Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

originale eller uoriginale vinterhjul til nye e-golf?

Startet av mkaut, mandag 03. april 2017, klokken 18:44

« forrige - neste »

Trond.m

?  Du mener vel ikke Astana felgene. Jeg skal ikke bytte dem ut, men tøffe er de vel ikke akkurat ?

gamer73

Dem er futuristiske og passer i grunnen en E-golf ganske bra syntes jeg. MEN...jeg er jo også av den mening at en golf IKKE er en kul bil på noen som helst måte. Den ser "at best" helt ok og nøytral ut (uten å være stygg som ræva som LEAF er for eksempel) Og i den sammenheng passer orginal E-golf felger bra:)

Kjetil1986

Sitat fra: gamer73 på torsdag 06. april 2017, klokken 10:20
Dem er futuristiske og passer i grunnen en E-golf ganske bra syntes jeg. MEN...jeg er jo også av den mening at en golf IKKE er en kul bil på noen som helst måte. Den ser "at best" helt ok og nøytral ut (uten å være stygg som ræva som LEAF er for eksempel) Og i den sammenheng passer orginal E-golf felger bra:)

Enig med tanke på felgene. Hører mange som syns de er så stygge, men jeg synes også de kler bilen bra. Jeg kjøpte et ekstra sett komplette hjul rett etter jeg fikk bilen i juni 2015. De ble jo solgt på finn.no for 5000,- med splitter nye sommerdekk på! God deal :+1: Så jeg har to sett med Astanafelger som jeg bruker både sommer og vinter. Disse felgene er rådyre å kjøpe nye fra VW. Jeg har vokst fra det å ha størst og "fetest" felger på bilene. Vil jo ha mest mulig rekkevidde ut av bilen. Men jeg kan også godt forstå at noen velger å bytte de ut med noen andre felger i større størrelser. Smaken er som baken  :)
Model 3 long range 2021

gamer73

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 06. april 2017, klokken 12:15
Sitat fra: gamer73 på torsdag 06. april 2017, klokken 10:20
Dem er futuristiske og passer i grunnen en E-golf ganske bra syntes jeg. MEN...jeg er jo også av den mening at en golf IKKE er en kul bil på noen som helst måte. Den ser "at best" helt ok og nøytral ut (uten å være stygg som ræva som LEAF er for eksempel) Og i den sammenheng passer orginal E-golf felger bra:)

Enig med tanke på felgene. Hører mange som syns de er så stygge, men jeg synes også de kler bilen bra. Jeg kjøpte et ekstra sett komplette hjul rett etter jeg fikk bilen i juni 2015. De ble jo solgt på finn.no for 5000,- med splitter nye sommerdekk på! God deal :+1: Så jeg har to sett med Astanafelger som jeg bruker både sommer og vinter. Disse felgene er rådyre å kjøpe nye fra VW. Jeg har vokst fra det å ha størst og "fetest" felger på bilene. Vil jo ha mest mulig rekkevidde ut av bilen. Men jeg kan også godt forstå at noen velger å bytte de ut med noen andre felger i større størrelser. Smaken er som baken  :)

Ja:) Jeg tror ikke Astana felgene f.eks ville kledd en BMW M3;) men dem passer bra til relativt kjedelige og den lilel klumpen av en bil golf:) Jeg syntes fort det blir urharry med svære fete felger på en golf, mens til en bmw så passer det mer uten å være harry. Det er det komplette utseende som må passe inn:)

Jeg skulle gjerne hatt 2 sett astana falger, men jeg har bare ett sett også bytter jeg dekkene på samme felg....koster ca 200kr mer 2 ganger i året med min løsning men men. Jeg er ganske motvillig til å betale noe som helst ekstra på golfen liksom hehe.

Oddaa

Sitat fra: gamer73 på torsdag 06. april 2017, klokken 12:45
Jeg er ganske motvillig til å betale noe som helst ekstra på golfen liksom hehe.
Overflødig informasjon, dette fremgår veldig tydelig av de aller fleste innleggene dine uansett;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

gamer73

Sitat fra: Oddaa på torsdag 06. april 2017, klokken 18:59
Sitat fra: gamer73 på torsdag 06. april 2017, klokken 12:45
Jeg er ganske motvillig til å betale noe som helst ekstra på golfen liksom hehe.
Overflødig informasjon, dette fremgår veldig tydelig av de aller fleste innleggene dine uansett;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja jeg pleier å bli hørt;)

Propell

Er det noen som Erfarer flassing av lakk og korrosjon på Orginale Astana felger brukt på vinteren.
Fordelen med tette felger kan være mindre salt på bremsene. Erfarer grop korrosjon på skivene på Min Golf GT 08'.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Ourasi

Mine ser helt nye ut etter sin andre vinter, minus merker etter dekkhotellet (de er ikke veldig forsiktige, skader de sommerfelgene går det en kule varmt)...

De beskytter nok skiver m.m. noe selv om hullene skaper noe sug, men pass på at du ikke ser stort til skivene (mao. lett å glemme), så rensebremsing bør bli en rutine fremfor at du tar det når du ser det med andre felger, spesiellt viktig kort etter nedbør/vask..
Golf GTE 2015 Carbon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA