Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekabel, type to ??

Startet av c30, lørdag 18. mars 2017, klokken 18:48

« forrige - neste »

c30

Halla.

Da har eg fått fatt i en e-golf, men det fulgte bare med en kabel. I ene enden dekker den den ene kontakten i golfen, og den andre enden er vanig stikkontakt.

Hvor mye trekker denne, og hovr lang tid tar det å få fra ca 20% batteri til fullt ?


Eg vil også ha en sånn som lader fortere, er det type to det heter ? Slik som dekker begge hullene i golfen, og har nesten samme type kontakt i andre enden.

Er det dette som er "hurtiglading", og eventuellt hvor mye trekker den, og hvor fort går det fra ca 20% til fullt ?

Takk for svar

Lars C. Krogenæs

Gratulerer med egolfen!

Jeg har skrevet en liten nybegynner guide du kan se på:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32637.0.html

Fra vanlig stikkontakt bør du ikke over 10 ampere, slik ladekabelen som fulgte bilen din gir.

Skal du lade raskere hjemme må du få installert en ladestasjon som kommer på 10.000 og oppover inkl. Elektriker, sikringer, ny kabel etc.

Vil du ha hurtiglader hjemme for de 2 siste hullene i kontakten på bilen, får du slike stasjoner til 150.000. I tillegg kommmer oppgradering av el-anlegg +++ så beregn 500.000 for dette.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 18. mars 2017, klokken 22:09
Vil du ha hurtiglader hjemme for de 2 siste hullene i kontakten på bilen, får du slike stasjoner til 150.000. I tillegg kommmer oppgradering av el-anlegg +++ så beregn 500.000 for dette.

Nå har prisene på disse falt en del, og vi kan tilby 8 kW lader "som dekker begge" hullene fra 50 000 kr og 16 kW lader for 75 000 kr.

Likevel er dette såpass dyrt at det er lurere å heller kjøpe en til elbil og så bare bytte bil når ene er tom. Er absolutt raskeste form for "lading" Vi har praktisert dette i snart 12 år, og går fra tom til full ladet bil på under 1 min.  ;)

Ekstra bonus er at den andre eller begge bilene kan leies ut vil f.eks Nabobil.no slik at de nedbetaler seg selv.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Torodd Stangeland

Tror dere misforstår med vilje nå....
Det han mest sannsynlig etterspør, er en type 2 kabel. DC hjemmelader til 500.000,- er neppe det første en nybakt el-bilist er på jakt etter.....
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA