Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frigjort litt plass

Startet av Autowinder, onsdag 15. mars 2017, klokken 19:20

« forrige - neste »

Autowinder

Da er varseltrekanten flyttet til den ledige plassen i bagasjeromsdøren. En eske med assorterte borrelåsstrips fra Biltema inneholdt to røde strips. Disse ble hullet midt på med hullmaskin for papir. To skruer ut og strips montert på, og skruer inn. Så kuttet jeg ned den sorte isoporboksen i "frunken" med en montasjekniv med mykt blad, i underkant og i bakkant og satte tilbake. Ble vel en liter eller to mer plass. Hadde håpet det hadde vært plass til den under baksetets sittepute, men ikke rukket/turt sjekke der ennå ;b
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

#1
Det var som antatt mye elektronikk under baksetet. Mente det burde være plass til dekkreparasjonskit'et der. Sitteputens festeklips (stålbøyler som klemmer om en aluminiumsprofil/tapp) slipper lett taket om man drar opp i forkant, og puten kan dras frem så beltefestene glir gjennom spaltene, sp er det bare å trekke det ut.
Tok plasposene av den kvadratiske pumpen og skumsylinderen, festet ca 7x5cm grov borrelås på disse og på slepekrokøyet. Kunne fått plass til alt på passasjersiden, men ville unngå skranglelyder så øyet og pumpen ble festet på velourmatten på gulvet på den siden og skumsylinderen på gulvet på førerside.

Så var det å tre beltefestene gjennom sitteputen mens den ble skjøvet bak og ned under bakseteryggen og så bare et lett press ned i forkant, så klipsene låste seg på plass.

Fint med mer plass i Frunken i alle fall :)

Edit: Bildene fikk ikke slippe inn på forumet dessverre, ble nok litt mange bytes ...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

moonbuggy

Autowinder:
Det så greit ut det der. Persolig slet jeg "livet av meg" med å tre beltefestene gjennom setet under remontering, så det vil ønsker jeg slett ikke å gjenta. Særlig ikke ute på landeveien (i dårlig vær), når man trenger nødreparering av dekk.

Autowinder

moonbuggy: Jeg skjøv de litt inn og festet setebeltene i dem, så de ble sittende fast der. Bare å dra litt i beltene for å lirke på plass ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Jeg kan skjønne at dere ønsker bedre plass i "Frunken" I tillegg høres jo under baksetet som en real plass, men hvis man da må jobbe masse med å få det ut igjen så ser jeg ikke vitsen.
Da tror jeg at jeg kjører med liten plass i "Frunken"
Spørsmålet er heller:
- Er det lovpålagt å ha det med seg?
- Hvem tror at man får brukt for det nødrepareringsettet?
Kanskje ett enklere valg er å la det ligge i garasjen.

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Tror ikke det er noe krav å ha det med. Dette er den sjette bilen jeg har med kit og ikke reservehjul. Men jeg hadde en punktering i 2010 når jeg var uoppmerksom og dro ned i et hull på kanten i en høyresving. Men flengen var så stor at kitet ikke var til noen hjelp uansett.
Forhandler sa jeg hadde tre redningsassistanser årlig med i prisen, så sjansen for å trenge det er liten. Det var nettopp dette som var tanken bak å plassere det under baksetet. Frigjør plassen for meg, og til mer nytte enn om det står i garasjen, siden det alltid er med i bilen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA