Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Video av Jaguar iPace

Startet av Sponzo, onsdag 15. mars 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

AJ82

#120
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 12. juni 2018, klokken 15:26
Har ikke sett denne før..?

https://youtu.be/op_nKDzV7MI

Han er faktisk på Jaguar I-Pace Owners Club Norway på Facebook.
Åpen for spørsmål  ;)

https://www.facebook.com/groups/1295166550564979/

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

4Matic Fanatic


AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

fantonsen

#124
Sitat fra: AJ82 på torsdag 14. juni 2018, klokken 19:18
Ny idag  :)
https://m.youtube.com/watch?v=5vRDg1gT6Uo#fauxfullscreen

Nok en god anmeldelse.  :+1:
Likte spesielt denne kommentaren, som var nytt for meg:
Sitat
The car handle the steep incline with no problem.
It even has a cruise control type setting that allows you to set the car to a very low speed and handle the rough terrain while you steer.
It was impressive and unexpected from a Jaguar

Håper dette også vil være til god hjelp opp glatte norske vinterveier, som trolig blir mere aktuelt for oss enn denne type veier som i disse reportasjene her.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

AJ82

Sitat fra: fantonsen på fredag 15. juni 2018, klokken 09:17
Sitat fra: AJ82 på torsdag 14. juni 2018, klokken 19:18
Ny idag  :)
https://m.youtube.com/watch?v=5vRDg1gT6Uo#fauxfullscreen

Nok en god anmeldelse.  :+1:
Likte spesielt denne kommentaren, som var nytt for meg:
Sitat

The car handle the steep incline with no problem.
It even has a cruise control type setting that allows you to set the car to a very low speed and handle the rough terrain while you steer.
It was impressive and unexpected from a Jaguar

Håper dette også vil være til god hjelp opp glatte norske vinterveier, som trolig blir mere aktuelt for oss enn denne type veier som i disse reportasjene her.

Blir spennende å prøve. Denne funksjonen er også nevnt i Fully Charged sin anmeldelse.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

fantonsen

Det stemmer det. Han nevnte vel at han kun styrte bilen opp bakken, som jo gir mere mening nå.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

fantonsen

Det gikk akkurat opp for meg nå at det er dette som er Adaptive Surface Response (AdSR).
Og siden jeg kun har bestilt S, som kun har standard luft tilgjengelig, så betyr det at jeg dessverre ikke får med dette.  :(
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

mariowing

Sitat fra: fantonsen på lørdag 16. juni 2018, klokken 10:51
Det gikk akkurat opp for meg nå at det er dette som er Adaptive Surface Response (AdSR).
Og siden jeg kun har bestilt S, som kun har standard luft tilgjengelig, så betyr det at jeg dessverre ikke får med dette.  :(

AdSR er et av flere systemer som bedrer fremkommelighet. Men systemet som tar bilen opp (eller ned) bratte bakker uten at du styrer gass og brems heter "All Surface Progress Controll" og det er standard på S så vidt jeg kan se så da er det bare å ta frem :-) igjen!

http://ipaper.ipapercms.dk/NicChristiansenGruppen/Jaguar/NO/Brochurer/i-pace/?page=38
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Eoniq

Og så kan jeg trøste deg med det at vi som har bestilt Launch Edition for å få bilen først, ikke får den tidligere enn de som har bestilt  og at vi får ferdig konfigurerte biler hvor vi ikke får mulighet for ADSR unntatt i den dyreste vesionen (First Edition)

fantonsen

Sitat fra: mariowing på lørdag 16. juni 2018, klokken 11:09
AdSR er et av flere systemer som bedrer fremkommelighet. Men systemet som tar bilen opp (eller ned) bratte bakker uten at du styrer gass og brems heter "All Surface Progress Controll" og det er standard på S så vidt jeg kan se så da er det bare å ta frem :-) igjen!

http://ipaper.ipapercms.dk/NicChristiansenGruppen/Jaguar/NO/Brochurer/i-pace/?page=38

Det ser ut til at du har rett. Så da kan :) :D :laugh: få komme frem igjen, selv om jeg nok hadde levd fint uten dette også.
Ikke helt enkelt å bli klok på hva alle disse forkortelsene står for.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

moderator 2

Denne tråden er stengt, og ny tråd med film og video av Jaguar IPace finner du her:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40042.0

-Så prøver vi å holde oss til en tråd videre.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA