Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Video av Jaguar iPace

Startet av Sponzo, onsdag 15. mars 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

LittleHammer

#75
Her blir i alle fall OTA-oppdateringer av batteristyringsenheten bekreftet av mannen fra Jaguar :+1:

Journalisten sier også at luftfjæringen kan stilles 5 cm opp og 4 cm ned
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

mariowing

Og det viktigste synes jeg kom de siste minuttene av videoen; «it's a drivers car"
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Pingle

Av og til føltes det som godt betalt reklame.
Uansett styrker det følelsen min av et svært godt alternativ til etron.
Audi kan ikke være like dyre og like små uten å komme med et stort fortrinn for at ikke jeg ender med en kattepus
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020


mariowing

Sitat fra: P85TMS på mandag 16. april 2018, klokken 17:28
Sitat fra: Pingle på mandag 16. april 2018, klokken 16:57Av og til føltes det som godt betalt reklame.
10 poeng til deg.  ;)
Jonny Smith (journalisten i videoen) var en av flere som ble betalt av Jaguar for å delta i lanseringen av I-Pace. Han har ingenting å vinne på å være kritisk her og han er venn med Ian Callum. Så ta alt han sier om I-Pace med en bøtte salt.

Sier mannen med nick'et P85TMS :-P

Forøvrig får de aller fleste journalister i dag betalt reise og opphold for å delta på slike lanseringer, det betyr ikke automatisk at de alle er "kjøpt og betalt". Jonny Smith og Fully Charged har etter mitt inntrykk generelt høy kompetanse på elektriske biler. Kanskje han ikke er kritisk fordi det ikke er noe å være kritisk til? Er vel ingen av reportasjene fra parkeringsplassen i Geneve som har vært særlig kritiske så vidt jeg har fått med meg. Kan det rett og slett hende at bilen imponerer selv garvede biljournalister?? Nei - det skulle tatt seg ut!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

HKH

Jeg har bestilt Jaguar, og er sånn sett veldig fornøyd hver gang jeg ser et innslag fra en entusiastisk journalist som bekrefter at den er et godt kjøp. Det er egentlig overveldende.
Siden jeg knapt kan kalles en bilentusiast og aldri tidligere tett har fulgt nyheter rundt nye biler, så lurer jeg på om dette er vanlig?
Som det nevnes over har jeg ennå til gode å se en negativ 'anmeldelse'. Journalister har jo generelt lite igjen for å snakke ned bilnyheter, de ønsker interesse rundt biler fordi de også lever av dette, i tillegg ønsker de å være tidlig ute i å teste nyheter fordi det selger blader, hvor tidlig man får tilgang til en nyhet har sikkert her som andre steder med relasjoner å gjøre.

Er det sånn at vi må regne med andre toner når de virkelig får testet bilen?

mariowing

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 17. april 2018, klokken 13:14
Offisiell lansering. Ikke journalistkjøring på en parkeringsplass i Geneve.

Er ikke sikker på hva du mente med den, men det er altså svært mange journalister som kjørte bilen på parkeringsplassen i Genève hvis det er tvil om det. Det var også der testkjøringen til Fully Charged fant sted.

Her er et par eksempler (som også inneholder video så det er en viss relevans til trådens tittel)

https://www.dinside.no/motor/elektriske-jaguar-i-pace-bare-a-glede-seg/69582404

https://youtu.be/CCDO6HB7NCA

https://youtu.be/ijdk0UAPXwo

https://youtu.be/VaWQCAqA3kE

Det er også journalister som har kjørt bilen både på isen i Sverige og i Los Angeles, herunder Bil Norge og DN. Var mye gode ord fra dem også.

Uansett hvordan disse menneskene får lønna si så vil jeg si at når 20+ ulike mennesker på tre forskjellige lokasjoner sier stort sett bare bra ting om bilen så er det stor sannsynlighet for at det er en bra bil. Så får man jo selv velge hvor konspiratorisk og korrupt syn man vil ha på journaliststanden.



Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Det er vanskelig å tenke seg at I-pace blir en dårlig bil å kjøre.
Jaguar har alltid hatt gode kjøreegenskaper og nå lager de en bil med vesentlig bedre forutsetninger enn f.eks F-Pace.
-Luftfjæring
-Bedre vektfordeling både horisontalt og vertikalt.
-Ideell akselavstand
-Tilsynelatende svært gjennomtenkt airflow

Kan ikke fatte at det skal være mulig å trå feil med JLR sin tilstedeværende knowhow.

Pingle

Generelt inntrykk fra teknologinyheter er "her er noe nytt og spennende" ved lanseringen, og en endelig test når de får ting i hendene. Førstnevnte er en appetittvekker, sistnevnte mer pluss og minus.
Jeg regner med at de gjør det med fin balanse mellom interessen til produsentene og faglig integritet. Det betyr at det de forteller av harde fakta ved lansering er å stole på. Alternativet er å forsvunne fra bransjen fordi de driver juks.
Negative harde fakta kan vente til senere.
Akkurat hvor god bilen er å kjøre er subjektivt, design likeså, mens oppvarming av batteriet via varmepumpe for å opprettholde rekkevidde, bør være troverdig.
Og jeg liker det jeg nå kan vite om bilen. Den prøvekjøres før blindkjøp av etron er aktuelt.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Nordlands

I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Vw e up

Hei.
Prøv denne linken, https://t.co/G52n3FYyyn?amp=1
kommer forløpende videoer,

LittleHammer

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

HelectriC

Nei, det var ikke noe særlig premium :(
ioniq 5

daktari

Er det ikke nettopp det som er typisk premium? Masse reklame for topputsyrte biler, men priser på en basismodell som ser ut som leiebil i Syden. Merkostnadene er like mye som en liten bil.
Autobild har listen, f.eks A4.
http://www.autobild.de/bilder/vergleich-basismodell-vs.-werbefoto-12218331.html#bild54
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LittleHammer

Sitat fra: daktari på søndag 22. april 2018, klokken 22:28
Er det ikke nettopp det som er typisk premium? Masse reklame for topputsyrte biler, men priser på en basismodell som ser ut som leiebil i Syden. Merkostnadene er like mye som en liten bil.
Autobild har listen, f.eks A4.
http://www.autobild.de/bilder/vergleich-basismodell-vs.-werbefoto-12218331.html#bild54

Hehe, Seaten der var VIRKELIG stusselig som basismodell.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA