Skrevet av Emne: Tesla service appointment exprerience in Trondheim  (Lest 1251 ganger)

Klykken

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3708
    • Vis profil
Sv: Tesla service appointment exprerience in Trondheim
« Svar #15 på: tirsdag 01. oktober 2019, klokken 11:54 »
Det grunnleggende problemet her er 100% Tesla sitt ansvar - at man ikke enkelt og greit kan ringe dem og gjøre en avtale med et menneske, sånn som man kan med ethvert oppegående selskap.

Det er jo fullstendig galskap og umulig både å forstå, forsvare, eller godta.
Ja, den saken er grei nok og gjennomdiskutert over alt på tesla-forumet.
Men man kan egentlig ikke klage over at Tesla er vanskelig når de sier "beklager, Tesla kan ikke lenger utføre det som var avtalt ettersom du ikke opprettholdt din del av avtalen", som denne tråden omhandler.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

k1

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 257
    • Vis profil
Sv: Tesla service appointment exprerience in Trondheim
« Svar #16 på: tirsdag 01. oktober 2019, klokken 12:15 »
Tja, hva med alle de gangene Tesla ikke opprettholder avtalen med sine kunder; gir ikke de fleste av oss dem litt slakk da?
Skulle jeg vært så svarthvit med Tesla hadde jeg ikke hatt Tesla, så hvorfor ikke velviljen kan gå mer begge veier er jo noe spesielt.  :police:

Geirr

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 530
    • Vis profil
Sv: Tesla service appointment exprerience in Trondheim
« Svar #17 på: tirsdag 01. oktober 2019, klokken 16:18 »
Helt utrolig at folk kan mene dette er rimelig av Tesla. En kunde har måttet vente i 2 måneder på service timen. Møter opp 30 min for sent, og blir avvist. Overalt ellers i avtaleretten er det prinsipp om forholdsmessighet. Det må være forholdsmessighet i forhold til bruddet på kontrakten og konsekvensene. At avtalen som han har ventet på i over 2 måneder blir kansellert pga en forsinkelse på 30 min, som han i realiteten ikke har mulighet til å varsle om pga at de ikke er tilgjengelig på telefon, skal medføre kansellering er på ingen måte fornuftig forholdsmessighet.

De som mener dette har huet solid trøkket opp i rævva til Tesla..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

dundun

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 365
    • Vis profil
Sv: Tesla service appointment exprerience in Trondheim
« Svar #18 på: onsdag 02. oktober 2019, klokken 08:55 »
Nettopp. Skjer det noe uventet før jeg skal levere i3en ringer jeg direkte til verkstedet, finner en løsning, og dét er dét. Problemet løst. Dette er katastrofal  kundebehandling av Tesla. De er faktisk ikke den russiske ambassaden selv om de oppfører seg sånn.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.