke skal forvente å måtte ha bilen på service er vel den største skrøna  ;D

Har fått låne Tesla 2 ganger. De 4-5 andre gangene har det vært BMW, VW osv. så lenge jeg får lånebil er jeg fornøyd.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Øggen

Har ikkje vore inne med bilen så veldig mange ganger i det siste, men den første var "av og til" inne.

Av la oss sei totalt 14 besøk på 3 biler, har ej fått:

1 gang Toyota yaris i Trondheim
1 gang BMW 1serie diesel av DK, som blei levert kl 23 på døra(fantastisk service, takk Morten)
1gang Audi A3 i et par timer, før bytte til Tesla.
Resten har ej kun fått Tesla model S
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

snd

The best way to experience service is, of course, not to experience service.. Kan nevne at halvparten av gangene er min bil inne for småfiks forårsaket av foregående service. Så jeg har god erfaring med service   8)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

jkirkebo

Sitat fra: snd på tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:33
Jeg har aldri, ila. 4 års eierskap fordelt på P85 og P85D, fått en Tesla som lånebil. Flere her sier de ikke forventer lånebil i det hele tatt. Hva er tankene rundt påstandene fra sjefen (Elon)?

Jeg planlegger alltid så jeg slipper å ha lånebil da jeg ikke er glad i å kjøre andres biler. Vi har jo en Leaf ved siden av og klarer oss fint noen dager med bare en bil.

En gang brukte Drammen dog vesentlig lengre tid enn planlagt, og da måtte jeg ha lånebil pga. en lengre tur. Da fikk jeg uten problemer en helt ny S85D.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

snd

Jeg forventer P85D eller bedre fordi Elon har lovet det. Poenget er at "alle" blir fornøyd med hvilken som helst lånebil og årsaken kan være at de ikke har lest lovnadene fra første innlegg i denne tråden.?

Jeg er redd disse lovnadene blir slettet etterhvert, akkurat som lovnadene om self-closing charge port for alle D-biler. (Senere slettet for EU biler) Da jeg klagde over dette i mars 2015 hadde de ikke plass til ladeportmotor. 1-2 år etter har de klart å finne plass, tydeligvis.

Kilde: https://www.tesla.com/no_NO/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot?redirect=no
(Ta bort no_NO og sammenlign Other product updates)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Brede

Verdt å merke seg at Musk kom med denne uttalelsen før det ble klart at "halve Norge" skulle ha Tesla.  ;D

Har skjønt det slik at det i mange andre land, der Tesla er en eksklusiv bil, kjøres med Tesla som lånebiler.

DePe

Sitat fra: snd på tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:58
The best way to experience service is, of course, not to experience service.. Kan nevne at halvparten av gangene er min bil inne for småfiks forårsaket av foregående service. Så jeg har god erfaring med service   8)

Småfiks forårsaket av foregående service? God Erfaring?

Var du sarkastisk nå?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

snd

DePe og lunitiks:

De prøver så godt de kan for å fikse bilen ("god erfaring"), men kunnskapen til de ansatte er dårlig.

Det seneste eksempelet på at jeg må inn på nytt er at de herpet baksete bøylen (Stort mellomrom mellom gulv og nextgen setene selv om klipsene er montert riktig) etter en proaktiv service bulletin (SB-16-20-001: Replace 2nd Row Center Seat Belt Due To Incorrect Label). Dette innebærer at jeg skal få ny seterad, noe jeg ikke behøvde før jeg var inne på service. Bortkastet penger og unødvendig tidsbruk for Tesla.

Kanskje "mye" (unødvendig) erfaring er mer riktig å si?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

overlay

Sitat fra: snd på onsdag 22. mars 2017, klokken 10:28
DePe og lunitiks:

De prøver så godt de kan for å fikse bilen ("god erfaring"), men kunnskapen til de ansatte er dårlig.

Det seneste eksempelet på at jeg må inn på nytt er at de herpet baksete bøylen (Stort mellomrom mellom gulv og nextgen setene selv om klipsene er montert riktig) etter en proaktiv service bulletin (SB-16-20-001: Replace 2nd Row Center Seat Belt Due To Incorrect Label). Dette innebærer at jeg skal få ny seterad, noe jeg ikke behøvde før jeg var inne på service. Bortkastet penger og unødvendig tidsbruk for Tesla.

Kanskje "mye" (unødvendig) erfaring er mer riktig å si?

Jeg har til dagsdato ikke fått bilen tilbake uten at jeg må inn igjen for noe som har gått istykker mens bilen har vært på service. Noe som sløser med tiden til kundene. I tilegg blir interiør og eksteriør ikke behandlet slik det skal, som fører til riper og skader, noe som fører til flere turer. Blir en uendelig rekke med service besøk, ressurssløsing for begge sider.

BMW850

#11
Må beklageligvis si meg enig. Henta bilen i forgårs etter service. Bakrute var skjevt montert etter bytte av Ledlist. Riper på bakluke. Justering av front var ett av punktene, helt løs på høyre side nå. Ripene i lakken på min bil er stort sett forårsaket på servicer. Vasker/rengjør normalt bilen både ut- og innvendig før jeg leverer den og det samme etter jeg har henta. De bør og må skjerpe seg på dette. Det var tydelig at de ikke har vasket bilen etter prøvekjøring og før demont/montering av bakrute.Da blir det lett riper...

Det blir ikke bare sløsing av kunders og Teslas tid men også betydelig økte kostnader for Tesla. Ellers er jeg godt fornøyd med Tesla. De tar ansvaret for eventuelle feil på bilen og krangler ikke :) Det skal de ha. De har blitt mye bedre på kundebehandling og tatt inn etterslepet. De må bare strekke seg litt lenger og utføre jobbene 100%. Både med tanke på utførelse og kvalitet.

Når det gjelder lånebil har jeg fått Tesla-loaner 3 av de 5 gangene jeg har hatt bilen inne og det er helt greit. Det å forvente P85D eller bedre fordi man har det samme synes jeg er tull. De har det de har inne og det bør man være fornøyd med...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

overlay

Enig med deg @BMW850, kundebehandlingen har blitt veldig bra. Skulle bare ønske jeg ikke hadde trengt å møte den så ofte pga. forferdelig lite respekt for andre ting på verkstedet. Fikk akkurat ut min bil, hvor de har voldtatt bakfanger og bakluke. Ved tidligere anledninger har de skallet av lakk på dør, ripet opp tak og bakfanger. Når man bruker mye tid og ressurser på at bilene sine skal være velholdt så er det utrolig slitsomt at all innsats blir null verdt etter ett besøk på verksted.

snd

Vasker selv før og etter service. Tesla har faktisk lyst til å rengjøre bilen, men det får de ikke lov til av meg. Skjønner bare ikke hvorfor de skal skitne til alt når jeg leverer bilen ren. Er jeg litt spesiell når jeg irriterer meg over at dørterskelen er full av skomerker? Klarer de ikke å løfte på foten slik at den ikke treffer der?

Sitat fra: BMW850 på onsdag 22. mars 2017, klokken 18:34
Det å forvente P85D eller bedre fordi man har det samme synes jeg er tull. De har det de har inne og det bør man være fornøyd med...

Vel, jeg forholdt meg til det som er blitt litt lovet i første innlegg. Har jo også skjønt at Elon/Tesla lover mer enn det holder. Får se om det blir Tesla i det minste neste gang.

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

dundun

Sitat fra: snd på onsdag 22. mars 2017, klokken 20:42
Vasker selv før og etter service. Tesla har faktisk lyst til å rengjøre bilen, men det får de ikke lov til av meg. Skjønner bare ikke hvorfor de skal skitne til alt når jeg leverer bilen ren. Er jeg litt spesiell når jeg irriterer meg over at dørterskelen er full av skomerker? Klarer de ikke å løfte på foten slik at den ikke treffer der?

Når du vasker bilen før innlevering og nekter dem å vaske den etter at arbeid er utført er det faktisk bare du som er vanskelig. Det får da være måte på.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA