Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

3 + X = Y

Startet av Arha, tirsdag 14. mars 2017, klokken 20:13

« forrige - neste »

Arha

Model Y kommer i løpet av neste år (?)

http://www.marketwatch.com/story/tesla-to-launch-small-suv-next-year-report-says-2017-03-14

Small SUV coming next year from Tesla.
Tesla Inc. is readying a small SUV sharing the same platform as the Model 3 and the Model X with its instantly recognizable "falcon wing" doors, according to a British car magazine.
The compact SUV would sell for a slightly higher price than the mass-market sedan, Autocar said.

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Counterpointer

Sitat fra: Arha på tirsdag 14. mars 2017, klokken 20:13
Tesla Inc. is readying a small SUV sharing the same platform as the Model 3 and the Model X with its instantly recognizable "falcon wing" doors, according to a British car magazine.
Dette har jeg veldig lite tro på. Falkevingedører splitter enhver kjøpergruppe i to deler, en liten del som absolutt vil ha det og en stor del som absolutt ikke vil ha det.
Model Y vil sikte mot en stor kjøpergruppe tror jeg.

Amoss

Sitat fra: Arha på tirsdag 14. mars 2017, klokken 20:13
Model Y kommer i løpet av neste år (?)

http://www.marketwatch.com/story/tesla-to-launch-small-suv-next-year-report-says-2017-03-14

Den artikkelen baserer seg på denne artikkelen, som egentlig kun er en god blanding av gamle nyheter, rykter og litt spekulasjon.

Her listes det opp noen av feilene i artikkelen du linket til sammenlignet med kilden de viser til...

Sitat
MarketWatch, which has a much larger following than the smaller British automotive magazine, states: "The Model Y would be unveiled 'sometime next year,' the magazine said, with production slated for later in the year. It is likely to have the same top-hinged doors as the full-size Model X, it said." But Autocar never actually claims this, nor does it cite any sources that might be privy to the Model Y's unveiling.

Instead, Autocar merely says, "The Model Y is unlikely to be unveiled until some time next year, with production set to follow late in the year." Saying the vehicle is "unlikely to be unveiled until some time next year" is not the same as "would be unveiled" next year or that it is "coming next year." There seems to be some inadvertent semantic confusion on MarketWatch's part, but that's not stopping shares from jumping on the prospect of Tesla's electric compact SUV; Autocar is mostly just reiterating all of the prevalent (and already known) Model Y rumors.
Model S 85D

S4e

Blir det "falcon wing" så er denne bilen helt uaktuell for meg - og kanskje mange andre i Norge også?

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for X, men de bakdørene var en av faktorene til at jeg droppet dette.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: S4e på tirsdag 14. mars 2017, klokken 23:27
Blir det "falcon wing" så er denne bilen helt uaktuell for meg - og kanskje mange andre i Norge også?

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for X, men de bakdørene var en av faktorene til at jeg droppet dette.

Det bør være rimelig klart at Elon hadde sett for seg at Model Y også skulle ha disse falkonvingene ut i fra det han har sagt på Twitter tidligere. Men dette var før de var blitt ferdige med Model X, så fullt mulig at de har ombestemt seg siden den gang. Men sikkert er det ikke...
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror nok ikke Model Y vil ha falkedører. Mye av poenget med falkedørene er tilgang til tredje seterad, og Model Y vil neppe ha en tredje seterad.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jlan

Kanskje FWD på den ene siden er et bra kompromiss?

Jeg tror forresten en skyvedør som går litt innover taket vil være en bedre løsning med samme funksjonalitet. Den må da gå litt ut og opp selvsagt før den skyves bakover.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

cstromme

Sitat fra: jlan på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:08
Kanskje FWD på den ene siden er et bra kompromiss?

Jeg tror forresten en skyvedør som går litt innover taket vil være en bedre løsning med samme funksjonalitet. Den må da gå litt ut og opp selvsagt før den skyves bakover.

Jeg har en feeling av at Elon vil sette en stopper for noe sånt.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

daktari

Utgifter vil forhåpentligvis sette stopper for FWDoors på Y. Motorer, sensorer og mer stål ( tyngre bil).

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

pwb

Går rykter om at det på Y blir noe lignende dette her

Counterpointer

Sitat fra: pwb på onsdag 15. mars 2017, klokken 16:17
Går rykter om at det på Y blir noe lignende dette her

Renault Y

Nordtroms

Ja dette må jo virkelig være toppers i snestorm på Sennalandet.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA